Sociaal isolement?!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Sociaal isolement?!

#46 Bericht door Henk Korat » maandag 08 juni 2015, 10:16

Ashakorat schreef:
Henk Korat schreef:
De M1911A1 komt me bekend voor. Ik denk dat ik hiermee een aantal keren op Phuket heb geschoten.
Zeker gemist dan want phuket is er nog steeds :crazy:
:cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#47 Bericht door driver » maandag 08 juni 2015, 10:17

Ashakorat schreef:
Henk Korat schreef:
De M1911A1 komt me bekend voor. Ik denk dat ik hiermee een aantal keren op Phuket heb geschoten.
Zeker gemist dan want phuket is er nog steeds :crazy:
Scherpe opmerking :clap:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Sociaal isolement?!

#48 Bericht door brake034 » woensdag 10 juni 2015, 14:14

Mis nog steeds ervaringen hoe Thais die na jaren in Nederland gewoond te hebben de remigratie terug naar Thailand ervaren?!
Marcel

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Sociaal isolement?!

#49 Bericht door trangerkuda » donderdag 11 juni 2015, 01:39

Die ervaringen (van mijn vrouw) zijn meer dan uitstekend kan ik je verzekeren.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Sociaal isolement?!

#50 Bericht door brake034 » donderdag 11 juni 2015, 02:50

trangerkuda, kun je iets meer vertellen? Bijvoorbeeld hoelang heeft je vrouw in het buitenland gewoond, wat viel haar mee en tegen toen ze terugkwam etc?
Marcel

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Sociaal isolement?!

#51 Bericht door serpay » donderdag 11 juni 2015, 16:59

brake we wonen nu 3 jaar in duitsland en waren afgelopen januari in thailand .
mijn vrouw zei naar 4 weken ben blij als we weer thuis zijn.
haar woorden: thailand is mooi voor vakantie maar ben liever in kleve.
ze zag geen verbetering in vele zaken en zei het maakt me droevig als ik zie hoe het nu met mijn land gesteld is.
moet er wel bij zeggen dat zij regelmatig in het buitenland werkte ( lees azie) en daar natuurlijk de progressie zag van de andere landen in azie.
en daar heeft thailand volledig de plank mis geslagen stilstand en zeker geen vooruitgang in zeer vele opzichten.
helaas is dit mijn conclusie ook mooi land met een mooie bevolking maar .........
Alfisti rebeli

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Sociaal isolement?!

#52 Bericht door elst99 » donderdag 11 juni 2015, 17:58

Heb er meerdere meegemaakt, Thaise die na een paar weken vakantie graag weer terug wilden naar Duitsland en Nederland.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Sociaal isolement?!

#53 Bericht door ron » donderdag 11 juni 2015, 18:06

brake034 schreef:Mis nog steeds ervaringen hoe Thais die na jaren in Nederland gewoond te hebben de remigratie terug naar Thailand ervaren?!
Jeab dankte Boeddha op d,r blote knieën dat ze weer in Nederland was............ :thumbsup:
Kevin idem dito.
Welliswaar was de remigratie maar een duur van twee jaar,maar toch!
Blij dat het een testcase was van ons,en niet als zovele anderen, gewoon de boel achter ons hebben platgebrand ...........

Schat eens hoeveel % van de felang hun eigen graf hebben gegraven........alleen zullen veel lui dit nooit toegeven uit schaamte. :giggle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Sociaal isolement?!

#54 Bericht door serpay » donderdag 11 juni 2015, 18:19

wijze woorden ron.
ook ik jaren geleden schepen verbrand en naar thailand vertrokken..........
maar nu al jaren weer terug , en hopelijk wijzer geworden.
maar ik geef het wel toe ....
Alfisti rebeli

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#55 Bericht door driver » donderdag 11 juni 2015, 21:07

Over remigratie kunnen Suk en ik nog niet praten maar nu ze 3.5 jaar in Nederland woont weet ik wel dat ze Thailand totaal niet mist op wat familie na dan.
Het leven hier vindt ze beter, Alles is strakker geregeld, Het klimaat hier vindt ze prima en het eten ook wel eigenlijk.

Afg. Januari is ze 4 weken naar Thailand geweest en na na 2 weken had ze al zoiets van ik wil wel weer terug mede omdat ze daar geen eigen plekje meer heeft maar ook omdat veel dingen van het dagelijkse leven haar nu in vergelijk met Nederland gewoon tegen stonden.
Bij aamkomst in Ede na 4 weken was het eerste wat ze zei : He, he Sukanya weer thuis en de vlgde dag ging ze weer gewoon over tot de dagelijkse dingen hier tot aan de dag van vandaag...

Of dit zo blijft weet ik niet maar voorlopig is een terugkeer naar Thailand voor haar geen noodzaak.

gr driver

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Sociaal isolement?!

#56 Bericht door Gardensafari » donderdag 11 juni 2015, 21:29

Mijn vrouw kan niet wachten weer terug te gaan naar Thailand.
Dat de pensioengerechtigde leeftijd omhoog werd getrokken in Nl en ik dus waarschijnlijk langer moet werken, was voor haar een enorme afknapper.
Ze heeft het goed naar haar zin in Nl, maar het leven hier is ook niet alles vindt ze.
Vooral het klimaat. Ze is een enorme koukleum.
Zelfs nu het weer eens 25 graden was en nu nog steeds boven de 20, moet haar electrische deken aan.
Misschien blijft die morgen met een voorspelde 30 graden uit.
Daarnaast staat Hollands eten haar tegen.
Ze kookt altijd Thai (en ze kookt voortreffelijk, het moet gezegd), maar niet alle ingrediënten zijn hier (vers) verkrijgbaar.
Verder mist ze haar ouders en twee broers en neefje en nichtje.

Nogmaals: ze heeft geen hekel aan NL, maar liever vandaag terug dan morgen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Sociaal isolement?!

#57 Bericht door jumbo » vrijdag 12 juni 2015, 03:51

Het is voor de thaise dames ook meer Hi-So om te kunnen vertellen dat ze in het buitenland wonen...
Laten we dat niet vergeten, terugkomen = gezichtsverlies... en dat kunnen we niet hebben..

Als je ze een goed leven kan bieden in Thailand is de keuze naar mijn onbescheiden mening duidelijk..
Er zijn maar weinigen die in de bloei van hun (sociale) leven een dergelijke ommezwaai willen maken.
Zelfs niet voor een hansum farang :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Arietwee
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 601
Lid geworden op: zaterdag 22 november 2014, 21:09
Contacteer:

Re: Sociaal isolement?!

#58 Bericht door Arietwee » vrijdag 12 juni 2015, 06:32

Ik denk dat de meeste amper weten waar ze aan beginnen. Mijn vrouw vindt het weer hier maar waardeloos. We wonen in de kop van noordholland en het is hier maar altijd koud met een pokke wind er bij.
Nu is het prachtig maar dan heb ze weer last van hooikoorts. In thailand nooit last van gehad. Als ze kon kiezen dan werd het duidelijk thailand. Maar als we er een maand zijn heb ze het ook wel weer gezien. Tegenwoordig met computers en telefoon is thailand niet ver meer.

Financieel zit het voor haar en de kinderen wel goed, dat is voor de meeste thai wel anders. Thaise mannen vindt ze allemaal maar klootzakken. Dus dan maar een knappe, woest aantrekkelijke, rijke boer uit holland. :D

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#59 Bericht door driver » vrijdag 12 juni 2015, 08:37

Arietwee schreef:Ik denk dat de meeste amper weten waar ze aan beginnen. Mijn vrouw vindt het weer hier maar waardeloos. We wonen in de kop van noordholland en het is hier maar altijd koud met een pokke wind er bij.
Nu is het prachtig maar dan heb ze weer last van hooikoorts. In thailand nooit last van gehad. Als ze kon kiezen dan werd het duidelijk thailand. Maar als we er een maand zijn heb ze het ook wel weer gezien. Tegenwoordig met computers en telefoon is thailand niet ver meer.

Financieel zit het voor haar en de kinderen wel goed, dat is voor de meeste thai wel anders. Thaise mannen vindt ze allemaal maar klootzakken. Dus dan maar een knappe, woest aantrekkelijke, rijke boer uit holland. :D
Suk. had eigenlijk ook geen flauw idee waar ze terecht zou komen en dat werdt nu Nederland maar wil ik morgen naar Hongarije vindt ze het ook prima.
En ja...Het overgrote merendeel der Thaise vrouwen zoekt een buitenlandse partner om er beter van te worden en dat betekent vaak ook Thailand verlaten voor een bepaalde periode.
Terug gaan naar Nederland is echter in mijn ogen geen gezichtsverlies wat elders geopperd werdt want veel Thai die terug gaan met hun farang hebben het dan in Thailand meestal ook veel beter dan menig Thai om hun heen.
Wat jij zegt ...kop van Noord Holland en veel wind , hooikoorts ect en wat Garden zegt qua koukleum klopt uiteraard ook en kan voor de dames ook een goede reden zijn toch graag terug te willen.

Wij wonen nu op de Veluwe daar waar de koopzondagen wslijk niet of beperkt doorgaan ;) en we zitten hier toch wel lekker centraal en blijkbaar vindt Suk dat ook wel best allemaal.
Ze is in tegenstelling tot veel Thaise hier die ik heb leren kennen ook geen golddiggertje waar luxe en aanzien belangrijk is dus is eigenlijk gewoon heel tevreden dat ze nu getrouwd is met een simpele zzp-er die weinig verdient en waarmee ze zelf zo nu en dan ook mee op karwei gaat als zzp-ster.
En dan doet ze ook gewoon takkewerk en ze blijft erbij lachen..

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 12 juni 2015, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Sociaal isolement?!

#60 Bericht door driver » vrijdag 12 juni 2015, 08:58

jumbo schreef:Het is voor de thaise dames ook meer Hi-So om te kunnen vertellen dat ze in het buitenland wonen...
Laten we dat niet vergeten, terugkomen = gezichtsverlies... en dat kunnen we niet hebben..

Als je ze een goed leven kan bieden in Thailand is de keuze naar mijn onbescheiden mening duidelijk..
Er zijn maar weinigen die in de bloei van hun (sociale) leven een dergelijke ommezwaai willen maken.
Zelfs niet voor een hansum farang :lol: :lol:
Ik ken inmiddels in Thailand genoeg Thai of Thaise die het daar gewoon goed hebben met hun familie of ze zijn/ wonen alleen maar die toch wel heel graag richting bijvoorbeeld Europa zouden willen om te wonen en/of te werken.
Een Thai in de echte boven klasse kan dat wslijk sowieso wel maar veel Thai die daar toch redelijk verdienen en goed wonen zeggen me dan toch dat ze Thailand wel zouden willen verlaten om elders een bestaan op te bouwen.

Als je ze een goed leven kunt bieden in Thailand al is de vraag dan altijd wat dat is hebben veel Thaise m.i nog het verlangen daar weg te kunnen op zoek naar het onbekende maar toch lokkende buitenland.

Blijft toch per persoon wat men wil of doet lijkt me en ik kan natuurlijk niet voor iedereen praten maar doe dat nu alleen over de mensen die ik inmiddels ken in Thailand.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”