Hittestress bij dieren en zo.

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#16 Bericht door nbreeker » zaterdag 23 mei 2015, 02:35

hanshu schreef:Bamboewormen,Hua...(niet verder vertellen)
We wijken nu wel erg ver af,en we moeten ook niet overdrijven,dat je goed moet zijn voor je dieren staat buiten kijf maar we hoeven ook niet te overdrijven.Je kunt ook de tuinslang pakken en de hond eens afspoelen het water in de slang is ook niet te koud want dat is ook niet goed.Die honden kunnen meer hebben dan dat je denkt.Maar ook weer niet te laat op de dag want als de avond invalt moeten ze wel weer droog zijn.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#17 Bericht door Harm » dinsdag 26 mei 2015, 04:30

Hua

In NL zijn bij de apotheek tasjes te koop voor diabeticie om hun injectiespuiten koel te houden
In die tasjes zitten korrels die als je ze nat maakt (5 min in gewoon water) het tasje (inhoud) zo'n week koel houdt.
Daarna weer 5 min in gewoon water en proces start weer van voren af aan
Knip zo'n tasje aan de zijkanten open en je hebt een perfect matje voor je hondjes
Wellicht zijn die hier ook te koop
Tenslotte heb je hier ook (steeds meer) diabeticie.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#18 Bericht door Hua Thale » dinsdag 26 mei 2015, 04:47

'Facansie' is over Harm dus zal een deze dagen eens op pad gaan.
Ergste warmte moet toch op kort termijn over zijn denk ik.
Geef ze nu tijdens de warme dagen even een middag douche en de opdracht dat ze zich normaal moet gedragen.
Dat laatste komt niet altijd goed over. :crazy:
Voor de volgende zomer of eerder is er een andere oplossing gevonden. 8-)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#19 Bericht door RuudThai » dinsdag 26 mei 2015, 06:09

nbreeker schreef:
hanshu schreef:Bamboewormen,Hua...(niet verder vertellen)
We wijken nu wel erg ver af,en we moeten ook niet overdrijven,dat je goed moet zijn voor je dieren staat buiten kijf maar we hoeven ook niet te overdrijven.Je kunt ook de tuinslang pakken en de hond eens afspoelen het water in de slang is ook niet te koud want dat is ook niet goed.Die honden kunnen meer hebben dan dat je denkt.Maar ook weer niet te laat op de dag want als de avond invalt moeten ze wel weer droog zijn.
Met katten lukt dat tuinslangtrucje niet..... :lol: :lol: :lol:

Drie van mijn vier katers zien er momenteel niet uit, zo dun zijn ze. Ze hebben zoveel haar verloren dat het wandelende gratenpakhuizen lijken. Ik ben al met eentje naar de dierenarts geweest want ik maakte me bezorgd en was ook bang dat ze wormen hadden. Maar die kat had ze niet en was ook verder goed gezond dus was het gewoon de jaarlijkse rui als het heet wordt in Thailand.

De vierde kater, de oudste, is de hoofdkater en die is alle andere katers de baas, ook in de rest van de wijk. Hij is behoorlijk gespierd en zwaar, maar dat komt vermoedelijk door z'n castratie vorig jaar. Hij heeft wel een volle vacht maar is kortharig dus heeft minder last van de warmte dan z'n halflangharige huisgenoten.

En de 2 poezen hebben langer haar maar ze verliezen geen extra haar in deze tijd. Vreemd, maar ze zitten wel veel binnen waar het koeler is dan buiten.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#20 Bericht door prajak » dinsdag 26 mei 2015, 06:23

Een huis heeft altijd een schaduwkant en daar, en onder de bomen, gaan ze liggen. Ik zie ze niet hijgen, dat lijkt me meer iets voor honden.

Ik kam de dieren af en toe want er moet nog veel haar af. Dat vinden ze niet prettig maar als dat haar in de darm komt is dat nog veel vervelender, voor de dieren en voor mij.

Ik heb een kattenplant staan, ik meen dat ie heet papyrus papyrus, een moerasplant, en ze eten die bladeren zoals een hond gras heet. Daarna kotsen ze de haarbal uit. De plant groeit hier vrij in de natuur.

https://www.google.nl/search?q=papyrus+ ... B302%3B332

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hittestress bij dieren en zo.

#21 Bericht door Jeanette » vrijdag 05 juni 2015, 19:06

Dit kwam voorbij op Marktplaats.

http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/v ... v5EhPIIQrj


:idea:

Wel mee laten nemen, ze bezorgen alleen in Nederland. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”