Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#16 Bericht door sawadikrap » vrijdag 08 mei 2015, 09:03

prajak schreef:Robert, nu 10 jaar hier. Plus nog 6 naar de AOW wordt 16 jaar dus 32 procent korting op jouw AOW.

De AOW voor alleenwonenden is nu 1.111 pm x 12 x 68% is op jaarbasis 9.100 euro maar daar komt vakantiegeld bij, ik maak er 9.500 euro van per jaar. Plus 6 jaar index levert 10.500 euro per jaar maal de koers van vandaag (37) is 389.000 baht. Dus je zult in de buurt van die 4 ton inkomen gaan komen.

Mits .. je alleenwonend blijft, de AOW niet wordt gekort op basis van het woonlandbeginsel en Thailand niet begint te mieren over de eisen voor verlenging.

En uiteraard als je geen ander inkomen hebt zoals pensioen. Je hebt WAO zeg je (zal nu WIA heten?) dus je hebt een arbeidsverleden en mogelijk pensioen opgebouwd. Ik denk dat je die 4 ton inkomen easy haalt. Maar hou rekening met belastingheffing over de AOW (net als nu over de WAO) en straks mogelijk ook over het bedrijfspensioen want NL wil de verdragen in die zin aanpassen.

(Kan er niks aan doen, ben een rekenaar...).
M
Dus vergeet het doemscenario maar even. Al zal de zorgpolis duurder en duurder worden maar je kunt nergens anders terecht want je hebt een medisch verleden. En dan zit je in de tang.
Prajak bedankt voor uitrekenen nu weet ik ook wat het gaat worden wist niet hoeveel er gekort werd maar wist wel heel veel.
Ja woon alleen en dat zal zo blijven.
En heb geen pensioen want ben afgekeurd meteen na het halen van mijn verpleegkundige A diploma begin 20 jaar was ik.
Kreeg aanvallen op mijn werk en heb nog mijn opleiding kunnen afmaken en toen was het meteen afkeuren.
Keurings arts van toen zei meneer gaat U schilderen of andere bezigheden want U komt nooit meer aan het werk, nou gezien mijn complexe Epilepsie heeft hij gelijk gekregen.
Nu zou dit onmogelijk zijn afkeuren zo jong en niets meer doen, want ziek je zal dan toch aan de slag moeten.

Andere tijd vond het enkele jaren heel moeilijk want deed graag mijn werk, maar na jaren en de negatieve verhalen van de keurings arts uiteindelijk maar geaccepteerd.

Dus de 400.000 via inkomen is onmogelijk het enige is de 800.000 bij elkaar krijgen op de bank in Thailand maar met de euro op dit moment niet zo eenvoudig om geld weg te leggen.
Maar realiseer met mij vele andere Nederlanders, dus ik houd rekening met het slechtste.

Thailand zal nooit zijn bedrag voor visum verlagen dus zie gewoon de 6 jaar als inkrimpen en niet met te veel dingen zitten als ik er voor moet komen te zitten.
Dus mijn vogels en later mijn vissen maar daar wacht ik nog even mee zullen een keer weg moeten.

De honden hebben een leeftijd dus dat ligt anders, over 6 jaar zijn die er zeker niet meer.

Dus afwachten maar, als de euro iets hoger is dan is alles meegenomen, en in 6 jaar kan er veel gebeuren denk ik dan maar.
Maar zijn er niet meer mensen die om welke reden dan ook dit denken, waar wij allemaal mee te maken hebben is een euro die een fractie is wat het was.
Dus heeft behoorlijk roet in het eten gegooid.

Groet

Robert

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#17 Bericht door Ashakorat » vrijdag 08 mei 2015, 14:31

Ik loop nog niet zo lang mee maar een paar jaar geleden stond die bath volgens mij toch ook zo rond de 37? En ik kan me ergens herinneren dat Prajak schreef dat toen hij naar thailand ging hij ook iets van 37/38 bath per euro kreeg? ( sorry prajak als ik het mis heb) Mensen die een dergelijke stap nemen om definitief naar thailand te verhuizen weten toch bij voorbaat dat de koers kan dalen en stijgen en zullen daar, neem ik aan, rekening mee hebben gehouden? Dat hij even zo hoog was vorig jaar kwam door de staatsgreep, ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt en met mij anderen denk ik En de euro stond 10 jaar geleden ook een stuk lager dan vorig jaar, ook daar kan van alles mee gebeuren.
Dus ik stel me zo voor dat er niet veel mensen met problemen zullen zijn, de meesten zullen hier toch wel rekening mee hebben gehouden. Een aantal jaren geleden zijn de financiele eisen voor een visa ook verzwaard dus dat kan zo maar weer gebeuren daar moeten mensen zich op voorbereiden. Maar vind het evengoed sneu als iemand zijn hobby op moet geven.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#18 Bericht door prajak » vrijdag 08 mei 2015, 14:34

Klopt, die 37, Ashakorat. Maar ik heb gelezen van mensen die hier kwamen met de koers op 50 en dan is het nu even slikken.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#19 Bericht door sawadikrap » vrijdag 08 mei 2015, 15:12

Ashakorat schreef:Ik loop nog niet zo lang mee maar een paar jaar geleden stond die bath volgens mij toch ook zo rond de 37? En ik kan me ergens herinneren dat Prajak schreef dat toen hij naar thailand ging hij ook iets van 37/38 bath per euro kreeg? ( sorry prajak als ik het mis heb) Mensen die een dergelijke stap nemen om definitief naar thailand te verhuizen weten toch bij voorbaat dat de koers kan dalen en stijgen en zullen daar, neem ik aan, rekening mee hebben gehouden? Dat hij even zo hoog was vorig jaar kwam door de staatsgreep, ik heb daar dankbaar gebruik van gemaakt en met mij anderen denk ik En de euro stond 10 jaar geleden ook een stuk lager dan vorig jaar, ook daar kan van alles mee gebeuren.
Dus ik stel me zo voor dat er niet veel mensen met problemen zullen zijn, de meesten zullen hier toch wel rekening mee hebben gehouden. Een aantal jaren geleden zijn de financiele eisen voor een visa ook verzwaard dus dat kan zo maar weer gebeuren daar moeten mensen zich op voorbereiden. Maar vind het evengoed sneu als iemand zijn hobby op moet geven.

Niet alles loopt zo als je denkt als je verhuist naar Thailand, had een leuke bankrekening.
Waarom dingen anders gegaan zijn laat ik maar in het midden.
Ik ben alleen om een liefhebber te vinden en moet anders een andere manier vinden.
Niet meer dan dat, dus niet om te klagen want iedereen is voor zijn eigen zaken verantwoordelijk.

Dus hoop dat alleen reactie komt die echt in de reden mijn vogels reageerd en niet waarom mensen niet eerst hebben nagedacht om hier te komen.
Zal persoonlijk nooit mijn mening geven gezien het altijd zo makkelijk is over een ander de oordelen.

Daar zit ik en anderen om welke zaak dan ook niet op te wachten.
Dus Ashakorat blij voor je dat je het zo goed heb gedaan, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet.

Robert.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#20 Bericht door Ashakorat » vrijdag 08 mei 2015, 15:22

Hi Robert,
Ingeef hier geen beoordeling af maar in je laatste post vroeg je zelf of er niet meer mensen in het zelfde schuitje zaten waar de lage euro roet in het eten gooid. En daar reageer ik op, klopt als een bus volgens mij.
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#21 Bericht door prajak » vrijdag 08 mei 2015, 16:22

Robert, er komt heus wel een vogelaar zoals jij die de dieren van je overneemt. Een kwestie van tijd. En blijf rondvragen.

Er is een thailandforum voor Vlamingen, een van hun moderators zit hier ook. Misschien weet hij wat of wil hij een oproep doen.

Een van de forumleden hier is moderator van een Zwitsers/Duitstalig forum. Ik zal hem een email zenden. (Moet ik wel eerst de Duitse naam vinden van jouw vogels ... dat gaat lukken).

En jij kunt Thaivisa dot com eens raadplegen.

Als we ons samen daar achter zetten gaat dat lukken en krijgen jouw vogels een net huis.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#22 Bericht door michaleo » vrijdag 08 mei 2015, 18:23

prajak schreef: Een van de forumleden hier is moderator van een Zwitsers/Duitstalig forum.
Dat ben ik, en het forum heet isaan-thai- Forum

Ik doe dat graag, maar wat zal ik als kontaktadres schrijven?
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#23 Bericht door prajak » zaterdag 09 mei 2015, 01:28

Michiel, ik heb dat Robert al per bericht gevraagd. Hij of ik komen er op terug. Dank voor jouw aanbod. In het Belgische forum is het al geplaatst met dank aan Suiker.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#24 Bericht door michaleo » zaterdag 09 mei 2015, 07:36

Ik heb het al geschreven, is dat OK zo?

Ein Member im holländischen Forum hat mich gebeten, in unserem Forum folgendes Angebot zu machen:
Aus gesundheitlichen und finanziellen Gründen zu verschenken eine

Voliere auf Füssen aus Metall, 200 X 180 X 80 cm, zusammen mit den Bewohnern, nämlich

- Zebra Finken
- Rotohrbülbül
- Gouldamadine und andere Prachtfinken
- Wachteli

Er will sie nur einem Liebhaber geben, und ausdrücklich nicht an einen Händler.
Standort in Pattaya, muss wohl abgeholt werden. Kontakt kann ich erstellen.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#25 Bericht door jomel17 » zaterdag 09 mei 2015, 09:14

Dit zijn toch weer de mooie dingen van dit forum, dat we elkaar kunnen helpen :thumbsup:
หลงรัก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#26 Bericht door prajak » zaterdag 09 mei 2015, 10:12

Michiel, geweldig. Mooie tekst, open en eerlijk gebracht. Dank je wel.

Suiker, jou heb ik al bedankt in een pb.

Ik denk dat we nu even wachten tot Robert zich hier meldt. Hij heeft 2 berichten van mij aan hem nog 'open' staan.

En nu kennen we ook de Duitse namen van die vogeltjes....! :clap:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#27 Bericht door RuudThai » zaterdag 09 mei 2015, 13:58

"En nu kennen we ook de Duitse namen van die vogeltjes.....!
Nou, dat "Wachteli" voor de kwarteltjes lijkt mij meer Schwyzerdütsch ;) :giggle: .

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#28 Bericht door michaleo » zaterdag 09 mei 2015, 14:58

RuudThai schreef:Nou, dat "Wachteli" voor de kwarteltjes lijkt mij meer Schwyzerdütsch.
Ja, dat klopt :clap:

Ik schrijf altijd graag een paar Zwitzerse woorden in de Duitse Forums.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#29 Bericht door sawadikrap » zaterdag 09 mei 2015, 16:53

prajak schreef:Robert, er komt heus wel een vogelaar zoals jij die de dieren van je overneemt. Een kwestie van tijd. En blijf rondvragen.

Er is een thailandforum voor Vlamingen, een van hun moderators zit hier ook. Misschien weet hij wat of wil hij een oproep doen.

Een van de forumleden hier is moderator van een Zwitsers/Duitstalig forum. Ik zal hem een email zenden. (Moet ik wel eerst de Duitse naam vinden van jouw vogels ... dat gaat lukken).

En jij kunt Thaivisa dot com eens raadplegen.

Als we ons samen daar achter zetten gaat dat lukken en krijgen jouw vogels een net huis.
Vriendelijk dank voor alle moeite, als ik een oplossing heb gevonden zal ik het je meteen laten weten.

Prettige avond

Robert

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 540
Lid geworden op: zaterdag 25 augustus 2007, 07:03
Locatie: Pattaya Thailand

Re: Gevraagd iemand die een voliere wil hebben en verzorgen.

#30 Bericht door sawadikrap » zaterdag 09 mei 2015, 17:15

michaleo schreef:
prajak schreef: Een van de forumleden hier is moderator van een Zwitsers/Duitstalig forum.
Dat ben ik, en het forum heet isaan-thai- Forum

Ik doe dat graag, maar wat zal ik als kontaktadres schrijven?
Erg bedankt michaleo ;)

Fijn als ik zo via hulp van mensen een goed adres kan vinden voor in dit geval mijn vogels.
Blijf uiteraard zelf ook zoeken maar in een forum komt het bij meer mensen terecht, vriendelijk dank.

Kontact adres

Chockchai Garden Home Village 2
Huis 21/196
Pattaya.
0885262501
Naam Robert.

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”