Nat scheren in Thailand

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Nat scheren in Thailand

#1 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 14:59

Al jong kwam ik erachter dat ik een zware baard en een dunne huid heb, een Ruud Lubbers baard zeg maar.

Eerst probeer je elektrisch, Philips, Braun etc.....Nou dat doet alleen maar zeer en wordt heel schraal, auw auw.
Dan de scheermesjes, je probeert er een stel verschillende, met welke scheerzeep en welke crème (geen alcohol, auw auw) na het scheren.
Aluin leer je ook heel snel te gebruiken bij een dunne huid.

In Nederland gebruikte ik al heel lang de groene wegwerpmesjes van Wilkinson, dubbele uitvoering met gewone handzeep en Vergulde Hand crème voor na het scheren.

In Thailand heb ik, bij gebrek aan Wilkinson, BIC mesjes (houder met losse 3 dubbele messenkop) geprobeerd, mesjes van het huismerk van de Tesco en recent 3 dubbele mesjes huismerk 7/11. Al die mesjes houden het niet zo lang vol, de baard is te zwaar zeg maar.

Nu scheer ik me in Thailand om de dag, in NL deed ik dat elke dag. Dat zou ertoe kunnen lijden dat de mesjes sneller bot zijn?

Vergulde Hand heb ik genoeg maar mesjes ben ik nog steeds zoekende, iemand een (lang) scherpe suggestie?
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nat scheren in Thailand

#2 Bericht door prajak » woensdag 06 mei 2015, 15:49

Gillette Mach3, al jaren, en dik tevreden. Nu heb ik wel een dikke huid. Gilette scheerschuim, spuitbusje, handje, inwrijven, mesje, klaar.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nat scheren in Thailand

#3 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 mei 2015, 15:52

Koop hier bij de Tesco Lotus de diverse soorten Gillette scheermesjes.
Mach3 voor een houder met batterij je wel bekend denk ik het trilt schudt en bibbert zodat de vreselijke baardgroei bij die en degene makkelijker van de huid afgaat.
Het schuim spul is van de zelfde firma hoewel ik de gel lekerderder vindt.
Aangezien deze messen in verpakking van 4 een bak geld kosten waar je niet goed van wordt paar honderd Baht per doosje heb ik ook de weggooi versie.
Rode houder met naar het laat zien precies de zelfde messen eraan.
Aanzienlijk goedkoper.
"Doe' het vaak na het douche partijtje aangezien de begroeiing dan even in de week gestaan heeft en dat zijn voordelen heeft met scheren.
Periodiek ga ik ook wel eens naar de kapper voor een tondeuse beurt waar ik dan de baard mee laat nemen op de ouderwetse manier met een mes dus handmatig lange halen en kort gefriemel waar dat niet mogelijk is.
Enig vertrouwen is gewenst in de medemens en niet te veel IS berichten lezen tijdens die dag ervoor.
Het blijft een gedoe scheren hebben de Thai landers het toch maar makkelijk met die gezichtsbegroeiing.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#4 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 15:54

prajak schreef: Nu heb ik wel een dikke huid.
Letterlijk of figuurlijk? :mrgreen:
Hoe lang doe jij met een mesje?
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nat scheren in Thailand

#5 Bericht door prajak » woensdag 06 mei 2015, 15:57

Beide!

Ik doe lang met een mesje maar meet dat niet op. Een maand minstens, misschien wel 2. Nu gebruik ik die (vrij dure) mesjes alleen voor wang, hals en kin.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nat scheren in Thailand

#6 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 mei 2015, 16:01

Nu gebruik ik die (vrij dure) mesjes alleen voor wang, hals en kin.

Wat heb je nog meer graag kaal dan. 8-) 8-)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#7 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 16:01

Scheren bij de Thaise barbier, hij heeft het bij mij 1 keer geprobeerd.
Lukt niet, veel te hard, je kunt nog beter een cactus proberen te scheren.

Ik scheer bijna mijn hele leven al onder de douche, een spiegel heb ik niet nodig.
Gilette is erg prijzig, wil niet graag een fles bier per dag aan scheermes uitgeven :thumbsup:

Of zal ik eens voor het eerst van mijn leven een peper en zout baard laten staan??

Ook zo vreemd in Thailand, mijn haar en nagels groeien veel harder??!!
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#8 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 16:03

Hua Thale schreef: Wat heb je nog meer graag kaal dan.
Daar waar je dat menthol poeder op moet smeren, een kaal klok en hamerspel.........
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nat scheren in Thailand

#9 Bericht door prajak » woensdag 06 mei 2015, 16:05

Hua Thale schreef:Nu gebruik ik die (vrij dure) mesjes alleen voor wang, hals en kin. Wat heb je nog meer graag kaal dan. 8-) 8-)
Ja, dat zou je wel willen weten, toch? Nou, mag je weten hoor. Ik heb lastige haren aan de buiten- en de binnenkant van mijn oren. En als ik dat met de Mach3 doe dan heb ik ineens rooie oren, van het bloed. Dus dat laat ik doen bij de coiffeur. Mijn coiffeur is de Remember Barber in Nongkhai en inderdaad, wat die prutst zul je je 'rememberen' tot de volgende beurt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#10 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 16:09

Na mijn maandelijkse kappersbeurt schept Pun er een genoegen in al die oor-haartjes er met een pincet uit te trekken, liefst 1 voor 1.

Neushaar daar heb ik een klein apparaatje voor, probeer met een pincet 1 neushaar uittrekken en traanvocht verlaat plotseling alle beschikbare poriën, dus dat doe je maar 1 keer.
Marcel

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Nat scheren in Thailand

#11 Bericht door Hua Thale » woensdag 06 mei 2015, 16:19

Ja zo leren ze het hier niet.

Afbeelding

Of het zeer doen vraagt ZE wel eens en dan zeg ik maar het valt wel mee. :giggle:
Die andere gaten waar haar aan groeit aan het hoofd doet ze dan met het schaartje of het mes we begrijpen elkaar [denk ik]
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#12 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 16:25

Mijn kapper hier is geweldig, klassieke army stijl in 10 minuutjes, nek uitscheren, paar klappen op schouders en nek, 60 baht (inclusief fooi) en klaar.
Marcel

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Nat scheren in Thailand

#13 Bericht door brake034 » woensdag 06 mei 2015, 16:28

Maar we aborteren een beetje van het mesjes vraagstuk, welke suggesties voor een economische oplossing?
Ik kan me met de BIC mesjes 2, hooguit 3 keer scheren. Met die van de 7/11 4 tot 5 keer.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nat scheren in Thailand

#14 Bericht door prajak » woensdag 06 mei 2015, 16:45

Brake034, als jij harde scheerharen hebt dan heb je pech. Dan gaan de mesjes eerder kapot. Kun je dan niet beter een oer-westerse elektrische scheerder kopen?

Philishave had ik vroeger, ging JAREN mee en nooit kapot.

hanshu

Re: Nat scheren in Thailand

#15 Bericht door hanshu » woensdag 06 mei 2015, 16:51

Ik scheer nat...gilette wegwerp gaan bij mij 4 tot 5 maal mee.
Daarbij scheer ik maar 1 ..hooguit 2 keer per week..ik lijk meestal op ons lid Dee Dee...
De jonge blonde god met een baard van 3 dagen doet het goed hier in Thailand.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”