Het korte geheugen van de mens

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Het korte geheugen van de mens

#1 Bericht door prajak » zaterdag 02 mei 2015, 04:17

Het staat iedereen vrij hier te schrijven over zaken die Thailand aangaan en er is een off topic afdeling voor andere zaken.

Wie zich ergens aan ergert kan een aantal dingen doen. Maar je ergeren aan zaken die je zelf OOK doet is jezelf onnodig pijnigen.

We hebben het net gehad over het vermelden van medische zaken. Daar hadden we een discussie over kunnen voeren en dat kan nog steeds. Maar laat ik eens opsommen uit de forumgeschiedenis wat er de laatste jaren hier is verteld over grote en kleine medische zaken. En ik noem geen namen behalve de mijne en een kind.

De mensen met kunstheupen, en dat zijn er tenminste drie in dit forum, hebben die info hier gedeeld. De schildklier van mijn vrouw, staar is aan de orde gekomen, iemands ogen met laser behandeld in Khon Kaen meer dan een keer, de gebroken elleboog van Benjamin Vermaat, mijn gebroken poot, iemands slechte ogen en speciale druppels, de immuunziekte van een forumlid, adhd-achtige verschijnselen, de darmziekte van een forumlid, de poging 'wiet' te gebruiken tegen pijn, de rugoperaties van een forumlid met een Xray in het forum nota bene, mijn huidkanker tot 3x toe, er wordt al jaren over kwalen en kwaaltjes geschreven en ineens is de maat vol.

Laten we ons wel de forumgeschiedenis herinneren svp.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Het korte geheugen van de mens

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 02 mei 2015, 07:50

Die medische forumgeschiedenis herinner ik mij wel en ik heb daar ook aan meegedaan. Want dat levert nuttige informatie op over de wijze waarop je hier in Thailand medisch wordt behandeld, wat de kosten zijn, hoe ziekenhuizen werken enz.
Ook hoe zorgverzekeringen hier werken is nuttig voor Thailandgangers/bewoners.

Dus dat is geen punt om hier te vermelden.
Maar als je je een dagje niet lekker voelt en daar gedetailleerd over uitweidt kan dat wel eens overdadig overkomen. Ik bedoel, iedereen die leest dat je verkouden bent weet dat daar snottebellen, rochels, koppijn, neusbloedingen, piepende longen, buikpijn, schijterij en een algemeen gevoel van volledige ongesteldheid bij kunnen voorkomen.
Dus is het woord "verkouden" ruim voldoende om zonder verdere uitweidingen begrip te kweken bij de lezers dat je die dag niet zo'n zin hebt om te schrijven.

Ik lees elke dag jouw en printen's bijdragen want er staat genoeg stof tot leringh ende vermaeck in en ik erger me er nooit aan, maar misschien is dit hierboven een kleine tip ter verbetering. :thumbsup:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Het korte geheugen van de mens

#3 Bericht door elst99 » zaterdag 02 mei 2015, 08:03

'Klagen over dingen die jezelf OOK doet' , klagen doe ik nooit, dat voorop gesteld er is niemand maar ook niemand in familie of kennissenkring die mij dat kan verwijten, ook op het forum niet!
Het is iets wat ik verafschuw, het helpt niet en je bent of wordt een lastige voor je omgeving.

Dat ik een volle rugzak heb met veel operaties en mankementen is zeker en toen jij een nieuwe heup nodig had, kon ik jewel adviseren!
Maar je hebt mij daar nooit over horen klagen, maar de beperkingen die jij na je heupoperaties had en nog hebt, heb ik bij beide niet gehad. ;)

Denk nu is na en geef toe dat je bij tijd en wijle hypochonderd, zegen de dingen die je wel kan!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het korte geheugen van de mens

#4 Bericht door prajak » zaterdag 02 mei 2015, 10:21

Elst99, goed je hier te zien.

Hypochondrie is .. 'ziekelijke neiging om voortdurend ten onrechte te denken dat men allerlei ziektes heeft' en daar is geen sprake van. Want dan zou je ook verschijnselen moeten beschrijven die je niet kunt kennen. Een oom was hypochonder en had een artsenfobie. Dat heeft hem zijn leven veel te vroeg (72) gekost.

Ik volg Ruud's advies; da's beloofd. Zal dat ter harte nemen. Had het me maar verteld, we hebben afgelopen week tig pb's naar elkaar gezonden, toch? (Nee, zes maar, op 28 april. Ik overdrijf)

Nou, ik ben hier blij mee.

Wel erg jammer dat in een ander draadje gescholden is. :mrgreen: Want dat was absoluut niet nodig.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Het korte geheugen van de mens

#5 Bericht door ron » zaterdag 02 mei 2015, 13:01

Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”