Een stoute belastingadviseur

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Een stoute belastingadviseur

#1 Bericht door prajak » dinsdag 14 april 2015, 16:20

Wat krijg ik net door, gepubliceerd door RTL Nieuws ? Met dank aan Lammert.

Een rommelende belastingadviseur moet een jaar de cel in. Hij maakte er een gewoonte van belastingaangiften voor zijn klanten in te vullen met verzonnen aftrekposten. De belastingdienst is 1,8 miljoen euro misgelopen.

De aftrekposten waren zorgkosten en dergelijke buitengewone uitgaven. Ik hoorde van iemand dat hij een meneer die in een bungalow woont de kosten van een traplift had laten opvoeren in de aangifte. Knap hoor, tenzij die meneer een goedgevulde wijnkelder heeft.....

Achtduizend aangiften tegen 50 euro, een leuke cent en die ook niet opgeven aan de belastingdienst. Dat is vragen om problemen. Een dikke ton euro is in beslag genomen en verbeurd verklaard en meneer mag gaan brommen. En ik verwacht dat de belastingdienst daar een stapel navorderingsaanslagen heeft gedeponeerd met 100% boete. (Even snel geteld: een dikke ton naheffing omzetbelasting inclusief boete en rente). Hij wordt uitgekleed.

Zijn klanten hebben ook pech. Want je bent verantwoordelijk voor wat de adviseur invult tenzij je absoluut niets verweten kan worden. Nou, ga daar maar over procederen.

Nu denk ik dat de belastingdienst niet op 8.000 procedures zit te wachten en men de boete op de navorderingen zal matigen of vergeten, gewoon vanwege doelmatigheid.

Zo zie je maar weer, je moet attent blijven. Fouten maken is menselijk en wij belastingdeskundigen zijn soms net mensen dus kijk altijd mee voordat je tekent. :giggle:


In deze zin een wat oudere weblink....
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/p ... ngadviseur

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”