Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#1 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 15:59

Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant of jaar visum?


Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#3 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 16:46

en waarom dan niet ?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#4 Bericht door Ben » maandag 30 maart 2015, 16:58

Paul47 schreef:Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant of jaar visum?
Ligt eraan welk type NON O

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#5 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 17:01

Ga eerst eens je vraag duidelijk maken...
-wat voor visum heb je nu?
-Wat wil je voor jaarvisum?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#6 Bericht door Rens » maandag 30 maart 2015, 17:19

Gedurende de laatste 30 dagen van het geldige verblijf kan men een conversie Non Imm O aanvragen. Eigenlijk krijgt men een "soort van visum", maar dan binnen het land, niet ieder immigratie kantoor doet dit overigens, dan wordt men naar Bangkok verwezen.

Benodigd zijn geldig paspoort met geldig verblijf stempel en kopieën daarvan, Arrival card en kopie.
Bewijs van inkomsten hetzij een bankbrief en kopie bankboek met voldoende fondsen welke 2 maanden (eerste aanvraag) op de bank staat, of via de ambassade een inkomsten verklaring.
Tevens is het handig om een bewijs van een adres in Thailand te hebben.

Hiermee kan je de conversie aanvragen naar een "Non Imm O status" en dat kost 2000 Baht.
Tevens betaal je 1900 Baht voor de verlenging van je verblijf met 90 dagen.
Wil je ook nog een re-entry permit zodat je Thaialnd zou kunnen verlaten zonder de geldigheid van het huidig verblijf te niet te doen, dan komt daar dan nog eens 1000 Baht bij.

Het geeft je dus een een verlenging van je verblijf van 90 dagen waarna je de Non Imm O moet laten omzetten naar een "extension of stay" gebaseerd op Huwelijk, Retirement oid.
Je zal dan weer aan de eisen moeten voldoen, behalve dan dat het inkomen dan 3 maanden op de bank moet hebben gestaan indien je niet de ambassade inkomsten verklaring methode wilt doen.

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#7 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 17:39

Zo is dat...
Maar ook een visum non O multy-entry is een jaar geldig...elke 90 dagen even de grens over.....

Als je aangeeft wat je wilt wordt het verhaal kleiner..

Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#8 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 18:04

kan ik met wat geld daar niet alles regelen ? en als ik een huis huur daar ? ik wil daar wonen.

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#9 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 18:10

Ja...dat kan. Maar dan moet je opschieten want dat kan alleen as woensdag. :thumbsup:

Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#10 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 18:14

wat , ik ben in nederland

Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#11 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 18:21

stel ik huur een huis , hoe moet ik dat aan pakken dan ?

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#12 Bericht door Rens » maandag 30 maart 2015, 18:29

Paul47 schreef:kan ik met wat geld daar niet alles regelen ? en als ik een huis huur daar ? ik wil daar wonen.
Als je in Thailand wilt wonen dan zal je aan de daarvoor gestelde eisen moeten voldoen om in aanmerking te komen voor een "langverblijf extensie" .

Daar zijn regels en voorwaarden voor en ook een inkomens en leeftijd eisen. Gaat het om een huwelijk dan zal je dat moeten bewijzen en ook daar is een inkomenseis voor.

Als je bedoelt met het "regelen met wat geld" dat je je in Thailand zou kunnen "inkopen" , ja dat kan.
Er is de Thailand Elite easy acces card, voor de meest simpele uitvoering betaal je 500.000 Baht, en dat garandeert je een verblijf van 5 jaar, wel iedere 90 dagen melden en ook jaarlijks laten verlengen.
Daarnaast is er een visum vorm waarbij je 10 miljoen Baht investeert en zo je verblijf waarborgt.

Ik denk niet dat je bovenstaande mogelijkheden bedoelt, "iets regelen" met geld binnen Thailand is verder af te raden, die tijd dat dit kon is duidelijk over en een verblijf in het Immigration Detention Centre is dan erg dichtbij.

Een huis huren verhoogt niet je kans om te kunnen blijven, de enige eis naast de al eerder genoemde andere is dat je een adres moet hebben, je kunt van alles huren, maar als je niet aan de rest voldoet dan maakt een huurcontract totaal geen indruk.

Wees eens wat duidelijker over wat je wilt, je status en leeftijd en dergelijke spelen daar een rol in, ben je niet duidelijker dan ben je ook niet te helpen, of je bent ons gewoon aan het bezighouden.

Paul47
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 30 maart 2015, 15:08

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#13 Bericht door Paul47 » maandag 30 maart 2015, 19:12

Als ik naar Thailand vertrek ben ik 48 jaar oud. Ik wil daar gewoon gaan wonen samen met mijn vrouw. Wij zijn allebei nederlanders heb geen pensioen wel geld. Ik wil me daar vestigen voor mij 50st jaar. Een bankrekening openen geld storten huis huren is allemaal wel te doen. Ik probeer je niet bezig te houden maar wil niet terug gestuurd te worden. Misschien kan je me verder op weg helpen of is er verder niks te regelen daar buiten de optie die je net heb gegeven.
groetjes Paul en bedankt voor alle info

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#14 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 19:20

Voor Non imm O moet je 50 jaar zijn...dus nog even wachten.
Onder de 50 jaar is alleen een toeristen visum mogelijk. (triple entry 3 keer 60 dagen.)
evt verlengen is mogelijk in thailand zelf met 30 dagen per entry

hanshu

Re: Kan ik een single entry visum omzetten in non immigrant

#15 Bericht door hanshu » maandag 30 maart 2015, 19:26

Wel is het met dit visum oppassen dat je de geldigheidstermijn niet overschrijd.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”