Route-vraagje regio Uttaradit, Nan.

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Route-vraagje regio Uttaradit, Nan.

#1 Bericht door prajak » maandag 30 maart 2015, 15:54

Voor de motorexperts en de routefreaks.

Route per scooter tussen Loei en Chiang Mai. En een geen-haast route en ik heb geen gps-ding, wel een Thaise mond.

Is dan aan te bevelen.....

Loei, de 203, 2294, 1268, 1241, 1123, 1243, 1162, Wiang Sa, slapen, PhaYao, 120, 118, C-Mai....

Of beveelt men aan.....

Loei als boven, maar op de 1268 bij Ban Rai (regio Nam Pat) links de 1239 en dan de 1212 op naar Uttaradit, slapen, en dan de 11 volgen, Den Chai, Lampang, C-Mai?

Enkele wegen als de 11 tussen Den Chai en Lampang staan op mijn kaart als 'National Highway'. Mag ik daarop met mijn 110 cc-tje?

Dank.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Route-vraagje regio Uttaradit, Nan.

#2 Bericht door serpay » maandag 30 maart 2015, 17:55

de tweede optie is een stuk mooier om te rijden en te genieten van de natuur.
maar wel een stuk langzamer door de gebergte die je door moet.
ik persoonlijk zou minimaal 2x overnachten beter 3x vooral om te genieten van de omgeving waar je doorrijd.
zekers de moeite waard en stop regelmatig om al het schoons op beeld vast te leggen.
veel plezier met deze rit
vanaf lampang op de 11 is mogelijk maar beter om deze te mijden door de 1039 te nemen deze ligt haast parralel met de 11 alleen een stuk rustiger om te rijden.
dit alles is voor mij ook al zo een 7 jaar geleden kan nu natuurlijk weer anders zijn kwa drukte meen ik.
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Route-vraagje regio Uttaradit, Nan.

#3 Bericht door prajak » dinsdag 31 maart 2015, 01:17

Dank.

De 1039 staat niet op mijn kaart. Wel de 1033 en ik denk dat je die al op kunt in Lampang stad en dat ie dan een stukje samen met of naast de autobaan loopt.

Reken maar dat de camera mee gaat. Ik zal zien of ik een detailkaart kan kopen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Route-vraagje regio Uttaradit, Nan.

#4 Bericht door printen44 » dinsdag 31 maart 2015, 04:38

De "11" is een twee-baansweg tussen Den Chai en Lampang. Het is bergachtig met veel bochten en steile hellingen. In de regentijd regent het er vaak. Het is een soort "by-pass", van Utteradit, via Lampang, naar Chiang Mai. Wel veel vrachtverkeer. De laatste 12 kilometer naar Lampang is een vierbaans-weg. Er wordt gewerkt om die vierbaansweg te verlengen, richting Den Chai.

Het natuurschoon is prachtig.

De weg tussen Utteradit en Den Chai is sinds een paar jaar geheel vier-baans. Makkelijk te berijden en breed van opzet. Maar enkele steile hellingen.

De weg Lampang-Chiang Mai is voor de helft in de bergen, maar goed te berijden.

De route via Phayao is de mooiste, wat natuurschoon betreft. Tussen Phayao en Chiang Mai is weg weg bochtig en af en toe steil. Onderweg is er een mooie waterval en later kan je stoppen bij een markt met een warmwaterbron "spuiter".

En over Loei hoef ik je niets te vertellen. Wat natuurschoon betreft is het genieten. Ik heb een keer binnendoor, via Loei, naar Nong Khai gereden en ik genoot elke kilometer ervan.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”