retirement extension korat

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: retirement extension korat

#16 Bericht door Henk Korat » vrijdag 27 maart 2015, 10:26

Waar kan ik de Algemene Immigratie Beleidslijn vinden?
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: retirement extension korat

#17 Bericht door stevenl » vrijdag 27 maart 2015, 10:26

Net even nagezocht, en ik moet mezelf corrigeren. Iedere rekening is acceptabel zolang je er maar direct bij kunt. Boete of niet is dus inderdaad niet relevant.

Natuurlijk kan een ambtenaar hiervan afwijken, maar dit is de algemene regel.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: retirement extension korat

#18 Bericht door Ashakorat » vrijdag 27 maart 2015, 12:32

stevenl schreef:
Hoe iedereen het ook maar noemen wil maakt me niets uit. De thai immigration regels zijn hier heel duidelijk in, fixed/savingsaccount on any bank in thailand.
Wel of geen boete lijkt me niet relevant.Tenzij ik ergens het stukje gemist heb van de immigratiedienst waarin staat dat het opvraagbaar moet zijn zonder boete???
Kennelijk heb jij dat ergens gelezen dus ik laat me graag voorlichten. Graag de bron waar dat staat als het kan Steven.
Interessant dat je het niet relevant vindt. Immigratie wel, vandaar het criterium.[/quote]

Als je nu even ingaat op mijn vraag dan kan dat duidelijkheid scheppen voor iedereen in plaats van dit rookgordijn. Een fixed account is toegestaan, waar staat dat het geld boetevrij moet worden opgenomen??????? Kan zijn steven maar ik heb dat nergens gelezen. Als je dat nu even duidelijk maakt is dat voor iedereen verhelderend. Een ja/nee spelletje schiet niemand iets mee op.[/quote]
Algemene immigratie beleidslijn.

En nee, ik werp hier geen rookgordijn op, maar geef zoals altijd duidelijke antwoorden.[/quote]


En ik heb begrepen dat zwarte schoenen, een lichtgekleurd overhemd en een puntmuts ook aan te bevelen zijn :cheesy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: retirement extension korat

#19 Bericht door stevenl » zaterdag 28 maart 2015, 04:13

Ashakorat schreef: En ik heb begrepen dat zwarte schoenen, een lichtgekleurd overhemd en een puntmuts ook aan te bevelen zijn :cheesy:
Gefeliciteerd met deze volstrekt zinloze post, helemaal gezien mijn vorige post hier, zie boven die van jou.

Oh, en probeer een volgende keer de quotes correct te houden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: retirement extension korat

#20 Bericht door prajak » zaterdag 28 maart 2015, 06:23

'...En ik heb begrepen dat zwarte schoenen, een lichtgekleurd overhemd en een puntmuts ook aan te bevelen zijn...'

Een rooie puntmuts? :giggle:

Maar ik wil best geloven dat je van de immigration af en toe een punthoofd krijgt. En dat lijkt me best lastig voor de mensen die achter je zitten.... :giggle2:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: retirement extension korat

#21 Bericht door Ashakorat » zaterdag 28 maart 2015, 12:46

prajak schreef:'...En ik heb begrepen dat zwarte schoenen, een lichtgekleurd overhemd en een puntmuts ook aan te bevelen zijn...'

Een rooie puntmuts? :giggle:

Maar ik wil best geloven dat je van de immigration af en toe een punthoofd krijgt. En dat lijkt me best lastig voor de mensen die achter je zitten.... :giggle2:

Zolang je niet in de bioscoop zit maakt het toch niks uit? :crazy:
Heb bij de immigration nou niet iets gezien waarvan ik dacht daar moet ik nog even naar kijken. Veel zure gezichten, waarschijnlijk te veel negatieve postings op een of ander forum gelezen :cheesy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: retirement extension korat

#22 Bericht door Ashakorat » zaterdag 28 maart 2015, 12:48

stevenl schreef:
Ashakorat schreef: En ik heb begrepen dat zwarte schoenen, een lichtgekleurd overhemd en een puntmuts ook aan te bevelen zijn :cheesy:
Gefeliciteerd met deze volstrekt zinloze post, helemaal gezien mijn vorige post hier, zie boven die van jou.

Oh, en probeer een volgende keer de quotes correct te houden.

Misschien kun je een workshop quoteren aanbieden naast het snorkelen? :clap:

Ik had jou posting inderdaad nog niet gelezen dus je hebt volkomen gelijk, mijn reactie was na de jouwe overbodig. Als jij geen foute info neerpent dan was er nog meer overbodig :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: retirement extension korat

#23 Bericht door prajak » zaterdag 28 maart 2015, 16:31

'...Veel zure gezichten, waarschijnlijk te veel negatieve postings op een of ander forum gelezen :cheesy:...'

Wat dat betreft:

Een jaar terug zat ik daar te wachten en een mede-NL-er uit Nong Song Hong zat naast me op de bankjes. We zaten te 'geiten' over weet-ik-veel want we waren nog niet aan de beurt.

Een geknor van achter de lange tafel: of we niet wilden geiten. We stoorden hen in hun slaapje....

Ja, daar word je wel zuurpruim van. :mrgreen:

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: retirement extension korat

#24 Bericht door Ashakorat » zondag 29 maart 2015, 01:02

prajak schreef:'...Veel zure gezichten, waarschijnlijk te veel negatieve postings op een of ander forum gelezen :cheesy:...'

Wat dat betreft:

Een jaar terug zat ik daar te wachten en een mede-NL-er uit Nong Song Hong zat naast me op de bankjes. We zaten te 'geiten' over weet-ik-veel want we waren nog niet aan de beurt.

Een geknor van achter de lange tafel: of we niet wilden geiten. We stoorden hen in hun slaapje....

Ja, daar word je wel zuurpruim van. :mrgreen:
In dit geval moest ik iets gedaan krijgen, dus was het voor mij een uitdaging om de dame van een jaar of 50 die on s hielp een beetje losser te maken en ik heb zowaar een paar keer een lachje los gekregen. Denk dat het wel geholpen heeft want zij heeft een aantal dingen door de vingers gezien/zelf veranderd. Uiteindelijk toen alles klaar /gestempeld/geniet was en alles kennelijk nog een eindcheck krijgt moesten we van de dame die dat deed een nieuwe bankbrief halen. Toen we terug kwamen met de nieuwe brief werd de Klant waar ze toen mee bezig was ( cambodjaanse dame?) weg gestuurd en werd ons zaakje eerst afgehandeld. Dus hopelijk heeft mijn charmante uitstraling gewerkt.
Helaas werkt dat niet bij een aantal mensen op dit forum want die zien alleen mijn lettertjes :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”