Vakantie thailand November wie kan ons helpen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Eefjemachiels92
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 05 december 2014, 09:16

Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#1 Bericht door Eefjemachiels92 » maandag 16 maart 2015, 11:37

Hallo Mensen,

Mijn vriend en ik willen in de eerste 3 weken van november naar Thailand op vakantie gaan.
Het is voor ons beide de 1ste keer.
Ik had al veel opgezocht via internet en opgeschreven wat we graag willen gaan doen.
We houden beiden van strand maar willen ook graag excursies gaan doen.

Amsterdam --> Bangkok
Phuket --> Amsterdam

Dag 1 bangkok : khoa san
Dag 2 bangkok: Baiyoke tower II en co van kessel fiets tour door bangkok
Dag 3 bangkok: Chuckak weekend market
Dag 4 bangkok : Damnoen saduak floating market
Dag 5 Kanchanaburi: erawan natinaal park

Trein van bangkok --> chiang mai

Dag 6 chiang mai: asia scenic thai cooking school
Dag 7 chiang mai: olifanten tour
Dag 8 chiang mai: dierentuin chiang mai zoo
dag 9 chiang mai: Doi Suthep
dag 10 chiang mai: naar tijgers (tiger kingdom)

binnenlandse vlucht van chiang mai  phucket / krabi

dag 11 krabi
dag 11 krabi

dag 13 koh phi phi
dag 14 koh phi phi

dag 15 Phuket
dag 16 Phuket : snorkelen
dag 17 Phuket : patong beach
dag 18 Phuket: big budha (in chalong)
dag 19 Phuket: patong beach thaiboksen
dag 20 Phuket --> Amsterdam

Wie heeft er tips of informatie wat we nog kunnen gaan doen.
Of hoe we het anders kunnen doen ? (andere mooie stranden)
Wat is het beste met de hotels , is het beter om vanuit Nederland alles te boeken,of als we in Thailand zijn?
Ik hoor het graag van jullie.

hanshu

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#2 Bericht door hanshu » maandag 16 maart 2015, 12:13

Dit forum staat vol met dergelijke vragen als...3 weken thailand,eerste keer,route en wat moet ik zien.
Lekker lezen is een belangrijk onderdeel van je vakantie. Of een planning goed of slecht,tam of vermoeiend is is sterk persoonlijk. Eerste keer Thailand is altijd verpletterend omdat Azie in niks lijkt op thuis.

Voor wat betreft hotels boeken...ik heb op mn smartphoon of tablet de app van Agoda en boek vaak in de lobby van een hotel wat er leuk uitziet een kamer. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik aan de balie een betere prijs kon krijgen als op deze manier.

Veel plezier....

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#3 Bericht door prajak » maandag 16 maart 2015, 15:16

De helft 'zien' en de helft 'strand' is een keus die je maakt.

Dag 1 wat rustig begrijp ik, dag 2 de toren en fietsen laat je wennen aan de hitte ook al is begin November het begin van de winter en eind november kan het in het hoge noorden al koud zijn.

Een hele dag Chatuchak is echt teveel. Dan zou ik op de helft van die dag al naar Damnoen Saduak reizen, daar een hotel nemen, en de dag er na de markt doen en Erawan. Daarna naar Bangkok en de nachttrein naar het noorden maar je kunt ook elders opstappen.

Chiang Mai; dierentuin en Doi Suthep kan in een dag. Je hebt nu 2 dagen gespaard voor strand. Maar je kunt eerst ook iets hoger gaan, de regio Chiang Rai bekijken. Doe daar 2 dagen en zak dan af naar de eilanden. Strand is ook alleen maar zon, hitte, 'bakken' en zout water.

Succes met het voorbereiden.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#4 Bericht door trangerkuda » dinsdag 17 maart 2015, 02:12

Eefjemachiels92, een reisschema wordt normaliter opgesteld op basis van iemands persoonlijke voorkeuren. Om daar als buitenstaander, als iemand die de samensteller van het reisschema niet kent, iets over te zeggen, is daarom nooit gespeend van een zeker risico.

Toch zou ik - per slot van rekening wordt hier om gevraagd - enige opmerkingen/kanttekeningen willen maken.

Bijvoorbeeld:

De Chatuchak Weekend Market is typisch een bestemming voor mensen, die er van houden om op het gemak over markten te slenteren en zich te verbazen over het zeer diverse aanbod aldaar. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van marktbezoeken, maar zelfs ik moet bekennen, dat een bezoek aan Chatuchak zeker de moeite waard is. En wanneer men tot de categorie 'marktbezoekenthousiasten' behoort, is het naar mijn mening zeer wel mogelijk om daar een hele dag door te brengen.

De Damnoen Saduak floating market is in mijn beleving alleen nog maar een toeristenval. Daarbij komt ook nog eens, dat het nogal wat reistijd vanuit Bangkok vergt om er naar toe te reizen. Als je toch iets dergelijks wilt zien, dan zijn er in Bangkok zelf wel wat (kleinschaliger) alternatieven te vinden. In het hotel waar je verblijft of bij een reisbureautje kan men je hier ongetwijfeld informatie over verschaffen.

Als ik je reisschema verder goed begrijp, staat voor dag vijf Kanchanaburi met een bezoek aan de Erawan watervallen gepland, om vandaar - na eerst teruggereisd te zijn naar Bangkok - met de nachttrein richting Chiang Mai te reizen.

Dit lijkt mij te krap. Als je werkelijk op je gemak vanuit Kanchanaburi een bezoek wilt brengen aan de Erawan watervallen (en vervolgens terug reizen naar Bangkok om de nachttrein te nemen), dan is 1 dag eigenlijk onvoldoende. Een overnachting in Kanchanaburi is dan aan te raden.

Op dag 8 staat een bezoek aan de Chiang Mai Zoo gepland. Wellicht is het zo, dat je/jullie grote liefhebbers van het bezoeken van dierentuinen zijn en daarom op iedere vakantiereis minimaal 1 bezoek aan een dierentuin willen inplannen. Wanneer dit niet de reden is, dan lijkt mij, dat er in of rondom Chiang Mai wel bestemmingen zijn, die interessanter zijn om te bezoeken.

Op dag 10 staat een bezoek aan Tiger Kingdom gepland. Dit is een bestemming waarover de meningen nogal verdeeld zijn. Typisch zo'n bestemming die wel of niet iemands persoonlijke voorkeur is.

Vervolgens is mij niet duidelijk of diezelfde dag - dag 10 - of op dag 11 het voornemen bestaat, om vanuit Chiang Mai richting Phuket/Krabi te vliegen.

Hoe dan ook; gezien het getoonde reisschema is Krabi de eerstvolgende bestemming na Chiang Mai. Dus ik neem aan, dat dan een rechtstreekse vlucht Chiang Mai - Krabi geboekt wordt.

In het getoonde reisschema staat verder tweemaal dag 11 met de bestemming Krabi. Ik neem aan, dat hier dag 11 en 12 bedoeld zijn. Wat niet duidelijk is, is of met Krabi hier Krabi Town of bijvoorbeeld Ao Nang in Krabi bedoeld worden.

Hoe uiteindelijk het definitieve schema er ook uit komt te zien, ik wens jullie nog veel plezier met de verdere planning en voorbereiding en later een goede reis en fijne vakantie in Thailand toe.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#5 Bericht door pong » donderdag 19 maart 2015, 14:39

Net terug in een zonnig lente-achtig NL van 60 dagen TH na een dit keer nogal omslachtige lange reis-wel uiterst fraaie luxeHTLs mogen bekijken. Hierboven staat al flink wat.
Je kan-als je slim bent- in 1 dag van BKK-via hetzij DS-hetzij een andere leukere varende markt (al stelt het amper wat voor) door naar Kan.
Het is in de praktijk veel slimmer om vanaf Kan de toeristenbus naar Ayuttaya te nemen en daar op de trein te stappen-scheelt dat nare BKK.
de dag erna: die trein is altijd te laat en je bent al de halve dag kwijt. Weinig kans op wat je denkt.
Op de dag dat je vliegt CM-zuid kan je verder amper wat doen-het is bijna 2000 km en je bent afh van weinig vluchten.
En verder roep ik maar weer; REISGids-ja, is ouwerwets, maar die heeft allerlei goed doordachte voorstellen voor types reiziger. of je bekijkt wat routes van op jullie soort mensen (dat kan ik hier niet beoordelen) gerichte reisorg en bekijk welke trips/routes zij aanbieden-ook die zijn heel erg doordacht en op ervaring gebaseerd.
OF:eng he: je gaat gewoon bonnefooien, heb ik altijd gedaan en zo TH leren kennen. Al dat tegenwoordige idiote vooraf alles vastleggen-loopt toch mis. Dat land is gemaakt voor zo reizen. Vindt je het leuk-blijf je langer, of je hoort van anderen wat ook de moeite is-en je bekort wat tegenvalt. Niemand checkt bij vertrek of je de verplichte nrs echt hebt gedaan......

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#6 Bericht door pong » donderdag 19 maart 2015, 14:40

Oh/en sla dat phix2 asjeblieft over. Dat is echt enkel nog voor totale onwetende nietkenners.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#7 Bericht door prajak » donderdag 19 maart 2015, 15:19

'...Oh/en sla dat phix2 asjeblieft over. Dat is echt enkel nog voor totale onwetende nietkenners....'

Pong, jouw teksten zijn vaak onbegrijpelijk ook voor mensen die hier wonen.

Als je nu 2 minuten meer pakt voor jouw bijdragen en namen en adressen helemaal typt dan snapt iedereen wat je bedoelt. :clap:

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#8 Bericht door Borat » donderdag 19 maart 2015, 18:24

phix2 = phi x 2 = phi phi = phi phi islands

maar dan moet je wel gestudeerd hebben. De meeste teksten van pong zijn inderdaad jhsd5%4vcdhj, vindt ie leuk denk ik.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Vakantie thailand November wie kan ons helpen

#9 Bericht door afra » donderdag 19 maart 2015, 22:10

Er zitten wel een aantal dingen tussen die ik niet zou doen:

floating market om eerder genoemde reden.
Phi phi, beter een boot tocht langs verschillende eilanden van af Ao Nang
Patong, vond ik 25 jaar terug al geen aanrader maar smaken verschillen natuurlijk.

Is er een bepaalde reden dat je voor dit schema hebt gekozen?

Wij hebben al diverse keren home-stays bezocht en dit is ons tot nu toe altijd prima bevallen.
Je komt dan op plaatsen waar je zelf niet zo snel komt.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”