Verkeer(d)

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Verkeer(d)

#1 Bericht door Harm » donderdag 05 maart 2015, 06:38

Breng elke morgen het kleinkind van mijn vriendin naar school
Op de weg van Chok chai (6 baans) naar Nakhonratchasima kom je wel eens gekke situaties tegen
Heb in de loop der tijd best wel gekke dingen gezien maar die van vanmorgen was nieuw.
De motorrijder die tegen het verkeer in rijd omdat hij / zij te belazerd is om om te rijden is al gewoon goed, zo ook de automobilist die dit doet
Vanmorgen 1 baan geblokkeerd omdat daar een vrachtwagen parkeerde.
2 banen richting Nakhonratchasima over met een aanstormende meute die voor het verkeerslicht hadden staan te wachten.
Om de vrachtwagen heen tegen het verkeer in kwam een poeang (motor met zijspanbakje) met 2 oudere dames in het bakje. Zoals ik al schreef niets ongewoons (ook al komt de meute ze tegemoet men vertrouwd op buddha voor een goede afloop.)
Kennelijk ging de poeang niet snel of hard genoeg naar de mening van de tevens tegen het verkeer inrijdende andere bestuurder van de achterop komende poeang. Dus inhalen die slak
Daarbij werden dus de 2 rijbanen die over waren benut.
Verkeerslicht meute komt aanstormen, ziet dat weg volledig wordt geblokkeerd. Stopt??? nee gewoon door knallen totdat je er boven op zit.
Motoren kiezen andere weg zoals door het zand naast de weg etc maar even inhouden NEE
Gevolg 10 motoren op de 2 poeang diverse motoren kaduk
Zie dit alles met lede ogen aan, ik had namelijk wel ingehouden en kon alles dus van nabij aanschouwen
Gaan we dan met zijn allen elkaar helpen? NEE dat doen we niet. Wel gaan we met zijn allen verhaal halen bij de 2 oudere dames, waarom de idioot die in zijn poeang de 3e baan inpikte niets over zich heen kreeg is mij een volstrekt raadsel of hielp de in de zijspanbak aanwezige herdershond zijn baas soms mee.
In gedachten houdend wat op dit forum al vaker is geschreven: bemoei je niet met een verkeers ongeluk, voor dat je het weet krijg je er de schuld van.
Dus de afloop zal ik nooit weten, we moesten naar school. Dus ook maar door het zand gereden om dan toch nog op tijd op school te zijn.
Maar blijft dat de Thai niet berekenbaar is en zich niet stoort aan welke (verkeers)regel dan ook. Misschien is dit wel 1 van de "charme's" van dit land.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verkeer(d)

#2 Bericht door dutch » donderdag 05 maart 2015, 07:21

Ik heb hier altijd verdedigend gereden.
Redelijk langzaam,maar blijf dan ook op de linkerzijde van de (2 baans) weg.Een langzaam voertuig voor me,blijf ik achter tot dat het 200% veilig is.Ik vertrek op tijd en heb geen haast.
Wat ik onderweg allemaal zie is een doorsnee van jouw verhaal.

Leuk beschreven.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verkeer(d)

#3 Bericht door prajak » donderdag 05 maart 2015, 07:24

Opleiding=ervaring=discipline='voertuigtaal'=fatsoen=nul hier. Maar ach, de fabrikanten van rotjes moeten ook leven, toch?

Plaats reactie

Terug naar “Steden”