Aanpak adresfraude

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
hanshu

Re: Aanpak adresfraude

#16 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 11:42

Hoef je niet bang voor te zijn...hier op dit forum komen alleen brave burgers die niks te verbergen hebben en voorzien zijn van goede info over wat mag en kan. En anders worden ze er hier snel genoeg op gewezen door onze 006/forumpolitie.
Info over zaken is alleen van belang bij wetsovertreders en dus hier niet van toepassing.
:thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanpak adresfraude

#17 Bericht door prajak » dinsdag 03 maart 2015, 16:14

Rens, hier zitten veel semi-ouwetjes en die plaatsen niks in de social media.

Ik bijvoorbeeld heb geen 'feestboek', geen twitter, geen instagram, geen line, geen skype, geen linked, geen enkel i-ding, geen wat-er-nog-meer-is want ik heb email, mobieltje, fanclub en brievenbus. Overigens, voor als de 'fanclub' dadelijk komt lezen, ik heb ook geen vélocipède, ossenwagen of paardentram en mijn vrouw geen crinoline.

Maar 'men' leest wel mee in forums als deze en 'men' is attent op dingen die afwijken van wat gangbaar is. Hoe men controleert maakt me niet uit als men maar controleert. Want het gaat om belastingcenten van anderen waar wij netjes mee om moeten gaan zoals ook politici zich steeds weer voornemen....

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanpak adresfraude

#18 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 16:29

Ik maak me nergens druk om ze weten me toch wel te vinden met of zonder internet.

gr driver

hanshu

Re: Aanpak adresfraude

#19 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 17:59

driver schreef:Ik maak me nergens druk om ze weten me toch wel te vinden met of zonder internet.

gr driver
Ja..jij staat natuurlijk gewoon in het telefoonboek.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanpak adresfraude

#20 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 18:36

hanshu schreef:
driver schreef:Ik maak me nergens druk om ze weten me toch wel te vinden met of zonder internet.

gr driver
Ja..jij staat natuurlijk gewoon in het telefoonboek.
Nee, niet meer vlgs mij maar er zijn wel meer manieren om me te vinden denk ik ;)

hanshu

Re: Aanpak adresfraude

#21 Bericht door hanshu » dinsdag 03 maart 2015, 19:51

driver schreef:
hanshu schreef:
driver schreef:Ik maak me nergens druk om ze weten me toch wel te vinden met of zonder internet.

gr driver
Ja..jij staat natuurlijk gewoon in het telefoonboek.
Nee, niet meer vlgs mij maar er zijn wel meer manieren om me te vinden denk ik ;)
Gouden gids?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanpak adresfraude

#22 Bericht door driver » dinsdag 03 maart 2015, 20:56

Bestaat die nog ?

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Aanpak adresfraude

#23 Bericht door mai mi tang » dinsdag 03 maart 2015, 21:11

Een Voxan fan is zo gevonden. :cheesy:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Aanpak adresfraude

#24 Bericht door Rens » woensdag 04 maart 2015, 00:47

prajak schreef:Rens, hier zitten veel semi-ouwetjes en die plaatsen niks in de social media.

Ik bijvoorbeeld heb geen 'feestboek', geen twitter, geen instagram, geen line, geen skype, geen linked, geen enkel i-ding, geen wat-er-nog-meer-is want ik heb email, mobieltje, fanclub en brievenbus. Overigens, voor als de 'fanclub' dadelijk komt lezen, ik heb ook geen vélocipède, ossenwagen of paardentram en mijn vrouw geen crinoline.

Maar 'men' leest wel mee in forums als deze en 'men' is attent op dingen die afwijken van wat gangbaar is. Hoe men controleert maakt me niet uit als men maar controleert. Want het gaat om belastingcenten van anderen waar wij netjes mee om moeten gaan zoals ook politici zich steeds weer voornemen....


Prajak, je maakt een beginnersfout. Het Thailandforum IS sociale media, en wel het stuk sociale media bij uitstek om de in het buitenland verblijvenden te zoeken die daar dan ook nog eens posten in interessante voorgebeitelde categorieën welke bijvoorbeeld over belastingen verzekeringen en AOW, het behouden van een Nederlands adres en verzekeringstrucen gaan. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Juist op dit soort fora vertelt men elkaar soms de kneepjes en hier (in zijn algemeenheid) heeft men bij voorbaat al meteen de juiste groep te pakken, kant en klaar.

Steekt iemand duidelijk boven het maaiveld uit vwb de zaak besodemieteren en is die persoon dan ook nog eens dom genoeg om te vertellen hoe dat zit, nodigd die persoon dan ook nog eens andere uit om hem te mailen, bellen en of dergelijke dan is het de natte droom van een zoekend persoon! Vaak kan men aan de hand van de overige gegevens die de persoon soms over zichzelf post, een heel eind komen vwb de werkelijke identiteit.

Facebook en alle ander breiclubjes zijn niet zo makkelijk voor een instant resultaat als juist dit soort fora, waar sommigen vrij ver gaan als het over zichzelf en hun situatie gaat. Facebook en googelen is meer ter ondersteunende controle indien men al beschikt over een naam, dan wel het vermoeden daar van heeft.

Expat fora zijn een vruchtbaar gebied voor hen die zoeken, en de zoekenden kunnen ook figuren zijn die ineens met de meest fantastische aanbieding op de markt kunnen komen of daar hun eigen projecten aan het slijten zijn onder de noemer van: Het is DE belasting oplossing voor je, of ; Hier wordt je rijk van als je op dit project geld in zet. Dit kwam/komt? veel voor bij de overwinteraars in Spanje zowel op de Nederlands als Engelstalige fora daar zaten lieden tussen die dapper gebruik en misbruik maakten van de info die ze geheel vrijwillig werd aangeboden door forum leden.

Op fora "bekent" men meer dan dat men denkt, iemand die wel samenwoont en dit een paar maal herhaalt en daarnaast ook aangeeft dat hij of zij daar een truc tegenover zet, ziet zelden kans om dit weer terug te draaien dan wel te ontkennen als puntje bij paaltje komt.

Promoot ik zwijgen en belazeren? Nee, ik geef slechts wat aan waar ik resultaten van heb gezien. Als iemand de zaak besodemietert om het maar op zijn oudhollands te zeggen, dan mogen ze van mij daar op aangesproken worden.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanpak adresfraude

#25 Bericht door prajak » woensdag 04 maart 2015, 01:36

Niemand in dit forum heeft ooit een 'truc' bekend gemaakt op EEN lid na, daarna die nooit meer gezien, die de Spanjeroute hier wilde promoten. Ik heb direct gezegd 'niet op ingaan' want ik weet dat Big Bro ook hier meeleest. En dat lid had een vertegenwoordiger van Big Bro kunnen zijn.

Wat je hier vertelt wordt gelezen en ga je te ver dan moet je op de blaren zitten. Maar hier zitten alleen verstandige lui. Toch? Verder is het maar de vraag of ze aan een forumnaam als hupselaar die 40 jaar oud is en woont in Luttelgeest de juiste naam- en adresgegevens kunnen ontleden. De server staat zover ik weet buiten Nederland dus ga daar maar navragen....?

Tenslotte: je ziet in de ledenlijst dat er meer mensen nooit schrijven dan die wel pennen. De stille genieters, zijn dat dan stille wateren met diepe gronden? :giggle:

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Aanpak adresfraude

#26 Bericht door Hua Thale » woensdag 04 maart 2015, 06:04

Zo zouden we bij jou en vele andere als 'nieuwkomer' :cheesy: ook onze vraagtekens kunnen zetten Rens.
Het 'werken' met nickname en de weinige info die je in kan vullen maar dat vooral niet doen bij aanmelding of voorstellen de verloren onschuld uithangen en dan zoals zovaak blijkt ineens donders goed op de hoogte zijn.
Zowel over regeling persoon afspraken et cetera het is een veel voorkomend 'probleem'.
Het zet vaak de toon op vele fora.

Moderatie ZOU daar natuurlijk duidelijk in kunnen zijn en vaak bij in kunnen grijpen.
Maar ja het is hobby nietwaar.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Aanpak adresfraude

#27 Bericht door Rens » woensdag 04 maart 2015, 10:54

prajak schreef:Niemand in dit forum heeft ooit een 'truc' bekend gemaakt op EEN lid na, daarna die nooit meer gezien, die de Spanjeroute hier wilde promoten. Ik heb direct gezegd 'niet op ingaan' want ik weet dat Big Bro ook hier meeleest. En dat lid had een vertegenwoordiger van Big Bro kunnen zijn.

Wat je hier vertelt wordt gelezen en ga je te ver dan moet je op de blaren zitten. Maar hier zitten alleen verstandige lui. Toch? Verder is het maar de vraag of ze aan een forumnaam als hupselaar die 40 jaar oud is en woont in Luttelgeest de juiste naam- en adresgegevens kunnen ontleden. De server staat zover ik weet buiten Nederland dus ga daar maar navragen....?

Tenslotte: je ziet in de ledenlijst dat er meer mensen nooit schrijven dan die wel pennen. De stille genieters, zijn dat dan stille wateren met diepe gronden? :giggle:

Men heeft de servergegevens niet nodig, noch de toegang daartoe. Er zijn er zoals ik al eerder zei die hun hele leven op het net pletteren, en voldoende handvatten leveren om relatief eenvoudig de identiteit vast te kunnen stellen.

Gebruikersavatar
Rens
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 209
Lid geworden op: dinsdag 03 februari 2015, 17:06

Re: Aanpak adresfraude

#28 Bericht door Rens » woensdag 04 maart 2015, 11:02

Hua Thale schreef:Zo zouden we bij jou en vele andere als 'nieuwkomer' :cheesy: ook onze vraagtekens kunnen zetten Rens.
Het 'werken' met nickname en de weinige info die je in kan vullen maar dat vooral niet doen bij aanmelding of voorstellen de verloren onschuld uithangen en dan zoals zovaak blijkt ineens donders goed op de hoogte zijn.
Zowel over regeling persoon afspraken et cetera het is een veel voorkomend 'probleem'.
Het zet vaak de toon op vele fora.

Moderatie ZOU daar natuurlijk duidelijk in kunnen zijn en vaak bij in kunnen grijpen.
Maar ja het is hobby nietwaar.
Je hebt gelijk HuaThale, je kunt, en naar mijn mening moet je bij een hoop zaken en mensen met wie je wat te maken hebt op het net altijd voorzichtigheid betrachtten.
Het al dan niet invullen van gegevens voor een lid is optioneel en dus een goede zaak.
En "nieuwkomer" is relatief, ik was bij aanmelding niet van plan om de voorgaande jaren van mijn leven te vergeten en de knowhow daar in opgedaan maar niet toe te passen. :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanpak adresfraude

#29 Bericht door prajak » donderdag 05 maart 2015, 00:27

'...Men heeft de servergegevens niet nodig, noch de toegang daartoe. Er zijn er zoals ik al eerder zei die hun hele leven op het net pletteren, en voldoende handvatten leveren om relatief eenvoudig de identiteit vast te kunnen stellen....

Generaliserend. 'Er zijn er...'; ongetwijfeld zijn die er maar ik dacht nu juist een andere visie te hebben gegeven na tig jaar in dit forum. Erg persoonlijke zaken bespreek ik niet in een forum; daarvoor heb ik andere mogelijkheden. En anderen zijn net zo verstandig.

Ik sluit dit onderwerp voor mij af; de argumenten zijn wel gewisseld.

Ashakorat
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: woensdag 17 september 2014, 17:32

Re: Aanpak adresfraude

#30 Bericht door Ashakorat » donderdag 05 maart 2015, 00:49

prajak schreef:'...Men heeft de servergegevens niet nodig, noch de toegang daartoe. Er zijn er zoals ik al eerder zei die hun hele leven op het net pletteren, en voldoende handvatten leveren om relatief eenvoudig de identiteit vast te kunnen stellen....

Generaliserend. 'Er zijn er...'; ongetwijfeld zijn die er maar ik dacht nu juist een andere visie te hebben gegeven na tig jaar in dit forum. Erg persoonlijke zaken bespreek ik niet in een forum; daarvoor heb ik andere mogelijkheden. En anderen zijn net zo verstandig.

Ik sluit dit onderwerp voor mij af; de argumenten zijn wel gewisseld.
Bey bey :crazy:
Een politicus praat veel meer dan ik, maar zegt minder
.
Groet

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”