VISUM REGELS 1/1/2015

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joep49
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 30
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 15:48

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#46 Bericht door joep49 » dinsdag 24 februari 2015, 11:30

Ik heb ook een formulier gekregen om in te vullen. Transfer of Pension Verification Form. (ik verzin dit niet).
Op dit formulier moet je o.a. invullen wie je als getuige meebrengt, compleet met naam, adres en telefoonnummer.
Ik vraag me af of dit je vrouw mag zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#47 Bericht door prajak » dinsdag 24 februari 2015, 13:08

Iets van dien aard:

http://www.apply-thai-visa.com/thailand ... -visa.html

Transfer of pension ... verification form.

Dus een bewijsstuk dat jouw pensioen naar Thailand is geboekt. Daar schijnt een formulier voor te zijn wat de bank -denk ik- moet aftekenen. Wat staat daar precies op, Joep ? Kun je scannen en hier plaatsen? Stuur me anders een pb.

De bank kan niet meer verklaren dan dat er geld via internationaal verkeer is binnengekomen. Of dat pensioen is weet ze gewoon niet of je moet 'transfer pension' op de overboeking intypen. Dat bewijst nog niks.

Weer iets nieuws. Vraag er eens naar in thaivisa dot com of in een blog over Thailand.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#48 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 05:12

Het probleem is dat veel ambassades/consulaten de inkomensbrief afgeven zonder de gegevsn te verificieren. Dat weten de immigratiekantoren inmiddels ook, dus wordt steeds meer gevraagd om bewijs dat dat geld inderdaad in Thailand wordt besteed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#49 Bericht door prajak » woensdag 25 februari 2015, 06:16

Die verificatie is een paar terug net afgeschaft omdat USA, Canada en Down Under op grond van privacy wetgeving niet mogen controleren.

Ik open nu een apart item over dat formulier.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#50 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 06:28

prajak schreef:Die verificatie is een paar terug net afgeschaft omdat USA, Canada en Down Under op grond van privacy wetgeving niet mogen controleren.

Ik open nu een apart item over dat formulier.
Ja, en daarom verifieren steeds meer Thaise immigratiekantoren nu dat het inkomen daadwerkelijk in Thailand wordt besteed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#51 Bericht door prajak » woensdag 25 februari 2015, 06:37

OK, maar die 65 k is onjuist. Je moet inkomen hebben en mag niet werken maar er staat nergens dat je het hele inkomen moet spenderen. Je zult toch moeten sparen voor vervangende investeringen in huis en aan voertuigen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#52 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 06:46

prajak schreef:OK, maar die 65 k is onjuist. Je moet inkomen hebben en mag niet werken maar er staat nergens dat je het hele inkomen moet spenderen. Je zult toch moeten sparen voor vervangende investeringen in huis en aan voertuigen.
Dat hangt van (het beleid van) het kantoor af. Als er echt een probleem is is de beste manier de immigratiehotline bellen, 1111. Daar spreken ze Engels en ze kunnen de lokale kantoren overrulen.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#53 Bericht door RuudThai » woensdag 25 februari 2015, 06:53

stevenl schreef:
prajak schreef:OK, maar die 65 k is onjuist. Je moet inkomen hebben en mag niet werken maar er staat nergens dat je het hele inkomen moet spenderen. Je zult toch moeten sparen voor vervangende investeringen in huis en aan voertuigen.
Dat hangt van (het beleid van) het kantoor af. Als er echt een probleem is is de beste manier de immigratiehotline bellen, 1111. Daar spreken ze Engels en ze kunnen de lokale kantoren overrulen.
En dan heb jij in het vervolg een verstoorde relatie met je immigratiekantoor.... :neus:

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#54 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 06:59

RuudThai schreef:
stevenl schreef:
prajak schreef:OK, maar die 65 k is onjuist. Je moet inkomen hebben en mag niet werken maar er staat nergens dat je het hele inkomen moet spenderen. Je zult toch moeten sparen voor vervangende investeringen in huis en aan voertuigen.
Dat hangt van (het beleid van) het kantoor af. Als er echt een probleem is is de beste manier de immigratiehotline bellen, 1111. Daar spreken ze Engels en ze kunnen de lokale kantoren overrulen.
En dan heb jij in het vervolg een verstoorde relatie met je immigratiekantoor.... :neus:
Als je de 65k niet maandelijks overmaakt heeft de vraagsteller geen immigratiekantoor meer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#55 Bericht door prajak » woensdag 25 februari 2015, 09:56

'...Als je de 65k niet maandelijks overmaakt heeft de vraagsteller geen immigratiekantoor meer...'

Dat is nou net de vraag die in dat nieuwe item aan de orde is. Want het Engels is zoals vaak van een andere kwaliteit dan dat van buitenlanders.

En je kunt ook op de combinatie gaan; 4 ton bank, 4 ton inkomen. Daar moet naar gezocht worden. Je trekt nu een overhaaste conclusie, StevenL.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#56 Bericht door stevenl » woensdag 25 februari 2015, 10:57

prajak schreef:'...Als je de 65k niet maandelijks overmaakt heeft de vraagsteller geen immigratiekantoor meer...'

Dat is nou net de vraag die in dat nieuwe item aan de orde is. Want het Engels is zoals vaak van een andere kwaliteit dan dat van buitenlanders.

En je kunt ook op de combinatie gaan; 4 ton bank, 4 ton inkomen. Daar moet naar gezocht worden. Je trekt nu een overhaaste conclusie, StevenL.
Prajak, lees het topic nou nog eens een keer rustig door en reageer dan. Ik concludeer nergens dat hij geen mogelijkheden heeft. Ik zou ook kunnen zeggen: Prajak, je zit ernaast als je schrijft "maar die 65 k is onjuist". Maar als je de commentaren in zijn verband ziet leest het heel anders dan wanneer je er losse commentaren uitpikt en daarop reageert.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#57 Bericht door prajak » woensdag 25 februari 2015, 15:25

Ik verwijs je naar het andere item. Dat heeft nu aandacht nodig tot er meer duidelijkheid is. Het is niet zinvol in dit item in te gaan op die brief nu er een ander item is. En voor Joep is het kort dag.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#58 Bericht door stevenl » donderdag 26 februari 2015, 00:45

prajak schreef:Ik verwijs je naar het andere item. Dat heeft nu aandacht nodig tot er meer duidelijkheid is. Het is niet zinvol in dit item in te gaan op die brief nu er een ander item is. En voor Joep is het kort dag.
Zeker kort dag, vandaar de suggestie om 1111 te bellen als er echt een probleem is. Die brief waar je het over hebt is niet van toepassing. Het gaat hier om iemand die een probleem heeft omdat immigratie vraagt om bewijs dat hij zijn inkomen ook daadwerkelijk hier spendeert, niet om jouw ego.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#59 Bericht door dutch » donderdag 26 februari 2015, 00:58

stevenl schreef:
prajak schreef:Ik verwijs je naar het andere item. Dat heeft nu aandacht nodig tot er meer duidelijkheid is. Het is niet zinvol in dit item in te gaan op die brief nu er een ander item is. En voor Joep is het kort dag.
Zeker kort dag, vandaar de suggestie om 1111 te bellen als er echt een probleem is. Die brief waar je het over hebt is niet van toepassing. Het gaat hier om iemand die een probleem heeft omdat immigratie vraagt om bewijs dat hij zijn inkomen ook daadwerkelijk hier spendeertxxxxxxxxxx, niet om jouw ego.xxxxxxxxxxxxxxxx
Kijk........dit soort kleine en absoluut onnodige toevoegingen,maakt het forum de laatste tijd zo onaangenaam.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: VISUM REGELS 1/1/2015

#60 Bericht door stevenl » donderdag 26 februari 2015, 01:07

dutch schreef:
stevenl schreef:
prajak schreef:Ik verwijs je naar het andere item. Dat heeft nu aandacht nodig tot er meer duidelijkheid is. Het is niet zinvol in dit item in te gaan op die brief nu er een ander item is. En voor Joep is het kort dag.
Zeker kort dag, vandaar de suggestie om 1111 te bellen als er echt een probleem is. Die brief waar je het over hebt is niet van toepassing. Het gaat hier om iemand die een probleem heeft omdat immigratie vraagt om bewijs dat hij zijn inkomen ook daadwerkelijk hier spendeertxxxxxxxxxx, niet om jouw ego.xxxxxxxxxxxxxxxx
Kijk........dit soort kleine en absoluut onnodige toevoegingen,maakt het forum de laatste tijd zo onaangenaam.
Heb je eigenlijk gelijk in Dutch. Ik ben geirriteerd door Prajak's continue postings en correcties in een onderwerp waar hij weinig verstand van heeft. Dit geeft onduidelijkheid en verwarring.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”