Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#16 Bericht door Jeanette » zondag 18 januari 2015, 05:10

trangerkuda schreef:
Zelf zal ik overigens nooit beweren verstand van politiek te hebben. Ik kan mijzelf er niet echt toe brengen, om me te verdiepen in een onderwerp, waarvan al heel lang duidelijk is, dat het grotendeels gaat om onderlinge spelletjes tussen superegoïsten die alleen maar bezig zijn hun eigen belangen te dienen.
Daar ben ik het zooooo mee eens. :clap:
dutch schreef:
Jeanette schreef: Net zo min als al die in het thuisland wonende vrouwen en kinderen van geadopteerde Nederlanders.
Ik gun het jou wel maar langzamerhand zijn er een half miljoen mensen zoals jij en dat kan bruin niet trekken. [|(
Verklaar die "half miljoen mensen zoals jij "even svp
Ik bedoelde de assertieve zoekers naar alle mogelijke subsidies en toeslagen en die Nederland uitmelken. Al die kinderbijslag die naar het middellandse zee gebied vertrekt b.v.

Oké, dit was niet aardig van mij om 'half miljoen' te schrijven ipv 'veel'.
Maar dat jaloerse gemekker van RT schoot me even verkeerd.
Als ik dat vergelijk met de houding van Driver en Suk en meerderen - die ik zo positief bezig zie - wil ik beslist niet generaliseren.
Maar iedere keer weer dat gezeur over hoe Ruud gepakt wordt en hoe de VVDers graaien....
Dan denk ik ongeveer als John F ...
"Vraag niet wat Nederland voor u kan doen, maar vraag wat u voor Nederland kunt doen." ... en dan zie ik voor VVDers toch financieel een beter plaatje. Nu nog de excessen aanpakken. ;)

Iedere Nederlander heeft rechten in Nederland ook om te adopteren en partners te inviteren naar Nederland.
Dat is voor ieder individu een lange weg soms vol drama maar toch snap ik dat de beleidsmakers de drempel moeten verhogen.
Want na de naturalisatie is de partner ook Nederlander en hij/zij kan ook weer mensen inviteren. Een mens met 2 nationaliteiten is niet half Nederlander maar helemaal. De drempel moet echt wel omhoog, niet zo hoog als de U.S. of A. of Thailand b.v. maar het 'kom maar binnen met je gezin' van vroeger kan gewoon niet meer.

Dutch, ik heb recht van spreken dat ik de leiding - de schriftgeleerden zeg ik altijd - van de Gereformeerde Gemeente indoctrinatie verwijd.
En mijn mening is dat de meeste 'gelovigen' goede mensen zijn.
Dat wil ik doortrekken naar de Islam.

Daar wil ik het even bij laten want de zee roept. 8-)

[|)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#17 Bericht door dutch » zondag 18 januari 2015, 06:35

Bedankt voor je uitleg.
Was niet zo zeer als een semi-kritische vraag bedoeld.
Vergeet niet dat elke vorm van uitkering,massa's mensen aan het werk houden.Tientallen jaren hebben we allerlei nuttelozen gogen en -ogen opgeleid met compleet nutteloze en onbruikbare studies en die moeten we toch proberen aan het werk te krijgen of te houden.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#18 Bericht door RuudThai » zondag 18 januari 2015, 07:13

trangerkuda schreef:Met stelligheid beweren, dat binnen 1 week zal blijken, dat niemand samen met de PVV/Geert Wilders wil regeren, spoort volgens mij niet met de bewering 'verstand van politiek te hebben'.
Ik denk, dat het nogal naief is, om te veronderstellen dat er met zekerheid gezegd kan worden, dat er geen enkele politieke partij/politicus is, die niet toch door de bocht zal gaan, wanneer zich de mogelijkheid voordoet om 'mee te regeren' (lees hiervoor de mogelijkheid te krijgen om in een of meerdere ministeries een minister en/of staatssecretaris aan te wijzen, met verder ook nog eens alle andere zaken waarop politici geilen).
Zelf zal ik overigens nooit beweren verstand van politiek te hebben. Ik kan mijzelf er niet echt toe brengen, om me te verdiepen in een onderwerp, waarvan al heel lang duidelijk is, dat het grotendeels gaat om onderlinge spelletjes tussen superegoïsten die alleen maar bezig zijn hun eigen belangen te dienen.
Nee Trangerkuda, niemand wil nog samenwerken met Wilders c.s. na de volslagen mislukking tijdens het kabinet Rutte I. Bovendien heeft die partij zulke wereldvreemde ideeën over Europa, integratie&vreemdelingenbeleid, de islam en haar aanhangers, dat die onverenigbaar zijn met welke andere partij dan ook.
Misschien duurt het wat langer dan 1 week maar dan wordt er slechts een toneelspel voor de bühne opgevoerd om de zwarte piet bij de PVV te kunnen leggen.
"Tja, wij wilden wel met de PVV praten maar dan moesten die ook een beetje onze kant uitkomen en de scherpe kantjes van hun Europa- en vreemdelingenbeleid er af halen en dat weigerden ze" zullen de overige partijen waarmee de PVV onderhandelde verklaren. Zó regeergeil zijn ze toch niet want dan jagen ze hun kiezers tegen zich in het harnas.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#19 Bericht door prajak » zondag 18 januari 2015, 10:22

Ik zie wel om heen, dagelijks, wat het ontbreken van deze zekerheid in Thailand betekent. Diepe armoe. Laten we blij zijn dat Nederland nog steeds het paradijs is en een van de toplanden op dat terrein ter wereld.

Ik vind het jammer dat dit onderwerp in het politieke wordt getrokken. Wat ook de kleur van de schrijvers is. Het neemt bij mij de zin weg verder op dit onderwerp in te gaan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#20 Bericht door driver » zondag 18 januari 2015, 10:46

Er is weer geveegt zie ik dus mijn bijdrage weggehaald omdat andere ook weg zijn zag ik.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#21 Bericht door greenthaiway » zondag 18 januari 2015, 12:45

Houdt eens op schrijvers met dat gekat over en weer.
Dat op de man of vrouw spelen doen jullie maar via email.
Ja prajak, terug naar het onderwerp.

Ik kreeg zojuist van dhr. Lammert de Haan, van Belastingadvies-en Administratiekantoor L.D. De Haan,
bericht dat ik er ingaande belastingjaar 2015 1593 euro op achteruit ga.
Een behoorlijk bedrag dat aan de belastingdienst betaalt zal moeten worden.
Weest gewaarschuwd u AOW-ers die uitgeschreven zijn uit de GBA en dus permanent in het buitenland wonen.
Ik leg maandelijks het te betalen bedrag opzij om de dreun aan het eind van het jaar op te vangen.
Weest dus allert en laat u niet verrassen.

Schreef het eerder, tijd voor een kabinet met een sociaal smoel.
Laatst gewijzigd door greenthaiway op maandag 19 januari 2015, 06:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#22 Bericht door Jeanette » zondag 18 januari 2015, 14:40

Is dat niet ongeveer het zelfde bedrag als Ruudthai?

Het komt in mij op dat die achteruitgang mogelijk het rechttrekken is van wat jullie de afgelopen jaren minder hebben betaalt.
Waarom eigenlijk?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#23 Bericht door prajak » zondag 18 januari 2015, 14:52

GTW, een stuk van dat 'inleveren' komt mogelijk aan de bron al, loonbelasting in mindering op jouw AOW. Dat hoef je dus niet opzij te leggen want dat 'spaart' de overheid al voor je. Aardig toch? :mrgreen:

Als je alleen AOW belast hebt in NL dan is de heffing 8,35%. Tel uit jouw verlies en spaar het.

Over de techniek ga ik het binnenkort hebben.Ook of ik een beroep ga doen op discriminatie. Zou ik soortgelijk in de EU meemaken dan had ik het al gedaan. Maar het EU recht ziet niet op Thailand........

Even buiten het onderwerp....

Gek hoor, het Nederlands luidt 'in mindering brengen op'. Maar er is helemaal geen 'op'. Ik ben voorstander van 'in mindering van' en ken enkele mensen die dat gebruiken. Maar ik werd daar laatst op gecorrigeerd.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#24 Bericht door genesis » maandag 19 januari 2015, 04:37

Zijn er hier geen mensen die in (hoofdzakelijk) Thailand wonen, maar een woning, of woonadres in Nederland hebben aangehouden, zodat je daarmee een hoop gezeur voorkomt?

Genesis

P.s.: zit me net te bedenken als dat al zo is krijg ik hier natuurlijk nooit een bevestiging op :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#25 Bericht door prajak » maandag 19 januari 2015, 06:42

Genesis, wacht een paar weken en ik maak een kostenstaat.

Zoals je weet kun je door 4 maanden plus een dag in NL te wonen, echt feitelijk te wonen, in NL woonachtig zijn, belasting en volksverzekering betalen en heffingskorting krijgen, zorgpolis houden, en 8 maanden van de zon genieten.

Er zijn ongetwijfeld ook mensen die frauderen. Dat zijn de mensen die bewust grote risico's nemen verlinkt te worden (of die zich zelf verlinken door domheid; frauderen is een kunst met grote K...) en gebeurt dat dan brullen ze dat ze hun gat verbrand hebben.... Wat een onrecht!

Net goed, denk ik dan. Eerlijk duurt het langst maar is wel het duurst......

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#26 Bericht door printen44 » maandag 19 januari 2015, 06:43

Genesis, dat denk ik ook niet. Het is nu ten ene male verboden om permanent in het buitenland te wonen en een huisadres of postadres te hebben in Nederland. Je moet minimaal vier maanden per jaar in Nederland wonen. Mag in gedeeltes, zoals twee maal twee maanden per jaar.

En er zullen er zeker zijn die in Nederland een huis/postadres hebben en permanent in Thailand wonen. Dat gaat goed totdat de computer van de zorgverzekering ineens gaat mekkeren dat alle medische rekeningen uit Thailand afkomstig zijn of dat een overijverige ambtenaar bij de aanvraag van een nieuw paspoort de in- en uitgaande stempels van Thailand in het oude paspoort van de aanvrager of aanvraagster ziet. En dan zijn de rapen gaar. Financieel dan.

Prajak was me even voor, maar ik plaats mijn bijdrage toch maar.
Laatst gewijzigd door printen44 op maandag 19 januari 2015, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#27 Bericht door RuudThai » maandag 19 januari 2015, 07:47

Jeanette schreef:Maar dat jaloerse gemekker van RT schoot me even verkeerd.
Als ik dat vergelijk met de houding van Driver en Suk en meerderen - die ik zo positief bezig zie - wil ik beslist niet generaliseren.
Maar iedere keer weer dat gezeur over hoe Ruud gepakt wordt en hoe de VVDers graaien....
Dan denk ik ongeveer als John F ...
"Vraag niet wat Nederland voor u kan doen, maar vraag wat u voor Nederland kunt doen." ... en dan zie ik voor VVDers toch financieel een beter plaatje. Nu nog de excessen aanpakken. ;)
Ziehier de excessen:

Kloof tussen arm en rijk groeit snel in Nederland

De inkomensverdeling in Nederland is relatief gelijk en stabiel, maar bij de vermogens wordt de kloof tussen arm en rijk steeds groter. De rijkste 1 procent bezit volgens nieuwe cijfers meer dan een kwart van het private vermogen, ruim meer dan een jaar eerder, terwijl aan de onderkant de schulden groeien.
---------
Lees verder in de Volkskrant (zolang dat kan want soms wordt het na een dag al alleen leesbaar voor abonnees): http://www.volkskrant.nl/economie/kloof ... ~a3832426/

Jeanette, jij bent er ook al weer zo één die denkt dat ik dit soort zaken uit jaloezie en uit eigenbelang neerpen. Nee Jeanette, ik ben wat meer dan jij begaan met de noden van mensen die door allerlei regeringsmaatregelen worden getroffen, niet alleen op het vlak van de zorg maar ook gewoon in het algemeen financieel. En daardoor hun schulden zien groeien waardoor sommigen zelfs naar de voedselbank worden gedreven.

En als ik dan in deze publicatie in de Volkskrant zwart op wit bewezen zie dat de rijksten in Nederland (en ook op wereldniveau) alweer rijker zijn geworden bekruipt mij toch het gevoel dat er iets erg scheef is gegroeid. En dat degenen met de grootste vermogens best wel een flinke steen kunnen bijdragen om de armoede te minimaliseren.
En dat is beslist geen jaloezie!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#28 Bericht door Jeanette » maandag 19 januari 2015, 08:21

En op wereldniveau is het van 44 naar 48 % gegaan dus waar maak je je druk om. Je klaagt echt voor jezelf hoor.
De werkenden van rond de 40 boeit dat echt niet, die wijzen alleen maar naar de baby boomers die veel meer met hun pensioen kunnen doen dan wat hen in het vooruitzicht wordt gesteld.
Misschien kun je lobbyen dat de Staatsloterij op alle loten van 30 euro gewoon iedereen 15 euro gaat uitbetalen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#29 Bericht door RuudThai » maandag 19 januari 2015, 08:54

Jeanette, je doet zó afwerend tegen het idee van een Dagobert Ducktax voor de grootkapitalisten dat ik bijna zou denken dat het jou ook zou treffen..... :giggle: :giggle: :mrgreen:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Loonheffingskorting afgeschaft = fors inleveren

#30 Bericht door Jeanette » maandag 19 januari 2015, 09:11

Klopt. Ik heb 3 miljard en jij niet. :mrgreen:

En als je mij op dieet zet leg ik minder gouden eieren.

:giggle3:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”