3 of 4 maanden Koh Tao

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SanderD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 16 januari 2015, 18:39

3 of 4 maanden Koh Tao

#1 Bericht door SanderD » vrijdag 16 januari 2015, 22:37

Hoi,

Ik heb besloten om 3 of 4 maanden naar Koh Tao te gaan om daar mijn Divemaster en Instructor te halen. De laatste tijd is er veel veranderd mbt het visum. In Nederland kan je enkel nog een 60 dagen tourist visum krijgen. welke je met 30 dagen kan verlengen bij immigration. Meer zou ook HEEL misschien langer kunnen, maar voor uitsluitsel daarover verwijzen zowel het consulaat in A'dam en de ambassade in Den Haag naar de immigratie dienst en die reageren natuurlijk niet.

Om een visum aan te vragen moet ik een in en outbound ticket hebben. Vanwege de verlenging bij immigration mag je outbound 90 dagen na je inbound zijn. mocht ik toch 4 maanden willen blijven denk ik er over om na twee maanden naar KL te vliegen en bij de ambassade daar een nieuw visum aan te vragen. Dit houd in dat ik mijn outbound ticket moet wijzigen en dat gaat weer minimaal 120 euro kosten

Hier boven is eigenlijk meer de inleiding tot mijn werkelijke vraag.
de cursus duurt vermoedelijk niet meer dan twee maanden. Ik kan totaal niet stil zitten dus zal me vermoedelijk daarna gaan vervelen. Heb op dit moment niet echt behoefte om door Thailand te reizen (Heb ik al gedaan en was top, maar wil niet weer alleen) Wat zijn de mogelijkheden op Koh Tao om misschien hier en daar een beetje te klussen? Want anders kan ik beter gewoon 3 maanden boeken inplaats van de hele moeite naar KL.

Weten jullie misschien een wat goedkopere manier zodat ik niet nu in mijn huidige overspanne westerse gemoedstoestand al moet gaan beslissen hoe lang ik wil blijven met eventueel allemaal extra kosten tot gevolg? Of kunnen jullie wat meer helderheid over de mogelijkheden op dit moment in Thailand? zodat ik zeker weet dat ik net zo goed na drie maanden of juist na vier maanden kan vertrekken?

Hoop dat mijn dilemma een beetje duidelijk is :oops: :worshippy:

Thanks

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: 3 of 4 maanden Koh Tao

#2 Bericht door Farang Baa » donderdag 22 januari 2015, 20:03

Je kunt bij de Thaise ambassade of consulaat in Nederland gewoon een double entry toeristenvisum aanvragen. Je krijgt dan 60 dagen. Reis voor of op dag 60 naar de Maleisische grens voor een visumrun en je krijgt bij terugkeer in Thailand weer 60 dagen.

Als je de dagtrip (of tweedaagse trip) die je visumrun zal kosten goed plant, dan kun je tot 120 dagen in Thailand blijven.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 3 of 4 maanden Koh Tao

#3 Bericht door prajak » vrijdag 23 januari 2015, 00:57

Klussen is werken en verboden. Ik raad je er aan niet te beginnen, je zit snel gedwongen op het vliegtuig.

De visumadviezen die je hebt gekregen kloppen. Er is daarna eenmalig een verlenging van 7 dagen mogelijk.

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: 3 of 4 maanden Koh Tao

#4 Bericht door bontje » vrijdag 23 januari 2015, 04:08

Ik heb hier ondertussen zelf een aantal huizen gebouwd, Mijn overbuurman is een politieman, En ik heb nog nooit problemen gehad.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 3 of 4 maanden Koh Tao

#5 Bericht door stevenl » vrijdag 23 januari 2015, 07:07

Maak je niet druk over legaliteit van werken op Koh Tao, de enige die daar legaal werken zijn de bazen en managers van de duikscholen, en zeker niet de instructeurs.

Maar bijklussen: valt niet mee daar, aanegzien ze altijd een stoot aan DMT's en MSDT trainees hebben die gratis en voor niest de klanten begeldien en cursussen geven. Dus betaald werken daar zal niet meevallen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: 3 of 4 maanden Koh Tao

#6 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 24 januari 2015, 03:04

bontje schreef:Ik heb hier ondertussen zelf een aantal huizen gebouwd, Mijn overbuurman is een politieman, En ik heb nog nooit problemen gehad.
"resultaten behaalt in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst" :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”