Transfere Wise

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Transfere Wise

#31 Bericht door Gardensafari » vrijdag 13 mei 2022, 20:19

Vandaag, vrijdag, om 21:00 uur 18000 baht overgemaakt met Wise, vanaf Rabo naar Kasikorn
Precies 6 seconden.
Heb al maanden lang geen problemen.
Bedrag in Euro’s: 501,86.
Reden: family support.

Even Azimo gecheckt. Daar gaat het ook binnen seconden, maar dezelfde 18000 baht kost daar € 508,81.
Dus zo,n € 7 uitgespaard. Zijn toch 2 pilsjes in de kroeg en ongeveer een six pack Hertog Jan of Grolsch in de supermarkt.
Proost!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Transfere Wise

#32 Bericht door Kees » zaterdag 14 mei 2022, 00:39

Gardensafari schreef: vrijdag 13 mei 2022, 20:19 Vandaag, vrijdag, om 21:00 uur 18000 baht overgemaakt met Wise, vanaf Rabo naar Kasikorn
Precies 6 seconden.
Heb al maanden lang geen problemen.
Bedrag in Euro’s: 501,86.
Reden: family support.

Even Azimo gecheckt. Daar gaat het ook binnen seconden, maar dezelfde 18000 baht kost daar € 508,81.
Dus zo,n € 7 uitgespaard. Zijn toch 2 pilsjes in de kroeg en ongeveer een six pack Hertog Jan of Grolsch in de supermarkt.
Proost!
Wat ik al eens eerder gezegd heb, het lijkt duidelijk op willekeur.
Dinsdag 15:00 €2500,- (Goods) verstuurd, Rabo-Wise-Bangkok bank.
Woensdag 14:00 ontvangen.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Transfere Wise

#33 Bericht door jumbo » zaterdag 14 mei 2022, 03:00

Ondanks de digitale snelweg blijft het verbazen hoe traag het banken netwerk op zaken reageert

In den beginne had ik problemen met een HSBC (de 24uurs bank naar hun zeggen) om geld over te boeken naar mijn eigen rekening in NL en/of TH
omdat er een nigeriaanse scammer bestaat die dezelfde voorletters heeft als ik..... Gekker kon ik me het niet bedenken, dus toen maar volledig cloud gegaan
waar ik alles zelf kan beheren en dan is WIse de voordeligste, maar ook de traagste

Ik heb absoluut geen begrip voor weekenden en feestdagen sluitingen omdat er met transfer en betalingen, en zeker vanuit de cloud, geen menselijke hand aan te pas komt
Ik blijf het een zwak punt vinden, locaal, regionaal. nationaal en internationaal maakt door internet en cloud niets meer uit kwa afstand. Het is zoals Kees treffend opmerkt pure willekeur

Maar er is nog geen goed en betrouwbaar alternatief... misschien als N26 wat volwassener wordt dat het een goed alternatief is...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Transfere Wise

#34 Bericht door erik-kuijpers » zaterdag 14 mei 2022, 06:34

Is dat wel zo, Jumbo, geen menselijke hand? Ik herinner me van de OM-SIN bank, de Government Savings Bank, dat die slechts tot bepaalde bedragen aangesloten waren op het netwerk in Thailand en dat hogere transacties, die grens was toen (een jaar of 8 terug denk ik) 2,5 ton baht, cash moesten en handmatig werden verwerkt. Dat kan vertragend werken. Maar voor de rest zou alles automatisch moeten gaan, ook in Thailand.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Transfere Wise

#35 Bericht door jumbo » zondag 15 mei 2022, 00:21

erik-kuijpers schreef: zaterdag 14 mei 2022, 06:34 Is dat wel zo, Jumbo, geen menselijke hand? Ik herinner me van de OM-SIN bank, de Government Savings Bank, dat die slechts tot bepaalde bedragen aangesloten waren op het netwerk in Thailand en dat hogere transacties, die grens was toen (een jaar of 8 terug denk ik) 2,5 ton baht, cash moesten en handmatig werden verwerkt. Dat kan vertragend werken. Maar voor de rest zou alles automatisch moeten gaan, ook in Thailand.
Mijn twijfels zijn dus ook gericht op Thailand... vertouwen ze de digitale betalingen wel voldoende zonder er een oog over te laten gaan
Gezien het feit dat de gros van de vertraging hier in Thailand, in ons geval, plaatsvindt, ga je dat wel vermoeden
Ik teken een x aantal cheques en transfers per dag en er zijn er die terugkomen omdat de handtekening net iets afwijkt van het gegeven origineel
Afgezien van het feit dat ik ook een summary teken.....
Gaat allemaal dus handmatig kwa verwerking.....belachelijk dus
Er is ook een digitale mogelijkheid, maar zeker niet internationaal en zeker niet naar Thaise overheidsinstellingen (Revenue/belastingen, electriciteit, water, douane)
Ze zijn er hier dus niet klaar voor
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Transfere Wise

#36 Bericht door erik-kuijpers » zondag 15 mei 2022, 06:37

Net wat je zegt, Jumbo, in Nongkhai kon ik de stroomrekening automatisch laten incasseren van mijn Kasikorn rekening. Toen probeerde ik dat met de 3BB rekening maar nee want die zaten niet bij Kasikorn..... Daar hebben wij in westerse landen geen last van....

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Transfere Wise

#37 Bericht door Wereldvreemd » zondag 22 mei 2022, 21:54

Wise gaat bij ons altijd goed met kleine bedragen onder de 1.000 euro. Dat is tot nu toe secondenwerk. Als reden geven wij altijd sending money to family of charity.

De enige problemen, die ik ervaren heb, is het gebruik van een andere bankrekening dan standaard. Dat moest gecontroleerd worden en duurde meer dan een dag.
- -

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Transfere Wise

#38 Bericht door pjotter » dinsdag 19 juli 2022, 02:37

Wilde wat Euro's overmaken via Wise naar mijn Thaise bankrekening en zoals gewoonlijk betalen via (ING) IDEAL.
Helaas krijg ik binnen de Wise app, een blauw scherm met het woord IDEAL en een groot rood kruis erdoor 🙄
Heb al een mail gestuurd, maar kan natuurlijk wel ff duren.
Iemand anders dit al gemerkt ?

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Transfere Wise

#39 Bericht door wpdl » dinsdag 19 juli 2022, 03:48

Afbeelding

Heb zoiets gevonden begrijp er uit dat je card naar de jeweetwel is.
Eens goed schoonmaken of een nieuwe aanvragen [vermoed ik]
Heb het hier ook regelmatig met de thaise flappentap.
Wise wassen hun handen in onschuld.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Transfere Wise

#40 Bericht door pjotter » dinsdag 19 juli 2022, 04:12

Ik gebruik nooit een 'betaalpasje'/debit card, creditcard noch banktransfer om geld over te maken naar Wise. Altijd via IDEAL. Werkt gratis en supersnel naar Wise. Creditcard en zo zijn toch weer extra kosten aan verbonden. Bovendien gebruik ik nooit 'fysiek' de cards natuurlijk. Hooguit alleen nummertjes en die cvc achterop. Maar, zoals gezegd; altijd via IDEAL. Zo'n vergelijkbaar scherm idd maar dan met IDEAL. Scherm komt ook direkt als ik bij betalen op IDEAL klik. Lijkt dus niet aan een bepaalde bank te liggen. We wachten maar weer af. Ik hoop wel dat ze dat IDEAL blijven ondersteunen bij Wise 🤞 Thx !
wpdl schreef: dinsdag 19 juli 2022, 03:48 Afbeelding

Heb zoiets gevonden begrijp er uit dat je card naar de jeweetwel is.
Eens goed schoonmaken of een nieuwe aanvragen [vermoed ik]
Heb het hier ook regelmatig met de thaise flappentap.
Wise wassen hun handen in onschuld.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Transfere Wise

#41 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 19 juli 2022, 06:35

Ik doe/deed Wise ook altijd via Ideal/ING. Ideaal want je krijgt jouw vertrouwde bankomgeving op het scherm (Laptop). Zou het jammer vinden als Wise en Ideal uit elkaar gingen! Lees mee met jullie!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Transfere Wise

#42 Bericht door RuudThai » dinsdag 19 juli 2022, 07:59

De Nederlandse banken werken een overschrijving direct af, ook in het weekend. Tot voor een paar jaar was dat niet zo, dan werd de overschrijving pas op maandag erna verwerkt.
De Thaise banken verwerken buitenlandse overschrijvingen niet in het weekend of op feestdagen. Schijnbaar is dat geblokkeerd, misschien omdat ze grote bedragen willen bekijken of die wel legaal zijn? Of is er gewoon niemand bij die banken die met die dagen niet even op een knopje wil drukken om die betalingen door te sluizen?

Wat Wise betreft heb ik vorige week geen probleem gehad om met Ideal te betalen van ING naar Bangkok Bank. Deze week krijg ik op donderdag mijn ABP pensioen en dan schrijf ik dat ook weer over via Wise. Hopelijk lukt dat weer met Ideal.
Ik geef overigens altijd bij Wise als reden algemene kosten levensonderhoud op.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Transfere Wise

#43 Bericht door pjotter » dinsdag 19 juli 2022, 09:45

Ben benieuwd dan donderdag RuudThai. Mss heb ik dan al bericht terug gekregen. Het lijkt iets algemeens te zijn, dus hopelijk is het vlug opgelost. Of 'de reden' er mee te maken heeft.......lijkt me vreemd, maar je weet het niet bij die systemen. Kan het eens proberen.

Zojuist geprobeerd, maar helaas. Het is echt een algemene storing (hopelijk 🤞)
RuudThai schreef: dinsdag 19 juli 2022, 07:59 De Nederlandse banken werken een overschrijving direct af, ook in het weekend. Tot voor een paar jaar was dat niet zo, dan werd de overschrijving pas op maandag erna verwerkt.
De Thaise banken verwerken buitenlandse overschrijvingen niet in het weekend of op feestdagen. Schijnbaar is dat geblokkeerd, misschien omdat ze grote bedragen willen bekijken of die wel legaal zijn? Of is er gewoon niemand bij die banken die met die dagen niet even op een knopje wil drukken om die betalingen door te sluizen?

Wat Wise betreft heb ik vorige week geen probleem gehad om met Ideal te betalen van ING naar Bangkok Bank. Deze week krijg ik op donderdag mijn ABP pensioen en dan schrijf ik dat ook weer over via Wise. Hopelijk lukt dat weer met Ideal.
Ik geef overigens altijd bij Wise als reden algemene kosten levensonderhoud op.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Transfere Wise

#44 Bericht door pjotter » woensdag 20 juli 2022, 02:06

Vandaag ff opnieuw geprobeerd maar helaas nog steeds geen IDEAL betaling mogelijk 🙄

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Transfere Wise

#45 Bericht door wpdl » woensdag 20 juli 2022, 02:40

Doe dat Wise een keer per jaar heel soms twee keer dus zat er even naast in vorig bericht. solly.

Even verder gezocht en een dashboard gevonden.

https://beschikbaarheid.ideal.nl/

Het werkt allemaal volgens zeggen tot 20-7-2022, 03:30 [bij hun] dus het ligt bij jouw je probleem. ;)
Staat er wel genoeg geld op die rekening
Foutje heb ik ook wel eens gemaakt. :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”