oliebollentest

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

oliebollentest

#1 Bericht door Hua Thale » zaterdag 27 december 2014, 16:38

Printen en de diverse andere leden niet meegenomen uitgesloten omdat ze niet in Nederland wonen.
En natuurlijk geen verkooppunt zijn voor de BV.nl
;)

Bakkerij Brokking in IJsselstein heeft de beste oliebollen van Nederland. Dat blijkt uit de AD Oliebollentest onder 159 verkooppunten, die zaterdag is gepubliceerd.

Op Brokkings oliebol valt volgens de jury niets aan te merken. ''Prachtige korst, hoog smaakgehalte. Absolute dooreter. Een geweldige prestatie."

Bakker Jeroen Brokking spreekt van ''de prachtigste prijs die er voor een bakker te behalen is".

Tweede werd De Verswinkel van Ruud & Chantal Gremmee uit Rossum. Negenvoudig winnaar Richard Visser's Gebakkraam uit Rotterdam moest dit jaar genoegen nemen met een derde plaats.

Het niveau van de oliebollen wordt steeds hoger, stelt het AD testpanel vast. Tien jaar geleden scoorde zeventig procent nog een onvoldoende, dit jaar haalde twee van de drie onderzochte bakkers een voldoende. Een op de vijf onderzochte verkooppunten scoorde zelfs een acht of hoger.
Door: ANP


Bron NU.nl natuurlijk
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: oliebollentest

#2 Bericht door driver » zaterdag 27 december 2014, 16:47

Allemaal leuk zo,n test maar ik haal ze komende maandag gewoon bij de AH en mik ze in de oven en klaar ;)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: oliebollentest

#3 Bericht door Hua Thale » zaterdag 27 december 2014, 16:50

Wat jij wil driver.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1574
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: oliebollentest

#4 Bericht door jomel17 » zaterdag 27 december 2014, 16:53

Wij hebben hier in Dordt ook een hele goede oliebollenbakker maar ik haal ze wel 1 of 2 dagen van te voren want op oudejaarsdag staat er een rij langer dan het belastingkantoor.... [|)
หลงรัก

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: oliebollentest

#5 Bericht door driver » zaterdag 27 december 2014, 16:58

Hua Thale schreef:Wat jij wil driver.

Afbeelding
ik zie een x bij jouw foto klopt dat ?

Wat ik wil is weinig Hua en oliebollen elders halen heb ik geen zin in en momenteel ook geen tijd voor omdat we samen werken deze dagen dus de AH is hier om de hoek en die oliebollen daar smaakten met name mij vorig jaar wel.
Suk houdt er niet zo van zegt ze dus voor haar hoef ik ze niet te kopen totdat ...ze in huis zijn uiteraard dan eet ze er toch wel een paar op meestal .

Mijn ex vrouw bakte ze vaak zelf en dat smaakte wel beter maar zelf ga ik ze echt niet bakken dat wordt drie keer niks.
Misschien dat ik even op FB ga vragen wie ze gaat bakken in mijn omgeving dan mogen ze er eventueel wat bij bakken voor ons ;)

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: oliebollentest

#6 Bericht door nbreeker » zondag 28 december 2014, 01:27

driver schreef:
Hua Thale schreef:Wat jij wil driver.

Afbeelding
ik zie een x bij jouw foto klopt dat ?

Wat ik wil is weinig Hua en oliebollen elders halen heb ik geen zin in en momenteel ook geen tijd voor omdat we samen werken deze dagen dus de AH is hier om de hoek en die oliebollen daar smaakten met name mij vorig jaar wel.
Suk houdt er niet zo van zegt ze dus voor haar hoef ik ze niet te kopen totdat ...ze in huis zijn uiteraard dan eet ze er toch wel een paar op meestal .

Mijn ex vrouw bakte ze vaak zelf en dat smaakte wel beter maar zelf ga ik ze echt niet bakken dat wordt drie keer niks.
Misschien dat ik even op FB ga vragen wie ze gaat bakken in mijn omgeving dan mogen ze er eventueel wat bij bakken voor ons ;)
Het ligt er een beetje aan hoe gevoelig je smaakpupillen zijn Arie,nu is van bouwvakkers bekend dat die niet zo gevoelig zijn en is het al gauw goed,en jij spoel ze toch weg met een biertje.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: oliebollentest

#7 Bericht door printen44 » zondag 28 december 2014, 03:58

Ik volg die oliebollentest altijd. En ik kijk wat de koekenbakker waar ik altijd de oliebollen kocht, toen ik nog in Nederland woonde, het doet. Dat is die oliebollenkraam op het Spuiplein in Den Haag. Dit jaar deed het het goed. Een zevende plaats, als ik het goed heb.

Sind ik in Thailand woon, bak ik de oliebollen zelf. En met succes, kan ik wel zeggen. Thais zijn gek op die bollen en ik bak er ruim 150 van. Maar zelf eet ik er ook genoeg van, ik vind ze zelf ook lekker. Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma. [$) [$) [$)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: oliebollentest

#8 Bericht door Henk Korat » zondag 28 december 2014, 04:58

Ik haalde mijn oliebollen altijd bij Visser in Rotterdam. Jarenlang voerde hij de lijst van beste oliebollenbakker aan. Een paar jaar geleden won onze lokale bakker Voskamp, maar toch bleef ik de oliebollen bij Visser halen. Nu bak ik ze zelf en niet onverdienstelijk. Ik verkoop ze nog niet, maar zie wel de markt (eters) groter worden. Ik ben er dit jaar in geslaagd sukade te kopen. Is volgens mij een must in de oliebol, maar is helaas uit de mode geraakt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: oliebollentest

#9 Bericht door Hua Thale » zondag 28 december 2014, 05:04

Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma.

Hebben 'wij' dit recept ergens opgeslagen om de toekomst van de kwaliteit oliebol veilig te stellen. :angel:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: oliebollentest

#10 Bericht door driver » zondag 28 december 2014, 08:57

nbreeker schreef:
driver schreef:
Hua Thale schreef:Wat jij wil driver.

Afbeelding
ik zie een x bij jouw foto klopt dat ?

Wat ik wil is weinig Hua en oliebollen elders halen heb ik geen zin in en momenteel ook geen tijd voor omdat we samen werken deze dagen dus de AH is hier om de hoek en die oliebollen daar smaakten met name mij vorig jaar wel.
Suk houdt er niet zo van zegt ze dus voor haar hoef ik ze niet te kopen totdat ...ze in huis zijn uiteraard dan eet ze er toch wel een paar op meestal .

Mijn ex vrouw bakte ze vaak zelf en dat smaakte wel beter maar zelf ga ik ze echt niet bakken dat wordt drie keer niks.
Misschien dat ik even op FB ga vragen wie ze gaat bakken in mijn omgeving dan mogen ze er eventueel wat bij bakken voor ons ;)
Het ligt er een beetje aan hoe gevoelig je smaakpupillen zijn Arie,nu is van bouwvakkers bekend dat die niet zo gevoelig zijn en is het al gauw goed,en jij spoel ze toch weg met een biertje.
:clap: ...Amsteltje erbij en alles komt goed.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: oliebollentest

#11 Bericht door printen44 » zondag 28 december 2014, 10:46

Hua Thale schreef:Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma.

Hebben 'wij' dit recept ergens opgeslagen om de toekomst van de kwaliteit oliebol veilig te stellen. :angel:

Het "geheime" recept voor oliebollen is in de familie niet zo "geheim" meer. Maar het blijft in de familie. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten. Gooi een flesje bier, maak niets uit welk bier, in het beslag. Een flesje voor 2-3 kilo meel. Laat het bier wel eerst afkoelen tot kamertemperatuur.

Potverdorie, heb ik een gedeelte van het "geheime" recept aan niet-familie geopenbaard. Maar de leden van het "Thailand Form" zijn net familie van elkaar. Met ruzie en al. [$) [$) [$) [$) [$)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: oliebollentest

#12 Bericht door driver » zondag 28 december 2014, 12:25

printen44 schreef:
Hua Thale schreef:Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma.

Hebben 'wij' dit recept ergens opgeslagen om de toekomst van de kwaliteit oliebol veilig te stellen. :angel:

Het "geheime" recept voor oliebollen is in de familie niet zo "geheim" meer. Maar het blijft in de familie. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten. Gooi een flesje bier, maak niets uit welk bier, in het beslag. Een flesje voor 2-3 kilo meel. Laat het bier wel eerst afkoelen tot kamertemperatuur.

Potverdorie, heb ik een gedeelte van het "geheime" recept aan niet-familie geopenbaard. Maar de leden van het "Thailand Form" zijn net familie van elkaar. Met ruzie en al. [$) [$) [$) [$) [$)
Bierbollen worden het dus met krenten en rozijnen ?

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: oliebollentest

#13 Bericht door Wereldvreemd » zondag 28 december 2014, 12:35

printen44 schreef:
Hua Thale schreef:Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma.

Hebben 'wij' dit recept ergens opgeslagen om de toekomst van de kwaliteit oliebol veilig te stellen. :angel:

Het "geheime" recept voor oliebollen is in de familie niet zo "geheim" meer. Maar het blijft in de familie. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten. Gooi een flesje bier, maak niets uit welk bier, in het beslag. Een flesje voor 2-3 kilo meel. Laat het bier wel eerst afkoelen tot kamertemperatuur.

Potverdorie, heb ik een gedeelte van het "geheime" recept aan niet-familie geopenbaard. Maar de leden van het "Thailand Form" zijn net familie van elkaar. Met ruzie en al. [$) [$) [$) [$) [$)
Geen geheim ingredient, maar de basis voor een luchtige bol. Het juiste beslag vormt de basis voor een goede bol. De olie is natuurlijk ook belangrijk, maar goed beslag is een struikelblok voor de meesten.

Vroeger bakten wij 250 oliebollen op 30 december en op 2 januari mocht je blij zijn als er nog 10 over waren. Menig bezoeker at rustig 5 oliebollen op en hoefde het zeker niet weg te spoelen.
- -

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: oliebollentest

#14 Bericht door driver » zondag 28 december 2014, 12:38

Wereldvreemd schreef:
printen44 schreef:
Hua Thale schreef:Ik heb een "geheim" recept voor oliebollen van mijn Oma.

Hebben 'wij' dit recept ergens opgeslagen om de toekomst van de kwaliteit oliebol veilig te stellen. :angel:

Het "geheime" recept voor oliebollen is in de familie niet zo "geheim" meer. Maar het blijft in de familie. Een tip van de sluier wil ik wel oplichten. Gooi een flesje bier, maak niets uit welk bier, in het beslag. Een flesje voor 2-3 kilo meel. Laat het bier wel eerst afkoelen tot kamertemperatuur.

Potverdorie, heb ik een gedeelte van het "geheime" recept aan niet-familie geopenbaard. Maar de leden van het "Thailand Form" zijn net familie van elkaar. Met ruzie en al. [$) [$) [$) [$) [$)
Geen geheim ingredient, maar de basis voor een luchtige bol. Het juiste beslag vormt de basis voor een goede bol. De olie is natuurlijk ook belangrijk, maar goed beslag is een struikelblok voor de meesten.

Vroeger bakten wij 250 oliebollen op 30 december en op 2 januari mocht je blij zijn als er nog 10 over waren. Menig bezoeker at rustig 5 oliebollen op en hoefde het zeker niet weg te spoelen.
Dan was er zeker geen wegspoel bier in huis :angel:

Geintje...bij ons bakten ze ook zelf zoals eerder gemeld en dat werdt ook al vaak vrij direct opgegeten als ze net gebakken waren en de rest wat verdeeldt over de volgende dagen.


gr driver

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: oliebollentest

#15 Bericht door Hua Thale » zondag 28 december 2014, 13:50

Er staat al jaar en dag in de ochtend uren een stalletje hier in de buurt die niet echt oliebollen verkopen maar wel iets wat het zelfde product is denk ik.
Basic deeg door de frituur heen vele Thaise mensen kopen dit.
Zal er eens een foto van maken.
Zijn niet echt bollen maar meer 'letters' soms een I soms een H Soms een O net hoe het bij elkaar blijft.
Heeft niet echt voedingswaarde denk ik maar meer buikvulling net als een witte boterham.
Ga de camera meenemen.

Zou een Belgisch biertje gebruiken Printen donker potje BIER volgend jaar. :Whistle:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”