Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
roooobinn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 december 2014, 12:01

Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#1 Bericht door roooobinn » woensdag 24 december 2014, 18:01

Hoi Allemaal! Ik ben van plan in maart/april naar Thailand te vertrekken! Nog enige twijfel omdat ik het toch best spannend vind allemaal.
Toevallig nog meer mensen die rond deze tijd vertrekken? :)

Daarnaast nog wat vraagjes, ik ben van plan gewoon een enkel ticket te kopen en eenmaal daar te besluiten wanneer ik weer naar huis wil. Is dit verstandig of
kan ik dit beter van te voren regelen? En, ben nog een beginnende backpacker, maar hoe zit het met al je bagage? Het lijkt me namelijk sterk dat je elke dag met al je kleren loopt te slepen of doe je dat wel? En kleren wassen ofzo, kan dat ook allemaal? :p
Ook ben ik pas 18 jaar, op dat moment wel bijna 19, ga ik dan erg gezien worden als 'kind' daar, of zit ik met die gedachte helemaal verkeerd?

En leuke tips zijn natuurlijk altijd welkom! Misschien kom ik zo over de drempel heen om gewoon te gaan, haha!
X

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#2 Bericht door Jim » woensdag 24 december 2014, 22:00

roooobinn schreef: ik ben van plan gewoon een enkel ticket te kopen en eenmaal daar te besluiten wanneer ik weer naar huis wil
je hebt een retour ticket (of doorreis ticket) nodig om te kunnen inchecken op schiphol.
roooobinn schreef:maar hoe zit het met al je bagage? Het lijkt me namelijk sterk dat je elke dag met al je kleren loopt te slepen of doe je dat wel? En kleren wassen ofzo, kan dat ook allemaal?
je kleren laat je in je hotel, maar als je doorreist naar het volgende hotel zal je ze toch echt mee moeten sjouwen :)
je hebt overal laundry service zaakjes die je kleren wassen en strijken voor zo'n 35 baht per kilo.
Ook ben ik pas 18 jaar, op dat moment wel bijna 19, ga ik dan erg gezien worden als 'kind' daar, of zit ik met die gedachte helemaal verkeerd?
ligt er helemaal hoe je er uitziet en hoe je jezelf gedraagt ;)

je moet geloof ik wel 20 zijn om een discotheek binnen te komen, maar of ze westerlingen er op controleren weet ik eigenlijk niet.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

roooobinn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 december 2014, 12:01

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#3 Bericht door roooobinn » woensdag 24 december 2014, 22:20

Maar hoe zit het dan met die enkele reis tickets die je bij schiphol of world trade center kan boeken? Word je dan gewoon tegengehouden op schiphol ofzo? Want begrijp niet precies waarom je ze dan wel kan boeken haha maar misschien begrijp ik het verkeerd :)
Bedankt in ieder geval!!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#4 Bericht door Jim » woensdag 24 december 2014, 23:23

de luchtvaartmaatschappij heeft bewijs nodig dat je in thailand niet geweigerd wordt.
mensen met een langdurig visum, verblijfsvergunning of thaise nationaliteit kunnen gewoon een enkele reis boeken.

jij zal waarschijnlijk zonder of met een kortdurend visum reizen.
de luchtvaartmij. wil dan of een retourticket zien die binnen die periode valt of een doorreisticket dat je thailand zal verlaten voor het einde van je visum.

als je zonder visum geweigerd wordt zijn de kosten voor de terugvlucht namelijk voor de vliegtuigmaatschappij.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

roooobinn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: woensdag 24 december 2014, 12:01

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#5 Bericht door roooobinn » woensdag 24 december 2014, 23:27

Oooh dankjewel! Volgens mij heb ik sowieso een visum nodig omdat ik langer als een maand wil blijven, maar zal het allemaal even uitzoeken. Thanks :D

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#6 Bericht door prajak » donderdag 25 december 2014, 00:26

Haal een toeristenvisum voor 60 dagen. Dat kun je in Thailand eenmalig verlengen. Wil je ook buurlanden bezoeken en terugvliegen vanaf Thailand haal dan een visum met multiple entry.

Kun je geen ticket kopen met 'open' terugvliegdag? Koop je de goedkoopste tickets dan kan wijzigen een probleem zijn. Maar als eerste bezoek aan Thailand kan 90 dagen genoeg zijn en kun je het ticket daarop baseren. Vragen ze wat op Schiphol (visum 60 dagen, ticket 90 dagen) dan zeg je dat je ook naar Laos en Cambodja gaat.

Maart en april zijn de heetste maanden van het jaar. In de Isan reken je op 45 graden middagtemperatuur. Dan kan de zee verkoeling brengen dus neem dat zeker mee in de planning.

Als je dagelijks reist heb je de kleren allemaal bij je. Pak dus zuinig in. Wassen kan overal en de droogmachine (de zon) is dan ruim aanwezig.

Standaard dingen zul je wel weten allemaal. Reis- en zorgverzekering zijn noodzakelijk. Kopie van paspoort en pinpas en andere spullen bij iemand achterlaten EN in jouw email opnemen. Je kunt in dit land overal 'pinnen'. Enfin, lees de ervaringen van anderen in dit forum.

Spannend zo'n eerste reis. Ik deed dat toen ook maar dat was 50 jaar geleden; fietsen in Frankrijk en pitten in jeugdherbergen. Nu is Thailand al gewoon.......

Veel plezier gewenst! Voorbereiden is net zo leuk als reizen. Enne...heb je op internet al gezocht naar songkran? Doen!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Re: Eerste keer naar Thailand, eerste keer backpacken!

#7 Bericht door Inge » zaterdag 24 januari 2015, 15:35

Spannend door voor de eerste keer Thailand. Ook nog van plan om andere omringende landen aan te doen?

Tips:

Neem de lonely planet mee, lees veel reisverslagen 0.a op reismee.nl of waarbenjijnu.nl. Leuk om ook zelf bij te houden.

Neem weinig mee, je kunt overal van die wijde dunne broeken kopen, loopt iedereen in. Kosten ong.4 euro, hemdjes 1,0 , slippers 2 euro ect. 1 shirt met lange mouwen. Shampoo ect kun je bij de 7/11 supermarkten kopen, zitten overal.


Bijna elk guesthouse of hotel heeft wel een bagageopslag, dus dat is geen probleem.

Leuk beginpunt in Bangkok is Soi Rambuttri, ligt om de hoek bij Kao San Road. Wij verblijven altijd hier, heerlijk met een zwembad op het dak :

http://www.khaosan-hotels.com/ erg gezellige buurt en je ontmoet er zat mensen om mee verder te trekken als je dat wilt.

Andere aanraders : Koh Lipe in zuid Thailand : Mooiste plek waar we geweest zijn.

Koh hangan , Full moon party is gaaf!

http://www.lipebeachresort.com/ Heerlijke plek! Van Bangkok met Airasia vliegen naar Hat Yai, dan 2 uur bussen en 1,5 uur speedboot.

Kao Sok park is geweldig, http://www.treetopsjunglesafaris.com/ en de omgeving van Krabi zeker niet overslaan.

Denk er vooral niet te moeilijk over, het is overal erg makkelijk reizen. Overal reisburootjes om tickets en trips te boeken dus geniet ervan. Als je nog vragen hebt mail me maar.

Veel plezier, Inge

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”