Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +/- ?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +/- ?

#1 Bericht door Dikkertjedap » dinsdag 09 december 2014, 14:43

Hoi hoi... ondanks zoeken zie geen tarieven staan bij Lionair (om er 1 te noemen) voor extra bagage. Alleen dat extra bagage per kg wordt afgerekend en dat 15 kg is inbegrepen bij economy. Ik zit daar overheen qua gewicht. Ik ga pas boeken als ik in Thailand ben en weet nog niet met welke maatschappij ik ga vliegen. Zou iemand mij een indicatie kunnen geven van de prijs per KG bij verschillende thaise luchtvaartmaatschappijen. Met name de prijsvechters vind ik interessant :). Hoeft niet precies hoor, maar een indicatie is al perfect. Zou ik erg blij mee zijn...
Alvast bedankt,
Dikkertjedap

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#2 Bericht door Loe » dinsdag 09 december 2014, 14:56

Vorige week vroeg nok air voor twee kilo overgewicht 400 baht. Heb twee papaya,s thuis gelaten en had geen overgewicht.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#3 Bericht door prajak » dinsdag 09 december 2014, 15:21

De 200 baht per kilo van Nok kan ik bevestigen, staat ook op de website, en geldt alleen op domestic routes.

Lion doet geheimzinnig over extra ruimbagage; is afhankelijk van de route, zegt ze. Dat kan je voor verrassingen laten staan. De handbagage werd in Udon Thani strikt nagemeten in een ijzeren frame met weegschaal dat bij de boarding staat. De winst zit hem dus in de brandstof.......

Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#4 Bericht door Dikkertjedap » dinsdag 09 december 2014, 15:26

Dank je wel Loe. Ik zie het erbij staan bij Nok air op de website: 200 baht per kg inderdaad. Er staat bij dat 5 kg 175 baht kost indien je dat tijdens het boeken regelt. Dat is wel heel goedkoop dan weer. Wat een verschil. Ben er blij mee want anders was het trein geworden. Ben beniewd hoe het met andere maatschappijen zit.... Dankjewel nogmaals :):)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#5 Bericht door Loe » dinsdag 09 december 2014, 18:08

Air Asia is ook vrij goedkoop, mits je bij het online boeken van je ticket de extra kilo.s koopt. De tarieven zie je op hun website.
air Asia doet niet moeilijk over een of twee kilo,s meer, Nok Air wel.

Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#6 Bericht door Dikkertjedap » woensdag 10 december 2014, 18:34

Dank je wel Loe; ik heb alle prijsvechters gebookmarked voor op vakantie. Goed om te weten dat Nokair zo strikt is. Eens kijken of ik wat goeds kan boeken...

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Hoeveel per KG kost extra bagage binnenlandse vluchten +

#7 Bericht door pong » vrijdag 12 december 2014, 08:37

Heb zelf pas LION gevlogen vanaf DMK en er was totaal geen check. Maar dat zegt niks over andere airports. Prima ervaring overigens-toch net stukkie beter als AirAsia.
Bij AA is het enkel goedkoop als je meeboekt direkt bij 1e boeking-je kan ook later (je krijgt meestal een herinnering 3-4 dagen tevoren) nog bijboeken of evt bvb van 15 20 kg maken of eten bijkopen e.d. wacht je tot op de airport, dan is het stukken duurder en moet je ook nog snel haasten want je moet altijd ergens apart aan e balie betalen waar het dan druk is.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”