Paar losse vragen, eerste keer Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#1 Bericht door Dikkertjedap » woensdag 26 november 2014, 18:25

Hoi allemaal,
Binnenkort ga ik naar Thailand. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik heb me aardig ingelezen maar er blijven een paar simpele vragen die ik heb opgespaard en graag beantwoord zie. Vandaar dat ik me heb ingeschreven op het forum. Er komen vast nog wel meer vragen bij me op later. Korte simpele antwoorden zijn al genoeg... langer mag altijd natuurlijk..

- Welke dingen zou ik uit Nederland mee kunnen nemen omdat men daar in Thailand een gebrek aan heeft?
- Welke dingen kan ik het best meenemen naar een bergdorpje, tips? (dekens neem ik al mee vanuit Bangkok)
- Hoe zijn flessen sterke drank geprijsd daar en hoe is de verkrijgbaarheid (waar?). Zou ik Sambuca kunnen krijgen daar?

Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!
Martin

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#2 Bericht door Jim » woensdag 26 november 2014, 23:11

1. geld
2. geld
3a. iets goedkoper dan in nederland, bij elke supermarkt (big c, makro, carrefour, etc.. of "slijterij").
3b. yup.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#3 Bericht door prajak » donderdag 27 november 2014, 01:16

Geld heeft een bijzondere eigenschap: je kunt er drank, roken en drugs mee kopen. En daar wil je het niet aan besteden denk ik.

Dekens noemde je al.

Matrassen lijken me wat te groot om mee te slepen maar slaapmatjes is OK.

Kinderen spelen graag en dan denk ik aan stevig spul zonder verf waar ze de $%#@$% ziekte van krijgen. Voetballen, volleyballen, pompen en nippels al zijn die snel zoek.

Klamboes kun je ter plaatste bijkopen. Die dingen gaan snel kapot en dan komt men met naald en draad....'t is allemaal armoei.

En als je een relatie ter plaatse heb bespreek dan wat nodig is. Horren hebben ze niet (ik woon in de 'bewoonde' wereld en ook hier kent men nauwelijks horren) en die zijn goedkoop te maken. Maar dan moeten ook de 'luchtgaten' in muren en dak dicht....

Blijf er bij als het wordt besteed dan heb je controle. Die gemeenschappen hebben immer een 'baas' en die heeft grote kontzakken.

Succes!

Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#4 Bericht door Dikkertjedap » donderdag 27 november 2014, 19:18

Ow ja, speelgoed is natuurlijk ook erg leuk om mee te nemen en daar past vast nog wel wat van in mijn rugzak. Goed idee.

Ik ga met een privegids de jungle in en zal waarschijnlijk gewoon wat dekens en speelgoed meenemen. Weet ik meteen zeker dat er geen andere dingen van gekocht kunnen worden.

Top. Dank jullie wel :)

Gebruikersavatar
janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 410
Lid geworden op: zondag 07 juni 2009, 12:31
Locatie: het kaasstadje gouda

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#5 Bericht door janjaap » donderdag 27 november 2014, 20:02

Neem een crosfiets mee :thumbsup:
Ubi bene, ibi patria

hanshu

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#6 Bericht door hanshu » vrijdag 28 november 2014, 01:05

janjaap schreef:Neem een crosfiets mee :thumbsup:
Liefst met zijspiegels.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#7 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 29 november 2014, 04:12

Locale sterke drank is redelijk goedkoop, import - zoals Sambuca - is vrijwel altijd heel erg duur. Die kan je die het beste kopen in de duty free.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#8 Bericht door thaitaaipop » donderdag 04 december 2014, 15:12

Dikkertjedap schreef:Hoi allemaal,
Binnenkort ga ik naar Thailand. Ik ben daar nog nooit geweest. Ik heb me aardig ingelezen maar er blijven een paar simpele vragen die ik heb opgespaard en graag beantwoord zie. Vandaar dat ik me heb ingeschreven op het forum. Er komen vast nog wel meer vragen bij me op later. Korte simpele antwoorden zijn al genoeg... langer mag altijd natuurlijk..

- Welke dingen zou ik uit Nederland mee kunnen nemen omdat men daar in Thailand een gebrek aan heeft?
- Welke dingen kan ik het best meenemen naar een bergdorpje, tips? (dekens neem ik al mee vanuit Bangkok)
- Hoe zijn flessen sterke drank geprijsd daar en hoe is de verkrijgbaarheid (waar?). Zou ik Sambuca kunnen krijgen daar?

Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!
Martin
Martin, veel plezier alvast. mocht je nog niet weg zijn. zou ik je aanraden om een nederlands thais woordenboekje te kopen (de thai is er zeer opgesteld als iemand zijn taal probeert) en ook altijd handig is een lijstje met telefoon nrs en of email adressen van instanties of hotel/guesthouses in thailand (denk aan NL ambassade,touristpolice etc.)

Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#9 Bericht door Dikkertjedap » dinsdag 09 december 2014, 14:47

Ahh thaitaaipop,
Ik ben nog niet weg en zie je bericht nu alsnog dus dat pik ik mooi nog even mee! Ik had er nog niet aan gedacht tel nrs van de abassade enz mee te nemen. Hele goeie tip! Dank je wel. Ik heb een appje op mijn ipad met thaise woorden en de uitspraak erbij. Daar ga ik maar eens goed gebruik van maken dan. Leuk voor in het vliegtuig ook :) Dankjewel voor je tips!

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#10 Bericht door jomel17 » dinsdag 09 december 2014, 21:29

Dikkertjedap,
hoe heet dat appje?
Alvast bedankt.
หลงรัก

Dikkertjedap
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 21
Lid geworden op: zondag 23 november 2014, 18:32

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#11 Bericht door Dikkertjedap » donderdag 11 december 2014, 16:34

Jomel, het heeft een nogal toepasselijke naam : "Learn Thai". Ik vind hem fijn werken ivm. andere die ik bekeken heb. Misschien heb je er wat aan :)
groet,
Dikkertjedap

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1565
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#12 Bericht door jomel17 » donderdag 11 december 2014, 17:12

Dank je wel , ken dit programma wel van de computer maar ik wist niet dat hier ook een app voor was..
หลงรัก

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Paar losse vragen, eerste keer Thailand

#13 Bericht door Farang Baa » zaterdag 13 december 2014, 09:28

Voor als je (chronisch) verkouden bent: goede papieren zakdoeken. In Thailand niet verkrijgbaar. Ik neem altijd Tempo zakdoeken mee, ong. 1 pakje per dag. Maar ik ben chronisch, allergisch verkouden.

Overigens kun je die ook gebruiken als tissue bij het eten. De (vaak roze) tissues die je in veel eettentjes vindt zijn te dun om praktisch te zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”