Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
chantabs1990
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2014, 12:49

Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

#1 Bericht door chantabs1990 » donderdag 13 november 2014, 10:30

Hallo,

Is er iemand die bekend is met de hostels Siamaze en/of Chern in Bangkok? Ik twijfel enorm tussen deze twee, en dan met name vanwege de locatie.
Siamaze ligt vrij ver van de bekende toeristische trekpleisters (Grand Palace, Wat pho enz.) maar wel op loopafstand (+/- 10 min) van een metrostation. Nu kwam ik erachter dat het dan nog wel ongeveer een uur reizen is naar bovenstaande locaties.
Chern Hostel ligt weer redelijk dicht bij bovenstaande bezienswaardigheden (+/- 20 min lopen) maar volgens mij niet echt dichtbij een metrostation of de skytrain.

Onze dagen zien er als volgt uit:

23 januari: vlucht Amsterdam - Bangkok
24 januari: aankomst Bangkok
24 t/m 25 januari: verblijf Bangkok (bezoek aan Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun, Wat Phra Kaeo, Chao Phraya rivier)
26 t/m 28 januari: ('s ochtends privé transfer naar Khao Yai, 2 overnachtingen, op de 28e terug via Ayutthaya naar Bangkok ook middels privé transfer. Aankomt rond 21:00 uur Bangkok)
28 t/m 29 januari: verblijf Bangkok (bezoek aan Pratunam market of andere markt?)
30 januari: vlucht naar Chiang Mai via Don Mueang.

Ik had al voor alle nachten verblijf Siamaze geboekt, maar kan nog kosteloos annuleren. Twijfel nu erg of het niet handiger is om de eerste nachten om te boeken naar Chern Hostel zodat we makkelijker bij de toeristische trekpleisters kunnen komen, en de laatste nachten in Siamaze te verblijven (wellicht gunstiger om bij Don Mueang te komen). Daarentegen is het bij Chern misschien weer lastig komen vanaf Suvarnabhumi.

Wat is handig? Wie kan mij hier meer over vertellen? Dank alvast! :worshippy:

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

#2 Bericht door Farang Baa » vrijdag 14 november 2014, 03:25

Ik ben in januari 2014 één nacht in het Siamaze Hostel verbleven. Dit was de eerste en enige slaapzaal (dorm) waar ik in Thailand ooit in geslapen heb maar viel me alleszins mee. De prijs voor een overnachting was aan de hoge kant (350 baht in een 8-pers. dorm, maar de kwaliteit maakte dat meer dan goed. Alles zeer schoon, grote afsluitbare lockers op de kamers en 's ochtends een (eenvoudig) westers ontbijt op de begane grond, waar ook wifi is.

Als je per se in een hostel en dorm room terecht wilt, dan kan ik je Siamaze zeer aanraden. Zoals je zelf al aanhaalde is MRT-station Suthisan op loopafstand. Overigens bevindt het Bangkok 68 hotel zoch vrijwel naast Siamaze en is dit eveneens zeer nieuw, schoon en goedkoop. En met single rooms voor 500 baht! O, er is ook nog een zwembad.
Dat andere hostel, Chern, ken ik niet.

chantabs1990
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2014, 12:49

Re: Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

#3 Bericht door chantabs1990 » maandag 17 november 2014, 11:10

Bedankt voor de tip! Ik heb in het Siamaze hostel ook een gewone kamer geboekt ipv een dorm. Ik hoef geen superluxe te hebben, maar privacy vind ik wel prettig :)
Vond je het makkelijk om vanaf daar in het centrum te komen? En weet je nog hoe lang je daar ongeveer over deed met het openbaar vervoer?

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

#4 Bericht door Farang Baa » dinsdag 18 november 2014, 05:01

De MRT (metro) is op 10-15 minuten lopen. Vanaf daar zit je zo in Sukhumvit, waarvandaan je over kunt stappen op de skytrain. Ook kun je de rechtstreekse metro naar Hualamphong of Chatuchak Park/Mo Chit nemen; handig als je de trein resp. bus moet nemen daar vandaan.

Khao San Road is wel lastig bereikbaar. Ik had geen behoefte om er te komen. Als jij er wel heen wilt, zul je waarschijnlijk een taxi moeten nemen. Met het lokale busvervoer heb ik geen ervaring, behalve de - uitstekende - verbinding Mo Chit - Don Mueang, bus A1.

chantabs1990
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 13 mei 2014, 12:49

Re: Siamaze of Chern in Bangkok?? Twijfel over locatie

#5 Bericht door chantabs1990 » dinsdag 18 november 2014, 08:52

Dank voor de tips! Khao San Road hoef ik niet zo nodig heen, wel de bezienswaardigheden die er redelijk dichtbij liggen (Wat Pho, Grand Palace, Wat Phra Kaew). Misschien kan ik dan een taxi of bus nemen vanaf station Hualamphong.
Don Mueang zal ik uiteindelijk ook heen moeten, maar dat is prima bereikbaar als ik het zo lees.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”