Nu al uitslag??

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Nu al uitslag??

#1 Bericht door thaitaaipop » maandag 13 oktober 2014, 16:04

Hallo,

mijn thaise vriendin is afgelopen woensdag op interview geweest voor een vkv
nu kregen we vandaag een email waar het volgende in stond "your visa application form has sent to
you by post....)

betekent dat dat nu al een uitslag bekent is?

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Nu al uitslag??

#2 Bericht door Donnie » maandag 13 oktober 2014, 16:38

Ja, al snap ik niet wat het woordje "form" daar doet? Doorgaans duurt een aanvraag een klein weekje. Hangt o.a af van de drukte en of het paspoort niet lang in Kuala Lumpur blijft hangen. Zelf geen ervaring met laten opsturen, teveel gedoe als je partner in BKK woont, dan is even langs gaan makkelijker.

Overigens is "interview" een groot woord, bij aanvraag van het visum zijn er doorgaans maar een paar vraagjes omtrent de doel van het verblijf. Met 2-5 vraagjes ben je er wel. Echt doorvragen (dmv een seperaat interview) gebeurd zelden.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nu al uitslag??

#3 Bericht door KhunSugar » maandag 13 oktober 2014, 17:02

'het visumaanvraagformulier werd u toegezonden via de post'...sturen ze gebruikelijk niet het Internationaal Paspoort terug via de post i.p.v. een aanvraagformulier ?
Ik stel de vraag uit nieuwsgierigheid hoe het op de Nl ambassade in zijn werk gaat hoor, de BE ambassade stuurt nooit een aanvraagformulier terug naar de aanvrager...of zou de vertaling verkeerd zijn?

KS [|)

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Nu al uitslag??

#4 Bericht door Donnie » maandag 13 oktober 2014, 17:12

De Nederlandse procedure:
- maak een afspraak (direct via de ambassade of externe dienstverlener VFS).
- lever je spullen in aan de balie, beantwoord enkele vraagjes zodat duidelijk is wat het doel van de aanvraag is.
- wacht enkele werkdagen, doorgaans een weekje, aanvraag wordt behandeld in KL.
- krijg bericht van de ambassade dat de aanvraag rond is. Het paspoort kun je dan ophalen of wordt opgestuurd als je daarvoor een geadresseerde en betaalde envelop heb aangeleverd.

Als er nog vragen zijn zoals ontbrekende stukken dan zak men contact op nemen met de aanvrager met het verzoek dit alsnog aan te leveren. De maximale behandeltijd volgens de regels: met een compleet dossier zonder nadere inspectie is 15 kalendersdagen, bij nadere inspectie 30 en in uitzonderlijke gevallen als er dingen ontbreken die hersteld moeten worden 60. In de praktijk kost het een weekje.

Een ingevuld formulier toezenden aan de aanvrager slaat natuurlijk nergens op. Of de mail is verkeerd geschreven of vertaald OF iemand heeft heeft om een papieren versie gevraagd van het aanvraag formulier, maar dat sturen ze bij mijn weten ook niet op: je kunt hem downloaden OF bij de balie halen.

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Nu al uitslag??

#5 Bericht door thaitaaipop » maandag 13 oktober 2014, 18:20

Mijn Excuses, maar het woord "Form" stond toch niet in de email.
hieronder is de precieze tekst.

your processed visa application reference no. has been couriered to you via EMS Thai Post on 13/10/2014 which should reach you within 2-3 working days. You may track the delivery status on http://track.thailandpost.co.th/trackinternet by using the Thai Post barcode number EK********TH

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nu al uitslag??

#6 Bericht door KhunSugar » maandag 13 oktober 2014, 22:32

thaitaaipop schreef:Mijn Excuses, maar het woord "Form" stond toch niet in de email.
hieronder is de precieze tekst.

your processed visa application reference no. has been couriered to you via EMS Thai Post on 13/10/2014 which should reach you within 2-3 working days. You may track the delivery status on http://track.thailandpost.co.th/trackinternet by using the Thai Post barcode number EK********TH
Dat is wat anders natuurlijk, nu zijn we weer mee :lol:

KS [|)

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Nu al uitslag??

#7 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 14 oktober 2014, 18:25

En Vandaag had ze had paspoort al binnen. met "goed" Nieuws de befaamde VISA sticker staat nu in het paspoort.

hanshu

Re: Nu al uitslag??

#8 Bericht door hanshu » dinsdag 14 oktober 2014, 18:33

Van harte.... :thumbsup:

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Nu al uitslag??

#9 Bericht door thaitaaipop » dinsdag 14 oktober 2014, 19:03

dank u [|)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Nu al uitslag??

#10 Bericht door stevenl » woensdag 15 oktober 2014, 04:40

Mooi, gefeliciteerd.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: Nu al uitslag??

#11 Bericht door KhunSugar » woensdag 15 oktober 2014, 06:30

Congrats :clap:

KS [|)

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Nu al uitslag??

#12 Bericht door thaitaaipop » woensdag 15 oktober 2014, 13:55

Had ik nog een vraagje, kan iemand mij de volgende tekst uitleggen.
Vanaf 27 -10 tot 11 - 12
type visa C
aan tal binnenkomsten Multi??
geldigheid 30 dagen

vooral dat multi snap ik (nog) niet zo goed.

alvast bedankt.

Donnie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: vrijdag 30 mei 2014, 12:50

Re: Nu al uitslag??

#13 Bericht door Donnie » donderdag 16 oktober 2014, 19:59

thaitaaipop schreef:Had ik nog een vraagje, kan iemand mij de volgende tekst uitleggen.
Vanaf 27 -10 tot 11 - 12
type visa C
aan tal binnenkomsten Multi??
geldigheid 30 dagen

vooral dat multi snap ik (nog) niet zo goed.

alvast bedankt.
Gefelicteerd! :clap: Veel plezier samen!

Type C = kort verbljf van maximaal 90 dagen voor toerisme, zaken etc. (arbeid niet toegestaan). Type D is voor lang verblijf (vestiging, aanvraag verblijfsvergunning), en zo is er ook een type A voor transit.

Multi = multiple entry. Dit is dus een MEV (mulitple entry visa).Daarmee kun je zo vaak je wilt de Schengen buitengrens passeren en dus bijvoorbeeld op en neer naar het VK gaan (mits je daar een visum voor hebt, niet-EU onderdanen die gehuwd zijn met een EU onderdaan kunnen als ze dit huwelijk aan tonen aan de grens toegang bekomen). Ook zijn er visa waar "1" staat of "2" dan mag je maximaal dat aantal keren via de Schengen buitengrens binnentreden. Met 1 entry kun je dus niet even naar buiten het Schengen gebied want dan kom je niet meer terug naar binnen.

30 dagen = je mag maximaal 30 dagen per bezoek blijven. Geen dag langer. Doorgaans is de vanaf-tot datum zo'n 15 dagen langer. Zo kan een visum voor 30 dagen lopen van 1-1-2014 t/m 15-2-2014 zodat je twee weken speling hebt: inreizen begin januari en eind januari terug of halverwege januari inreizen en midden februari weer terug keren.

Een visum valt ook te verlengen, hoe makkelijk ligt er aan. In NL is dat meestal geen probleem, kan bij de IND. Uiteraard moet je wel aan de eisen blijven voldoen (de gast moet het verblijveen kunnen blijven betalen of de garantsteller moet garant blijven staan, de verzekering moet blijven lopen etc ).



KhunSugar schreef:
Dat is wat anders natuurlijk, nu zijn we weer mee :lol:

KS [|)
Daarvoor is gelukkig te rapporteer knop, heb het bericht meteen geraporteerd. Gelukkig heeft een mod het bericht gefilterd. :)

thaitaaipop
kenner
kenner
Berichten: 112
Lid geworden op: vrijdag 25 mei 2012, 16:42

Re: Nu al uitslag??

#14 Bericht door thaitaaipop » zondag 19 oktober 2014, 14:48

@Donnie

dank voor de heldere uitleg, ik snap het nu.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”