60 dagen met nieuwe visa regels?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#31 Bericht door stevenl » vrijdag 10 oktober 2014, 04:26

Kijk eens hier, http://www.staralliance.com/en/services ... nd-health/. De info is afkomstig van IATA, die de informatie krijgt van Thaise immigratie.

Er staat onjuiste informatie op, maar ook dit:
"- Visitors who are visa exempt are required to hold documents
for their next destination.
- Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward
tickets could be refused entry."

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#32 Bericht door KhunSugar » vrijdag 10 oktober 2014, 07:54

Volgens mij is een hotelboeking in een buurland ook een document dat kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de gestelde termijn. Men kan Thailand immers ook over land verlaten.

KS [|)

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#33 Bericht door hanshu » vrijdag 10 oktober 2014, 08:11

KhunSugar schreef:Volgens mij is een hotelboeking in een buurland ook een document dat kan aantonen dat je Thailand verlaat binnen de gestelde termijn. Men kan Thailand immers ook over land verlaten.

KS [|)
Dat zou zo maar kunnen......maar ik vind het moment dat je met je koffer op de luchthaven in de rij staat niet het moment om daar een discussie over aan te gaan. Beter is je zaakjes vooraf goed te regelen.

Gebruikersavatar
KhunSugar
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1073
Lid geworden op: vrijdag 05 oktober 2012, 17:30
Locatie: Vl-Brabant - België

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#34 Bericht door KhunSugar » vrijdag 10 oktober 2014, 08:15

Kuhn John schreef:Ja klopt hans.
Maar dan blijft het toch raar dat ze mij iets aanbevelen wat eigenlijk niet kan.
U hebt X aantal keren met ambassade, consulaat en de Thaise immigratie contact genomen om u laten te bevestigen dat de nieuwe 30 + 30 regel effectief bestaat.

...op het forum wordt dat ook bevestigd maar men waarschuwt u wat de luchtvaartmaatschappij betreft. U schrijft reeds een ticket geboekt te hebben.

Leg ons nu eens uit waarom u gewoon eens niet belt met de luchtvaartmaatschappij waarmee u de reis geboekt heeft, u bij hen te informeren of ze op de hoogte zijn van die nieuwe regels en of u geen problemen gaat krijgen bij het inchecken.

De visa regels zijn één zaak...de verantwoordelijkheid van een luchtvaartmaatschappij een andere, u informeert best op beide plaatsen en weet dan meteen wat u te doen staat.
Hetgeen op een forum staat te lezen komt meestal uit opgedane ervaringen...ik wacht geduldig af tot ik de ervaring lees van iemand die het erop gewaagd heeft de nieuwe 30 - 30 regel toe te passen en hoe het ging bij de check-in.

KS. [|)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#35 Bericht door Jim » vrijdag 10 oktober 2014, 08:34

ben afgelopen winter ook met een 6 weken ticket en zonder visum naar thailand vertrokken.
noch de luchtvaartmij. (eva) noch de grensbewakingscontroleambtenaar hebben me iets gevraagd.

daarentegen is een vriendin van ons in 2007 wel geweigerd door de vliegtuigmij (weer eva) en heeft ze op schiphol een ticket naar cambodja moeten kopen voor ze mocht inchecken.
nou had zij geen nederlands paspoort.. dus dat kan er iets mee te maken hebben gehad.

anyways, er valt geen peil op te trekken :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

hanshu

Re: 60 dagen met nieuwe visa regels?

#36 Bericht door hanshu » vrijdag 10 oktober 2014, 09:14

Jim schreef:ben afgelopen winter ook met een 6 weken ticket en zonder visum naar thailand vertrokken.
noch de luchtvaartmij. (eva) noch de grensbewakingscontroleambtenaar hebben me iets gevraagd.

daarentegen is een vriendin van ons in 2007 wel geweigerd door de vliegtuigmij (weer eva) en heeft ze op schiphol een ticket naar cambodja moeten kopen voor ze mocht inchecken.
nou had zij geen nederlands paspoort.. dus dat kan er iets mee te maken hebben gehad.

anyways, er valt geen peil op te trekken :mrgreen:
Er is wel een peil op te trekken,Jim. Als de juffrouw het ziet mag je niet mee en als ze het niet ziet mag je doorlopen.
Bij de grens in Thailand kijken ze niet naar ticket...men gaat er vanuit dat dat al reeds door de vliegmaatschappij is gedaan.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”