IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MacyVermeer
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: dinsdag 12 augustus 2014, 22:03

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#16 Bericht door MacyVermeer » maandag 18 augustus 2014, 21:14

henk177 schreef:Zou niet weten waarom Macy niet serieus genomen word ,al heb ik het gevoel dat het een (bijna) onbegonnen zaak is .Moeder heeft een uitkering dus dat zal wel op gaan aan de tickets .
Daarbij vraag ik me af of Macy wel een Thais paspoort heeft of heeft ze heel haar leven in Nederland gewoond ?(geboren misschien wel )
Als dat zo is dan word het nog moeilijker .Maar zolang Macy geen antwoorden geeft op al de vragen zal het nog wel effe gissen blijven .

Ik ben hier geboren en heb gewoon een Nederlands paspoort. Ja het word nog zeker moeilijk, maar ik hoop dat mama en ik er doorheen komen

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#17 Bericht door Jeanette » maandag 18 augustus 2014, 21:21

MacyVermeer schreef:
Jeanette schreef:Niks mis met die wens meisje en met geduld,wat geluk en hard werken kom je er wel.
Maar je geeft weinig informatie over wat jullie te bieden hebben, alleen over je moeders wensen.

Als jij een opleiding hebt afgerond :?: en b.v. je rijbewijs over een paar jaar hebt gehaald is er volgens mij een hoop mogelijk.
En als je moeder geen baan kan vinden zou ze vrijwilligerswerk kunnen doen en kwam ze meer onder de Nederlands sprekende mensen. :idea:
Daar hoef je het niet voor te kunnen lezen en schrijven.
Hier in de flat hebben 2 mensen met een scootmobiel een baan in de postbezorging.


Ga er voor zou ik zeggen en dan niet op een manier dat alle schepen achter je verbrand zijn. :happyno:

[|)

Bedankt voor je antwoord, ik blijf zeker nog een paar jaar hier om mijn opleiding af te ronden waar ik over een week mee ga beginnen, rijbewijs halen wil ik heel graag maar is wel duur en we moeten veel sparen. Over het vrijwilligerswerk zal ik doorgeven aan mijn moeder. Dankjewel!
Je pakt het beantwoorden grondig aan, mijn complimenten.
Iemand die (straks) kok is en naast Thais meerdere talen spreekt heeft - denk ik - een streepje voor in de toeristen industrie daar.
Waar woont je moeders familie?
Is daar veel toerisme?

:?:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#18 Bericht door Gardensafari » maandag 18 augustus 2014, 23:21

Ik sluit mij aan bij mijn voorgangers: je bent te jong en te oud om nu te emigreren.
Maak je opleiding in Nederland af.
Thaise opleidingen zijn niet erg goed.
Met een Nederlandse opleiding maak je kans in Thailand.
En denk aan jezelf.
Wil je zelf naar Thailand of alleen voor je moeder?
Je bent hier geboren en dus denk je Nederlands. Het Thaise denken is je, ondanks je moeder, vreemd.
Volgens mij ben je geen meid die in Thailand zich onderdompelt in een uitzichtloos bestaan.
Je hebt energie en wilskracht.
Dus: opleiding hier afmaken en dan pas naar Thailand.
Met een opleiding kan je altijd weer terug.
Natuurlijk heeft je moeder heimwee. Heel veel Thaise vrouwen in Nederland hebben dat.
Nederland is koud, ongastvrij en veel te direct.
Eigenschappen die jij ook hebt.
Je moeder heeft voor Nederland en een Nederlands kind gekozen.
Die twee tot vier jaar waarin jij je opleiding afmaakt kan er echt wel bij.
Daarna kiezen jullie samen of ieder apart.
Je verkeert in een akelige positie. Maar je moet wel aan jezelf denken. Jij moet nog een heel leven verder!

Heel veel sterkte bij de rest van je leven, je hebt het nodig!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#19 Bericht door carpediem » dinsdag 19 augustus 2014, 05:08

Voor jou is emigreren in principe geen probleem. Je hebt of kunt krijgen een thai paspoort en kan dus zonder meer werken in thailand en in je eigen onderhoud voorzien. Als het niet bevalt kun je gewoon weer terug.

De vraaag is ook of je over twee jaar nog wel wil emigreren. In je leven kan dan nog veel veranderen b.v het hebben van een vriendje of heel leuk werk.

Het grote probleem ligt dus bij je moeder. Zij is hier ongelukkig en denkt gelukkig te zijn bij de familie in Thailand.

Een WW uitkering kan ze niet meenemen en zal dus daar in eigen onderhoud moeten voorzien en zich weer geheel moeten aanpassen aan de thaise standaarden. Zoal ik begrijp zal dat een minimum worden. Ze is gewend aan de Nederlandse standaarden zoals een goede gezondheidszorg en een sociaal vangnet. Het kan dan ook best zijn dat ze zich mettertijd ook in Thailand niet gelukkig voelt.

Je ziet het veel bij oudere emigranten die weer naar "huis" willen, maar zich er uiteindelijk niet thuis voelen.

Een eerste oplossing zou zijn dat ze in overleg met de uitkeringinstantie wat langere tijd teruggaat en kan ervaren hoe het is om weer terug te zijn, niet met het idee op vakantie te zijn maar daar echt weer te wonen.

Anderzijds kan ze mogelijk oplossingen vinden om in Nederland weer wat gelukkiger te voelen.

Je moeder zal alles op een rijtje moeten zetten en dan een beslissing nemen. Daarbij kun je haar helpen.

Daarna pas neem jij de beslissing of je met haar meegaat.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#20 Bericht door Herbergier » dinsdag 19 augustus 2014, 07:00

Macy, gewoon eerst in twee jaar je koksopleiding afmaken en daarna kan je proberen hier in Thailand, in een internationaal hotel of restaurant, als kok aan het werk te komen, er is hier in het binnenland (Isan) zat vraag naar westerse koks, zeker als je de Thaise nationaliteit kan krijgen en dat is volgens mij voor jou niet zo moeilijk, misschien verdien je hier niet zo veel als in de toeristengebieden, maar ik denk dat je hier veel meer waardering krijgt voor je werk, alles is hier veel kleiner en gemoedelijker, want hier in het hard groeiende Muang Buriram met een voetbalstadion (35.000 toeschouwers) en het binnenkort te openen Internationale Racing Circuit, is bijna geen fatsoenlijke westerse maaltijd te krijgen, de meeste westerse restaurants zijn hier Engels georiënteerd en dat is voor ons Nederlanders niet de beste keuken voor een lekkere maaltijd, met al hun pie's, fish & chips, English breakfast enz., geef ons maar de Hollandse, Franse, Duitse, Oostenrijkse, enz. keuken.

Misschien ken je mij nog, ik ben drie jaar geleden vertrokken vanuit Waalwijk, waar ik meer dan dertig jaar eigenaar van Café "Herberg 't Karrewiel" was, maar je moeder kent mij zeker, dus doe haar de groeten en zeg haar dat met mij alles goed gaat en ik het hier verschrikkelijk goed naar mijn zin heb.
Alles van waarde is weerloos.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: IK WIL SAMEN MET MIJN MOEDER EMIGREREN!!

#21 Bericht door Duncan » vrijdag 05 september 2014, 15:28

Sparen, sparen en nog eens sparen. Vervolgens kan het geen kwaad om er een half jaar met je moeder heen te gaan en te orienteren wat er mogelijk is.
Het merendeel van de Thais verdient Thais geld, en als (halve) westerling kun je daar vrijwel niets mee...
Geen vakanties, niet reizen, hard werken voor een paar bahtjes en dat weinig wat je opzij kunt zetten is hard nodig voor de koelkast die kapot gaat, de motorfiets, de auto ( als je die al kunt betalen ) en noem maar op.
Je moeder is Thaise, die is gewend op z'n Thais te leven, maar jij waarschijnlijk niet ( en dan bedoel ik geen 3 weken vakantie bij de fa,milie ).
In ieder geval, heel veel succes gewenst, hetzij hier, hetzij daar :thumbsup: .

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”