eiland december

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

eiland december

#1 Bericht door Malfrats » maandag 02 juni 2014, 12:23

Hallo iedereen,


Los van cultuur/natuur: Welk eiland is het meest aan te raden van 10-17 december?
Willen vooral veel zon, weinig wind.

Ik vind via google niet altijd even eenduidige en zelfs vaak tegenstrijdige antwoorden.
Kan hier iemand mij op weg helpen? [|)

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: eiland december

#2 Bericht door printen44 » maandag 02 juni 2014, 17:13

Veel zon, weinig wind? Aan zee weinig wind? Als ik dat wist, was ik slapend miljonair in Thailand geworden. Niet in bahts, maar in euro's.

Het is weer vragen naar de bekende weg. Het kan regenden, een tropische storm kan opsteken, het kan er koud worden, heel erg warm ook, en het kan windstil zijn.

Dus Malfrats, pik gewoon er maar een uit en het kan dan ook nog vriezen of dooien. Je kan pech hebben of geen pech hebben. Zo simpel is het.

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: eiland december

#3 Bericht door Malfrats » maandag 02 juni 2014, 23:05

printen44 schreef:Veel zon, weinig wind? Aan zee weinig wind? Als ik dat wist, was ik slapend miljonair in Thailand geworden. Niet in bahts, maar in euro's.

Het is weer vragen naar de bekende weg. Het kan regenden, een tropische storm kan opsteken, het kan er koud worden, heel erg warm ook, en het kan windstil zijn.

Dus Malfrats, pik gewoon er maar een uit en het kan dan ook nog vriezen of dooien. Je kan pech hebben of geen pech hebben. Zo simpel is het.
Dus samui/phangan hebben in december evenveel kans op regen als krabi en koh lanta?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: eiland december

#4 Bericht door prajak » dinsdag 03 juni 2014, 00:42

Ga eens wat stoeien met websites als deze....

http://www.holiday-weather.com/ko_samui ... s/december

Wijzig de plaats en kijk wat de site je geeft. Maar ook dan heb je geen garantie.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: eiland december

#5 Bericht door elst99 » dinsdag 03 juni 2014, 09:55

Je kan gaan stoeien, maar de laatste jaren in Hua Hin in december, waar het normaal stabiel weer is, was het zeker niet! December KAN koud zijn voor Thai begrippen, maar wind en regen kunnen ook.
Zekerheid kun je met het weer nooit krijgen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: eiland december

#6 Bericht door pong » dinsdag 03 juni 2014, 12:28

Onmogelijk te zeggen: elk eiland heeft qualitate qua een wind en luwe zijde.
En nog eens: wat is er mis met een leuk strand aan een niet-eiland?
In principe, heel algemeen, is de west=andaman kust in dec. een (net iets) beter keus als de oostkust, maar garanties kan echt helegaar niemand je geven. Winden zijn bovendien heel vaak gerelateerd aan een bepaald dagdeel. Dat weten vissers die er op uit+in varen al eeuwen. Als ik in een parkje zit, kan het soms rond 15.00-16.00 windstil worden en dan is het vaak juist heel onaangenaam zwoelheet. Totdat dat verfrissende koele briesje weer opsteekt...........

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: eiland december

#7 Bericht door Malfrats » dinsdag 03 juni 2014, 21:11

pong schreef:Onmogelijk te zeggen: elk eiland heeft qualitate qua een wind en luwe zijde.
En nog eens: wat is er mis met een leuk strand aan een niet-eiland?
In principe, heel algemeen, is de west=andaman kust in dec. een (net iets) beter keus als de oostkust, maar garanties kan echt helegaar niemand je geven. Winden zijn bovendien heel vaak gerelateerd aan een bepaald dagdeel. Dat weten vissers die er op uit+in varen al eeuwen. Als ik in een parkje zit, kan het soms rond 15.00-16.00 windstil worden en dan is het vaak juist heel onaangenaam zwoelheet. Totdat dat verfrissende koele briesje weer opsteekt...........
hoeft eigenlijk niet per sé een eiland te zijn hoor.
Zelf had ik gedacht aan Krabi

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: eiland december

#8 Bericht door Jeanette » dinsdag 03 juni 2014, 23:06

Wij zijn al 7 winters geweest en weten nog geen antwoord op deze vraag.

Vooral nu Laemya Inn verkocht is en Rob geen 2 maanden meer wil gaan ligt het overwinteren op de heling.
En de zee bij Ban Phe was een beetje aan de koude kant voor mijn ouwe botten. :(

In Krabi waren we toeristen tussen de andere toeristen en dat is voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Wel hebben we er een paar mooie excursies gemaakt.

Afbeelding

Dit was Koh Ngai tijdens zo'n excursie. Prachtig. Maar ons groepje had een gids en een bootsman bij zich die voor ons zorgden, lunch was inclusief. 8-)
De gasten voor dit eiland werden in de branding gedropt dus we zagen veel met koffers zeulende, zwetende mensen soms met huilende kinderen.
Dan rijdt die koffer niet en je moet ook nog je sandalen dragen als die niet nat mogen worden.
Niemand van het hotel hielp hen.

In Ban Phe kennen ze ons en worden we aan alle kanten verwelkomt.

Pong, wat bedoel je met de westkust van de andamanzee?

[|)

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: eiland december

#9 Bericht door Malfrats » zaterdag 28 juni 2014, 00:28

en stel dat we naar krabi gaan, kan er dan enkele dagen op voorhand via het weerbericht duidelijk zijn of het wel/niet goed weer zal zijn zodat we toch nog richting ander eiland kunnen vliegen?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: eiland december

#10 Bericht door Henk Korat » zaterdag 28 juni 2014, 11:08

Malfrats schreef:en stel dat we naar krabi gaan, kan er dan enkele dagen op voorhand via het weerbericht duidelijk zijn of het wel/niet goed weer zal zijn zodat we toch nog richting ander eiland kunnen vliegen?
De regenkans in december is erg klein. Wij zijn in januari in Krabi geweest en ook toen geen enkel buitje. Nutuurlijk is er altijd een kans op regen. Je weet wel zo'n tropisch buitje, maar dat mag de pret van Krabi niet verpesten.

In het algemeen is het regenseizoen in Thailand vanaf mei tot en met oktober. December valt en (zo noemen de Thai dat) in koele periode. Voor mij is dat de beste periode om op vakantie naar Thailand te gaan. Echter het is dan ook het hoogseizoen, dus houd er rekening mee dat alles duurder is.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Malfrats
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 24 augustus 2013, 05:55

Re: eiland december

#11 Bericht door Malfrats » zaterdag 28 juni 2014, 23:49

Henk Korat schreef:
Malfrats schreef:en stel dat we naar krabi gaan, kan er dan enkele dagen op voorhand via het weerbericht duidelijk zijn of het wel/niet goed weer zal zijn zodat we toch nog richting ander eiland kunnen vliegen?
De regenkans in december is erg klein. Wij zijn in januari in Krabi geweest en ook toen geen enkel buitje. Nutuurlijk is er altijd een kans op regen. Je weet wel zo'n tropisch buitje, maar dat mag de pret van Krabi niet verpesten.

In het algemeen is het regenseizoen in Thailand vanaf mei tot en met oktober. December valt en (zo noemen de Thai dat) in koele periode. Voor mij is dat de beste periode om op vakantie naar Thailand te gaan. Echter het is dan ook het hoogseizoen, dus houd er rekening mee dat alles duurder is.
bedankt voor je antwoord, waar zat je ergens in krabi?

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”