Last minute.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Last minute.

#1 Bericht door Ashley » maandag 19 mei 2014, 20:38

Ik wil begin augustus 3 weken naar Thailand.
Ik moet voor 3 mensen betalen en zat eraan te denken om te wachten op een last minute aanbieding.
Juli/augustus zijn de duurste maanden om te vliegen.
Iemand ervaring met last minute aanbieding in die periode?

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Last minute.

#2 Bericht door nbreeker » dinsdag 20 mei 2014, 00:34

Ashley schreef:Ik wil begin augustus 3 weken naar Thailand.
Ik moet voor 3 mensen betalen en zat eraan te denken om te wachten op een last minute aanbieding.
Juli/augustus zijn de duurste maanden om te vliegen.
Iemand ervaring met last minute aanbieding in die periode?
Zo te lezen heb je je al aardig aangepast aan Thailand want Thai's doen ook alles op de last minute.Mijn ervaring is hoe dichter je bij de datum van vertrek kom hoe duurder het wordt.Ik kocht een ticket met Eva air in January van 2014 en voor m'n vrouw in April en die was toch alweer 3000 bath duurder als de mijne.Mijn ticket was een 1 maand ticket en van mijn vrouw voor 2 maanden dus vandaar het prijsverschil.Maar succes.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Last minute.

#3 Bericht door prajak » dinsdag 20 mei 2014, 01:33

Grote kans dat je niks vindt of iets vindt bij een vliegmaatschappij die je een of twee overstappen aanbiedt. Je bent ook met zijn drietjes, dat maakt het moeilijker voor een last minute ticket. Ik zou voor de zekerheid nu maar boeken dan weet je wat je hebt.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Last minute.

#4 Bericht door Ashley » dinsdag 20 mei 2014, 05:08

@nbreeker

Normaal gesproken plan ik alles ruim van te voren.
Maar sinds November wonen we met z'n drieën bij mij, dus ik vroeg me af of het wijs was om tot last minute te wachten.
Er komen regelmatig aanbieden voorbij alleen ik weet niet hoe het in de periode Juli/augustus is.
Kan enorm veel geld schelen.
Ik denk ook dat het verstandiger is dat ik nu ga boeken, dan weet ik zeker dat ik naar Thailand ga.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Last minute.

#5 Bericht door Jos Flachs » woensdag 21 mei 2014, 01:36

2014 jaar geleden was er een timmerman die ook goedkoop op vakantie wilde gaan. Die ging voor een last minute boeking in Bethlehem. :angel:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Last minute.

#6 Bericht door nbreeker » woensdag 21 mei 2014, 01:47

Jos Flachs schreef:2014 jaar geleden was er een timmerman die ook goedkoop op vakantie wilde gaan. Die ging voor een last minute boeking in Bethlehem. :angel:
"Hij wilde goedkoop op vakantie," ja en is dat alles zit er geen eind aan dit verhaal,is hij nu gegaan of niet.Is het gelukt met die last minute boeking 2014 jaar geleden.waarom dat vak timmerman er nu bij moet doen het had ook een metselaar of ijzervlechter kunnen zijn schrijf dan een bouwvakker wilde naar bethlehem met een last minute boeking.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Last minute.

#7 Bericht door Hua Thale » woensdag 21 mei 2014, 01:57

Doen 'ze' ook in Thailand aan last minute dus van hier naar daar en terug. :?:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Last minute.

#8 Bericht door joepattaya » woensdag 21 mei 2014, 02:10

Jos Flachs schreef:2014 jaar geleden was er een timmerman die ook goedkoop op vakantie wilde gaan. Die ging voor een last minute boeking in Bethlehem. :angel:
............en moest het uiteindelijk doen met een welwillende herbergier die de timmerman en zijn onbevlekt ontvangen vriendin onderdak bood; tussen de schapen, ossen en verlicht door een verdwaalde felle ster, die vervolgens weer allerlei ongure types op hun dak stuurde.

Klinkt als een Fox-reis :cheesy:

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Last minute.

#9 Bericht door nbreeker » woensdag 21 mei 2014, 05:28

joepattaya schreef:
Jos Flachs schreef:2014 jaar geleden was er een timmerman die ook goedkoop op vakantie wilde gaan. Die ging voor een last minute boeking in Bethlehem. :angel:
............en moest het uiteindelijk doen met een welwillende herbergier die de timmerman en zijn onbevlekt ontvangen vriendin onderdak bood; tussen de schapen, ossen en verlicht door een verdwaalde felle ster, die vervolgens weer allerlei ongure types op hun dak stuurde.

Klinkt als een Fox-reis :cheesy:
Dank je Joe,jij heb er tenminste een eind aan gebreid toch een aardige herbergier die deed dat natuurlijk omdat zij onbevlekt had ontvangen dat was voor hem ook wat nieuws,nu begin ik het te snappen maar een timmerman die die onbevlekt,ik bedoel last minute naar Bethlehem wil zegt mij niks.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Last minute.

#10 Bericht door v@go » woensdag 21 mei 2014, 08:22

Die ging toch met een ezel en niet met een vliegtuig.....
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Last minute.

#11 Bericht door prajak » woensdag 21 mei 2014, 10:34

http://www.youtube.com/watch?v=m5qHa2-IX08

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Last minute.

#12 Bericht door pong » donderdag 22 mei 2014, 13:41

VanAF eind aug kun je wel aanbiedingen verwachten, in de 6 weken schoolvak vrijwel niet.
EY=Etihad biedt nog vele retours aan voor rond de 650/retour, overstap Abu Dhabi, in die periode-een mogelijke LM zal niet veel goejekoper uitpakken. Kijk ook naar vertrek vanaf bvb DUSseldorf-Duitse schoolvakanties liggen wat anders.
tenzij de kladderadatsj alsnog in Th uitbreekt met strijdende partijen-maar wie wil dan nog?

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Last minute.

#13 Bericht door ireen123 » zaterdag 24 mei 2014, 23:11

Om vanaf duitsland/Dusseldorf te vliegen kun je snel spieken naar de ferien in NRW ( Nord Rhein Westfalen regio)

Sommerferien Nordrhein-Westfalen (NRW) 2014
07.07. - 19.08
Is ongeveer gelijk aan Zuid NL, het begin van de vakantie wil weleens ietsie later zijn in Duitsland

Nu boeken die vlucht :clap: :giggle:

gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Last minute.

#14 Bericht door gerrit11 » maandag 26 mei 2014, 19:56

wij vliegen in verschillende maanden in t jaar en ik boek altijd 1 tot max 4 weken eer ik vertrek.
geen enkel probleem, wel kunnen de prijzen in 5 min zomaar 100,- meer kosten!!
en wij vliegen altijd eva rechtstreeks met ze 4en, 2 kids erbij.
vorig jaar tijdens die vakantie; werd ff iets moeilijker, hebben we terug geboekt net buiten die schoolvakantie, dat scheelde zo'n 600,- dan erbinnen, wel ruim 5 week weg..

nu moet ik nog boeken, hoop dat er een negatief reisadvies komt, zakken de prijzen beter..
waren een week geleden nog 2250 kwijt, deze week was t 2700,-... dus t rolleert nogal, vertrek rond 16-07 voor 6 weken..

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Last minute.

#15 Bericht door nbreeker » dinsdag 27 mei 2014, 01:01

gerrit11 schreef:wij vliegen in verschillende maanden in t jaar en ik boek altijd 1 tot max 4 weken eer ik vertrek.
geen enkel probleem, wel kunnen de prijzen in 5 min zomaar 100,- meer kosten!!
en wij vliegen altijd eva rechtstreeks met ze 4en, 2 kids erbij.
vorig jaar tijdens die vakantie; werd ff iets moeilijker, hebben we terug geboekt net buiten die schoolvakantie, dat scheelde zo'n 600,- dan erbinnen, wel ruim 5 week weg..

nu moet ik nog boeken, hoop dat er een negatief reisadvies komt, zakken de prijzen beter..
waren een week geleden nog 2250 kwijt, deze week was t 2700,-... dus t rolleert nogal, vertrek rond 16-07 voor 6 weken..
Ja hoop jij maar op een negatief reisadvies,dat doe je goed met 2 kinderen als er dan wat gebeurt heb je tenminste nergens recht op,en dan niet klagen.Ja wel 600 euro uitgespaard verleden jaar maar bleven 5 weken weg pff,weg 600 euro.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”