Visarun

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Visarun

#61 Bericht door Herbergier » donderdag 15 mei 2014, 04:15

Dit geldt alleen maar voor personen die via de legale weg de grens passeren, via de illegale weg, met een bootje via de Mekong de grens oversteken of achter het grenskantoor langs de grens passeren, blijft natuurlijk altijd mogelijk, vooral in de middag als het te warm is voor de grensbewaking.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#62 Bericht door stevenl » donderdag 15 mei 2014, 04:32

Hua Thale schreef:
Zaken die nog enigzins duidelijk omschreven waren en waar dus beroep op gemaakt kan worden zijn ze nu zeer wazig aan het maken.
Geef hier eens een voorbeeldje van.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visarun

#63 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 mei 2014, 04:47

:cheesy: :cheesy: :cheesy:

Ja natuurlijk herbergier is dit iets om het legaal te houden altijd handig als je nog eens naar buiten wil in het dagelijkse leven. ;)
Beviel het trouwens in dat bootje en tijgerend achter het kantoor langs. :cheesy:
Fantasties voorbeeld.

Heb het ook wel eens gehad illegaal in Thailand.
Tig jaar terug was in Laos geweest en terug Thailand in niet de juiste stempels gekregen of beter gezegd was zo Thailand ingelopen omdat de heren van zowel Laos als Thailand onder een dak zaten en de daadwerkelijke grenscontrole nul was.
Heb nog aardig moeten praten toen op het vliegveld de jonge ambtenaar wilde geld zien of alles 'normaal' regelen zodat ik mijn vliegtuig miste de oude 'wijze' ambtenaar gaf de opdracht om mij te laten gaan als ik mijn excuus maakte en beloofde het nooit meer te doen.
Nou vooruit dan maar. :D

Er staan op de officiele sites regels om een visum in wat voor vorm of maat of verlenging te krijgen steven.
Een ieder weet dat veel kantoren hun eigen regels eraan vast plakken die eigenlijk nergens beschreven staan maar tot eer en meerdere glorie van het bureau wel gedaan dienen te worden.
Hoeveel A4 kantjes wil je hebben met zelfverzonnen regels. ;)

Ook deze regel van die 30/15 dagen is redelijk duidelijk omschreven wat men nu zeer wazig aan het maken is.
Al naar gelang de ambtenaar zijn pet staat tenzij het werkelijk de spuigaten uitloopt.
De meeste zullen gewoon normaal en redelijk blijven mag ik hopen maar er zullen er ook zijn waar geen :idea: gaat branden maar een hele rij :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: .
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#64 Bericht door stevenl » donderdag 15 mei 2014, 04:59

Hua Thale schreef:Er staan op de officiele sites regels om een visum in wat voor vorm of maat of verlenging te krijgen steven.
Een ieder weet dat veel kantoren hun eigen regels eraan vast plakken die eigenlijk nergens beschreven staan maar tot eer en meerdere glorie van het bureau wel gedaan dienen te worden.
Hoeveel A4 kantjes wil je hebben met zelfverzonnen regels. ;)

Ook deze regel van die 30/15 dagen is redelijk duidelijk omschreven wat men nu zeer wazig aan het maken is.
Al naar gelang de ambtenaar zijn pet staat tenzij het werkelijk de spuigaten uitloopt.
De meeste zullen gewoon normaal en redelijk blijven mag ik hopen maar er zullen er ook zijn waar geen :idea: gaat branden maar een hele rij :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: .
Dat is dus allemaal niet veranderd: afgifte van entree was altijd al voorbehouden aan de immigratie ambtenaar. Zoals je zelf ook al zegt: zelf verzonnen regels. Dat is dus een erg slecht voorbeeld van 'duidelijke regels die nu wazig worden'.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Visarun

#65 Bericht door Hua Thale » donderdag 15 mei 2014, 06:14

Misschien had ik beter kunnen zeggen dat het niet beschreven is de kwantiteit.
Een ieder weet dat er dertig [30] dagen met een vliegtuig binnenkomen op staat en vijftien [15] via een grensovergang over land.[Beschreven]

Er is nooit niemand geweest die daar een duidelijk aantal aan verbonden heeft.
Dat het natuurlijk geen reden is om dat jaarrond te gebruiken omdat je dat de makkelijkste oplossing vind of de goedkoopste mogen duidelijk zijn voor jou of mij helaas ziet niet iedereen dat zo.
Vooral de mensen uit omliggende landen die om economische redenen dit doen zijn er een groot liefhebber van deze regeling, maar ook vele Farangs.

Er zijn hele bedrijfstakken ontstaan met VIP bussen incl voor de farangs.
KIjk eens hier maar er zijn er vele natuurlijk.
http://www.thaivisarun.com/
Mooi busplaatje voor driver trouwens.

Nu heeft men schijnbaar onderstreept dat het aantal keren van dit soort acties wel degelijk ter discussie staat maar toch vooral enkel en alleen door de ambtenaar afgewogen schijnbaar.
Daar zit het corruptie addertje het wazige stel 'gewoon' een tijdvak in tussen de eerste en de tweede stempeltje zodat 'oversteken bij de grens niet meer kan.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Visarun

#66 Bericht door Ben » donderdag 15 mei 2014, 08:49

Herbergier schreef:Dit geldt alleen maar voor personen die via de legale weg de grens passeren, via de illegale weg, met een bootje via de Mekong de grens oversteken of achter het grenskantoor langs de grens passeren, blijft natuurlijk altijd mogelijk, vooral in de middag als het te warm is voor de grensbewaking.
Staat daar ook iemand met een ilegale stempel dan? want zonder stempel schiet je ook niets op .
Je kan ook een stempel laten maken ,fluitje van een cent in Thailand :Whistle:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Visarun

#67 Bericht door printen44 » donderdag 15 mei 2014, 10:45

Volgens Thaivisa.com, moeten zal binnenkort ook de binnenkomende buitenlanders hun vingerafdruk bij de grensposten moeten laten controleren. De vingerafdruk staan in de chip van de paspoorten van vele landen.

http://www.thaivisa.com/forum/topic/726 ... paign=news

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1582
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Visarun

#68 Bericht door Herbergier » donderdag 15 mei 2014, 11:47

Ik ben zelf natuurlijk nog nooit illegaal de grens over gegaan Hua Thale, ik kijk wel uit, maar juist de personen waarvoor deze regeling is bedoeld, de Cambodianen, Birmesen en de Laotianen, maken gebruik van deze oplossing, want de meesten hebben niet eens een paspoort, zij gaan met bootjes de Mekong over, of achter de grensposten langs, mannen om in de bouw of landbouw te werken en veel meisjes die erbij zijn, zijn dikwijls besteld bij Thaise pooiers, die gaan meestal de volgende morgen weer terug.
Alles van waarde is weerloos.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Visarun

#69 Bericht door stevenl » donderdag 15 mei 2014, 12:15

Herbergier schreef:Ik ben zelf natuurlijk nog nooit illegaal de grens over gegaan Hua Thale, ik kijk wel uit, maar juist de personen waarvoor deze regeling is bedoeld, de Cambodianen, Birmesen en de Laotianen, maken gebruik van deze oplossing, want de meesten hebben niet eens een paspoort, zij gaan met bootjes de Mekong over, of achter de grensposten langs, mannen om in de bouw of landbouw te werken en veel meisjes die erbij zijn, zijn dikwijls besteld bij Thaise pooiers, die gaan meestal de volgende morgen weer terug.
Deze regeling is bedoeld voor illegale werkers als de Koreanen, Chinesen, Russen en andere nationaliteiten. Voor Burmezen etc. gelden andere regels, en daarvoor zijn deze maatregelen niet bedoeld.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#70 Bericht door nbreeker » vrijdag 16 mei 2014, 01:01

stevenl schreef:Ik dacht dat dit over visaruns ging? Misschien een ander draadje openen om te 'keuvelen' over corruptie?
Volgens sommige OP' ers gaat een visa en corruptie hand in hand.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Visarun

#71 Bericht door Jim » vrijdag 16 mei 2014, 05:53

corruptie is in elk thailand gerelateerd onderwerp ontopic :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Visarun

#72 Bericht door Bean » vrijdag 16 mei 2014, 13:40

nbreeker schreef:
stevenl schreef:Ik dacht dat dit over visaruns ging? Misschien een ander draadje openen om te 'keuvelen' over corruptie?
Volgens sommige OP' ers gaat een visa en corruptie hand in hand.
Volgens jou niet dan :?:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Visarun

#73 Bericht door brake034 » vrijdag 16 mei 2014, 15:30

Bean schreef:
nbreeker schreef:
stevenl schreef:Ik dacht dat dit over visaruns ging? Misschien een ander draadje openen om te 'keuvelen' over corruptie?
Volgens sommige OP' ers gaat een visa en corruptie hand in hand.
Volgens jou niet dan :?:
Nee, volgens mij niet, ik heb nog nooit thee geld hoeven betalen voor een visum, jij wel??
Marcel

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Visarun

#74 Bericht door nbreeker » zaterdag 17 mei 2014, 02:21

Bean schreef:
nbreeker schreef:
stevenl schreef:Ik dacht dat dit over visaruns ging? Misschien een ander draadje openen om te 'keuvelen' over corruptie?
Volgens sommige OP' ers gaat een visa en corruptie hand in hand.
Volgens jou niet dan :?:
Nee ik heb ook nog nooit moeten extra moeten betalen voor een visa,jij wel en geef daar nu eens antwoord op inplaats van die loze kreten,mijn vraag aan jou is dus heb jij wel eens theegeld moeten betalen om een visa te krijgen,en nu niet wegkruipen achter je pseudoniem maar geef hier nu eens antwoord op.Mr.Bean.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Visarun

#75 Bericht door Bean » zaterdag 17 mei 2014, 10:18

nbreeker schreef:
Nee ik heb ook nog nooit moeten extra moeten betalen voor een visa,jij wel en geef daar nu eens antwoord op inplaats van die loze kreten,mijn vraag aan jou is dus heb jij wel eens theegeld moeten betalen om een visa te krijgen,en nu niet wegkruipen achter je pseudoniem maar geef hier nu eens antwoord op.Mr.Bean.
Een hele poos geleden toen de bath aan de lage kant stond 36 37 waren er heel wat mensen die
niet aan hun inkomensgrens konden voldoen .
In Hua Hin ,Pattaya Nongkai en meerdere plaatsen werdt er gewoon misbruik van gemaakt door de lieden van de immigration.
een kennis van me in HH werd aangeboden znder bonnetje 20.000 te betalen en dan zou het geregeld worden .
2 andere kennisen in Pattaya voor 35.000 en in NK 30.000 bath.
Vele Afrikanen die hier veelal illegaal zijn regelen het via een stro man in de meeste gevallen in Pattaya.
Dat leiden niet op een normale weg hun extention kunnen regelen is daar aan toe maar men
springt erg makkelijk in op de markt om er geld aan te verdienen,maar het valt gewoon onder de noemer Corruptie .
In vele bars waar een buitenlander mee gemoeid is komt het geregeld voor dat de zg muziekpolitie
weer eens langskomt en je gewoon probeerd om bedragen tussen de 5.000 tot zelf 30.000 bath af te troggelen voor het zg illegaal muziek draaien .

Ik kan nog veel meer van die praktijken opnoemen soms gaat het om kleine bedragen soms om grote
maar wie ontkent dat er geen coruptie plaats vindt in Thailand heeft wel een grote plank voor zijn ...... :giggle2:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”