Rondreis Thailand augustus 2014

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Vinzel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 21 april 2014, 14:54

Rondreis Thailand augustus 2014

#1 Bericht door Vinzel » woensdag 23 april 2014, 16:32

Hallo allemaal,

Aankomende zomer gaan mijn vriendin en ik voor het eerst naar Thailand.
We hadden de volgende route in gedachte:

Dag 1: Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bankok - River Kwai
Dag 4: River Kwai
Dag 5: River Kwai
Dag 6: River Kwai
Dag 7: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: ?
Dag 12: ?
Dag 13: ?
Dag 14: Ko Chang
Dag 15: Ko Chang
Dag 16: Ko Chang
Dag 17: Ko Mak
Dag 18: Ko Mak
Dag 19: Ko Mak
Dag 20: Ko Mak - Bangkok
Dag 21: Bangkok
Dag 22: Bangkok - Amsterdam

Nou vroegen wij ons allereerst af of deze route haalbaar is. Ook willen we graag weten of het mogelijk is om rechtstreeks via de River Kwai naar Chiang Mai te reizen. En of het mogelijk is om van Chiang Mai rechtstreeks naar Tran te reizen(om vervolgens door te kunnen gaan naar Ko Chang). Wij doen dit het liefst zonder te vliegen. Kan dit per trein vanaf Chiang Mai? Of moeten we eerst met de trein naar Bangkok? En wat vinden jullie van Ko Mak, is dat een van de mooiere kleine eilandjes bij Ko Chang, of is Ko Kood nog mooier?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rondreis Thailand augustus 2014

#2 Bericht door prajak » woensdag 23 april 2014, 16:56

Drie dagen River Kwai is veel hoor. Dat heb in 1 max 1,5 dag helemaal gezien. Maak de treinreis naar Nam Tok. Je kunt ook een autoreis boeken naar Birma.

Je wilt daarna naar C-Mai. Ga terug naar BKK en stap op de trein. Bestel het ticket direct na aankomst.

Vier dagen C-Mai is goed te doen. Dan wil je naar Koh Chang. Je kunt per trein naar BKK, kost je 24 h, en dan neem je in BKK een bus of taxi naar Koh Chang. Een andere optie is er niet.

Koh Mak en Koh K@ut zijn te doen maar mijn ervaring is 20 jaar oud en vooral: geen stroom. Ik onthoud me van commentaar maar was wel lek gebeten door muggen......

Succes !

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Rondreis Thailand augustus 2014

#3 Bericht door robin33 » woensdag 23 april 2014, 17:36

Nam tok betekent toch gewoon waterval. Of is dat echt de naam. ?

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Rondreis Thailand augustus 2014

#4 Bericht door Jos Flachs » donderdag 24 april 2014, 02:35

Allebei. Het stadje Nam Tok is het eind station van de lijn BKK-Kan-Nam Tok. En er is een waterval.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Rondreis Thailand augustus 2014

#5 Bericht door pong » donderdag 24 april 2014, 13:37

zoals zo vaak staan de antw. in de betere reisgids.
GEEN direkte bus Kan-CHMai. Wel minibusjes vanaf Kan tot de Mochit=Northern BUS terminal in BKK. Voor de bus hoef je niet te vrezen voor uitgeboekt etc.
Voor de ware treinliefhebbers: dan moet je door BKK heen en in de avondspits. Lees seat61.com voor TH.
ChMai-Trat (dat is de naam-leuk stadje trouweens): ook niet direkt, maar 1 overstap in alweer die Mochit.
Nam Tok is bepaald geen stad(je) maar wat huizen aan eind van het spoor. Is vooral een overstappunt naar andere pickupjes naar die watervallen etc., dus veel (vr)eettentjes.
ELKE trein gaat van/naar BKK, maar stopt ook in andere staties als dat eindpunt dat vrijwel nog enkel door de witneus wordt benut. Er loopt geen spoor oostwaarts-althans niet zo ver.
Of een eiland ''mooier'' is-dat zal niemand weten die niet op beide is geweest and ik schat dat er op dit forum 0 mensen zijn die dat gedaan hebben. Je mist ook niks als je er toch niet heen gaat. Een deel van die kleine eilanden heeft nog steeds zeer hoog malariagevaar en enkel peperdure all-in resorts die doordeweeks geheel leegstaan. Ko Cahng wordt laatstelijk nogal genoemd als zijnde hard aan het russificeren- voor velen is dat een bezwaar.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”