Advies gevraagd.

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Advies gevraagd.

#16 Bericht door prajak » maandag 21 april 2014, 15:28

Geeft de gemeente dat door aan de zorgclub ? Of aan de UWV ?

Wordt het de zorgclub dan wordt de polis opgezegd, aan welk adres....het laatst bekende denk ik, en kun je misschien max een maand nog dekking hebben en daarna wordt niks meer betaald.

Het UWV heeft interesse als je een WAO uitkering hebt en emigreert zonder toestemming.

Ik denk dat het wel kan als de vrouw van tijd tot tijd terugkomt in Nederland. O, de gemeente weet dat niet ? Daar is een woord voor: verlinkt worden. Een ander woord is jaloezie.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Advies gevraagd.

#17 Bericht door RuudThai » maandag 21 april 2014, 15:42

Dat doorgeven van gegevens gebeurt automatisch naar alle relevante afnemers.
Als jij een UWV-uitkering ontvangt wordt er in jouw persoonsgegevens een code vermeld. Zodra er mutaties optreden dan worden die aan alle afnemers gestuurd die bij jou een code hebben geplaatst. Afnemers zijn wel allemaal overheids- en semi-overheidsinstanties. Een webwinkel als Wehkamp mag geen afnemer zijn.
En oja, zorgverzekeraars worden gelijkgesteld met semi-overheid en ontvangen dus ook mutaties van de gemeente.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Advies gevraagd.

#18 Bericht door prajak » maandag 21 april 2014, 15:51

Ik zie dat de overheid met haar automatisering nu al vele malen meer Big Bro is dan alle Obama's, Oen's, Poetin's en Ayatollahs bij elkaar. Nog even en de Kerstman en Snieklaas & Kleurpiet krijgen ook een code :clap: . Tegen die tijd woont Jim in zijn eigen Yellow Submarine onbespied eenzaam te wezen :giggle2: .

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Advies gevraagd.

#19 Bericht door Henk Korat » maandag 21 april 2014, 17:52

Soepnel, doe nu maar gewoon wat jullie willen en kijk dan naar de consequenties. Het leven is maar kort en jullie moeten daar beiden van genieten. Zeurderige forumleden of forum leden die hun advies onthouden heb je helemaal niets aan.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Advies gevraagd.

#20 Bericht door Borat » maandag 21 april 2014, 18:50

Nou Prajak ga jij alvast weer je pet halen, want na bovenstaand advies kun je over een tijdje weer rond.

Soepnel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 06 december 2013, 07:16

Re: Advies gevraagd.

#21 Bericht door Soepnel » dinsdag 22 april 2014, 05:40

Hallo allemaal.
Natuurlijk is het advies van Henk, geniet van leven een goed advies, maar zelf wil ik wel graag de consequenties vooraf een beetje weten, zodat we wel overwogen een beslissing kunnen nemen.
Adviezen van Prajak en Ruudthai vind ik altijd zeer lezenswaardig, van andere ook maar zonder te slijmen zijn zij denk ik wel de mensen die veel van de fiscale wetgeving en overheidsregeltjes in NL weet.
Om een ieder gerust te stellen, wij zijn niet afhankelijk van een UWV uitkering.
Daarom gaan we alles nog eens rustig bekijken, alles een beetje laten bezinken (het wordt tenslotte weer zomer) en dan een wel overwogen beslissing nemen.

Bedankt voor alle bijdrages en adviezen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Advies gevraagd.

#22 Bericht door prajak » dinsdag 22 april 2014, 15:21

Borat, mijn pet hangt in de mangobomen !

Ik trek voor niemand meer de knip (behalve EEN bestaande morele verplichting en die is in kleine kring bekend) want ik heb een gezin en dat gaat voor.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Advies gevraagd.

#23 Bericht door foppo » dinsdag 22 april 2014, 17:26

Jim schreef:gelukkig getrouwd, maar 9 van de 12 maanden wil ze eigenlijk liever niet bij jou zijn :giggle:
Ok, je wist nog niet dat Thais anders in elkaar zitten dan westerse types?
Nou, neem van mij aan: Thais zitten anders in elkaar dan westerse types.
Heb ik je zomaar gratis iets geleerd, althans....dat hoop ik.
Doe er je voordeel mee!
:cheesy: :cheesy: :cheesy:

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Advies gevraagd.

#24 Bericht door joepattaya » woensdag 23 april 2014, 01:39

Soepnel schreef:Dit soort reacties had ik al verwacht uit bepaalde hoek, als " veellezer " weet ik wel hoe dit forum in elkaar steekt, dus eerlijk gezegd had ik dit soort opmerkingen ook uit die hoek verwacht.
Maar ik zal je troosten, naast het feit dat ik 3 maanden per jaar in TH verblijf komt zij ook naar NL voor de zomermaanden. Maar zoals jullie betweters ongetwijfeld weten voldoet ze dan niet aan de wettelijke 4/8 termijn.
Derhalve mijn vraag op dit forum.
Soepnel.......zo zie je maar dat "betweters" en "ervaringsdeskundigen" dicht bij elkaar liggen

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Advies gevraagd.

#25 Bericht door Jim » woensdag 23 april 2014, 08:08

foppo schreef:
Jim schreef:gelukkig getrouwd, maar 9 van de 12 maanden wil ze eigenlijk liever niet bij jou zijn :giggle:
Ok, je wist nog niet dat Thais anders in elkaar zitten dan westerse types?
Nou, neem van mij aan: Thais zitten anders in elkaar dan westerse types.
Heb ik je zomaar gratis iets geleerd, althans....dat hoop ik.
Doe er je voordeel mee!
:cheesy: :cheesy: :cheesy:
als je de thai zo goed kent dan weet je dat vreemdgaan schering en inslag is.
als je partner er voor kiest het grootste gedeelte van het jaar niet bij jou te zijn... maak dan je borst maar nat :P

persoonlijk zou ik me zorgen maken als m'n vrouw me komt vertellen dat ze zonder mij in thailand wil gaan wonen :Whistle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Soepnel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 06 december 2013, 07:16

Re: Advies gevraagd.

#26 Bericht door Soepnel » woensdag 23 april 2014, 08:18

Wou eerst niet reageren, maar ja soms kun je je mond beter niet houden.

Beste Jim,
Ik denk dat ik Thailand en de Thai beter dan jij kent, ik kom er al ruim 25 jaar, gemiddeld 2 x/jaar voor 6 weken.
Mijn vrouw ken ik al 23 jaar en we zijn al 20 jaar getrouwd,
Verder wil ik er alleen over kwijt, de waard vertrouwd zijn gasten zoals ie zelf is.
Ik kan niet oordelen over jou relatie en over jou partner, maar ik durf mijn vrouw gerust enkele maanden alleen te laten in Thailand.
Was ivm met mijn werk in Nederland ook wel eens aan de orde dat ik voor langere tijd niet thuis kwam.
Geen seconde getwijfeld aan haar "trouw", zij trouwens ook niet aan mij.

Daarom dank ik een ieder nogmaals voor de goede adviezen, de rest laat ik gewoon voor wat het is.
Veel reacties zullen wel gebaseerd zijn op jaloezie of afgunst.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Advies gevraagd.

#27 Bericht door Jim » woensdag 23 april 2014, 09:02

ik hoop voor je dat je de uitzondering op de regel bent en het maakt mij allemaal niet uit hoor.

normaal gesproken is apart gaan leven geen teken van een goed huwelijk.. vandaar mijn opmerking.
als het voor jullie wel werkt dan veel geluk er mee :thumbsup:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Soepnel
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: vrijdag 06 december 2013, 07:16

Re: Advies gevraagd.

#28 Bericht door Soepnel » donderdag 24 april 2014, 06:33

Toch nog een kleine les voor je Jim

Niet iedere relatie is hetzelfde, jou relatie kun je niet vergelijken met iemand anders zijn relatie.

Voor mij en mijn vrouw gelden een paar zeer belangrijke dingen in onze relatie.
Dat is elkaar vertrouwen, respecteren en waarderen.

Ik weet ook niet of je schoonouders in TH nog in leven zijn, maar mocht dat het geval zijn dan komt er een dag dat je vrouw ook voor langere tijd terug wil om voor haar ouders te zorgen (mantelzorg). Bloedbanden in TH zijn sterk zoals je ongetwijfeld weet. Dan zul jij met je werkgever moeten kunnen regelen dat je mee mag (als je haar niet vertrouwd), heb je kleine of schoolgaande kinderen wordt het nog moeilijker. En gezien jou reactie (s) kun je je beter hier al vast op voorbereiden.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Advies gevraagd.

#29 Bericht door Jim » donderdag 24 april 2014, 08:32

je had het al uitgelegd, soepnel, en zoals ik al zei: als het voor jullie werkt dan veel succes.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Advies gevraagd.

#30 Bericht door carpediem » donderdag 24 april 2014, 10:34

Wat is er nou zo erg aan een keertje vreemdgaan of is dat alleen aan mannen toe te vertrouwen.

Allemaal monogame types hier op het forum zeker.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”