Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Peter1975
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 15 april 2014, 08:13

Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#1 Bericht door Peter1975 » dinsdag 15 april 2014, 20:11

Hallo,

Wij willen begin juli 2 / 2,5 weken naar Thailand met onze zoon van 12 jaar. Er is nog niks geboekt en ik twijfel heel erg tussen een georganiseerde (familie)rondreis via een van de bekende aanbieders (djoser, fox, koning aap etc etc) of alles zelf regelen en boeken en met zijn drieën rondtrekken.
Ik ben zelf al eerder in Thailand geweest en weet uit ervaring hoe makkelijk, eenvoudig en leuk het is om alles zelf te organiseren.

Een familierondreis heeft als groot voordeel dat mijn zoon vanaf de eerste dag contact heeft met andere kinderen en zich gedurende de reis ook daarmee kan vermaken. Samen met leeftijdsgenootjes zal hij de reis ook anders gaan ervaren dan dat hij 2 weken "opgescheept" zit met ons.
Als wij besluiten alles zelf te regelen kan ik natuurlijk rekening houden met het soort hotel de we boeken en de excursies doe we doen, dit is echter geen garantie dat hij ook leeftijdsgenootjes treft om zich mee te vermaken en de belevenissen te delen.

Wat adviseren jullie op basis van ervaringen / verhalen? Is het eenvoudig om andere kids te treffen of wordt er toch vaker gekozen voor georganiseerde reizen als het kinderen betreft?
Want je weet, als de kinderen het leuk hebben, hebben de ouders ook een leuke vakantie....

Reisplan opties: Bangkok 3 dagen - Kanchanaburi en/of Chang Mai 4 á 5 dagen - ???? - Koh ..... (tips mbt eilanden zijn welkom) - Bangkok

Alvast bedankt en groet,
Peter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#2 Bericht door prajak » woensdag 16 april 2014, 01:08

Tijdens een zelf geregelde rondreis zullen de contacten met leeftijdgenootjes beperkt zijn; anderen heb ook een reisplan voor die dag. Ga je naar strandgebieden dan is de kans groter dat hij leeftijdgenoten treft.

Omdat het voor jouw zoon de eerste keer Thailand wordt zou ik voor een familierondreis gaan. Mogelijk hebben ze af en toe een kinderexcursie en kunnen jij en jouw partner je eigen plan trekken of gewoon een dag helemaal niks doen.

Succes !

Peter1975
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 15 april 2014, 08:13

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#3 Bericht door Peter1975 » woensdag 16 april 2014, 12:42

Dat is inderdaad het dilemma, het in meer of mindere mate treffen van leeftijdsgenootjes. Natuurlijk zullen wij bij zelfstandig reizen onderweg voldoende andere mensen kunnen treffen, maar het is voor hem toch anders om vanaf dag 1 met een groep leeftijdsgenoten op te trekken.
Ik moet zeggen dat ik de vrijheid en tempo van het zelf regelen ook wel erg prettig vind.

Groepsreizen bieden over het algemeen een noordelijke route aan met nog een paar dagen Koh Samed.
Vanzelfsprekend schitterend en tijdens mijn eerdere bezoek aan Thailand niet bezocht.
Ik zit nu zelf te kijken naar Khao Lak, Khao Sok en Krabi/PhiPhi, alleen zitten we qua weer dan wellicht aan de verkeerde kant.
Welke Khoa en Koh zouden jullie adviseren voor begin juli? (Koh Toa en Koh Chang zijn door mij reeds bezocht)

Keuzes, keuzes, keuzes, maar hoe dan ook fantastisch om Thailand weer te bezoeken. Al is het alleen al om de phat thai.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#4 Bericht door Jeanette » woensdag 16 april 2014, 13:51

Misschien vind je hier wat?

http://www.thailandkids.nl/

Peter1975
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 15 april 2014, 08:13

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#5 Bericht door Peter1975 » donderdag 17 april 2014, 21:46

Beslissing is genomen, een van de aanbieders (niet Fox) van groepsreizen had een leuk aanbod.
Wij zijn heel benieuwd hoe we het gaan ervaren, maar 1 zekerheid hebben we, mijn zoon treft genoeg leeftijdsgenootjes om deze reis mee te beleven.
Het blijft een lastige afweging, maar hoe dan ook....wij gaan naar Thailand en daar is het om te doen.
Gelukkig heeft deze rondreis weinig tot geen geplande excursies en kunnen wij op locatie bepalen wat wel/niet te doen.
Zo lijkt het mij als hobby kok bijvoorbeeld erg leuk om een middag/avond mee te werken in een eethuisje. Ook al is het alleen maar de afwas, het lijkt mij fantastisch om een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Maar...daar heb ik straks een reisgids voor om dat te regelen, toch...

Route: BKK - River Kwai - Chang Mai - Koh Samet
13 t/m 27 juli.

Ik zal onze ervaringen met jullie delen en dank een ieder voor zijn reactie.

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#6 Bericht door ireen123 » dinsdag 29 april 2014, 11:17

Ik denk, als moeder van 3 zoons, dat je de beste keuze hebt gemaakt door voor een familiereis te kiezen.
Nu nog afwachten of er leeftijdsgenoten bij zijn die niet stom zijn, of andere keurings criteria :worshippy: :crazy: zodat er genoten kan worden vanaf dag 1.
( anders moet je nog een paar jaartjes wachten en ga je dan met je vrouw alleen.....zo rustig :giggle2: )

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Rondreis met kind (12 jaar) georganiseerd of niet?

#7 Bericht door joepattaya » zondag 18 mei 2014, 03:42

Peter1975 schreef:Beslissing is genomen, een van de aanbieders (niet Fox) van groepsreizen had een leuk aanbod.
Wij zijn heel benieuwd hoe we het gaan ervaren, maar 1 zekerheid hebben we, mijn zoon treft genoeg leeftijdsgenootjes om deze reis mee te beleven.
Het blijft een lastige afweging, maar hoe dan ook....wij gaan naar Thailand en daar is het om te doen.
Gelukkig heeft deze rondreis weinig tot geen geplande excursies en kunnen wij op locatie bepalen wat wel/niet te doen.
Zo lijkt het mij als hobby kok bijvoorbeeld erg leuk om een middag/avond mee te werken in een eethuisje. Ook al is het alleen maar de afwas, het lijkt mij fantastisch om een kijkje in de keuken te kunnen nemen. Maar...daar heb ik straks een reisgids voor om dat te regelen, toch...

Route: BKK - River Kwai - Chang Mai - Koh Samet
13 t/m 27 juli.

Ik zal onze ervaringen met jullie delen en dank een ieder voor zijn reactie.
Voor een kijkje in de keuken hoef je geen gekke dingen te doen......meestal wordt het eten voor je kokkert klaargemaakt en staat er naast de wok een bak met water voor de afwas.
Kijk maar uit dat je niet gepakt wordt tijdens het uitvoeren van je hobby.........het is en het blijft werken!!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”