samut prakan

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#16 Bericht door willem » donderdag 22 mei 2014, 17:13

hmmm.in september ga ik weer daarheen :clap:
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: samut prakan

#17 Bericht door Farang Baa » woensdag 02 juli 2014, 18:32

Als je geen, maar dan ook geen énkele farang wilt zien: ga naar Yala. Ik ben drie dagen in de stad, met bijna 100.000 inwoners, geweest en heb nergens een farang gezien. Een voordeel van dit gebrek aan (farang) toeristen zijn de lage hotelprijzen, ook in het 'hoogseizoen'. Een nadeel is natuurlijk de veiligheidssituatie; zo gaat er wel eens een bommetje af, al houdt dat de échte avonturier niet tegen.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#18 Bericht door willem » vrijdag 19 augustus 2016, 17:28

ik ben nu meerdere keren in Samut prakan geweest.in the compount waar mijn vrouw woont,ben ik al een regelmatige en leuke verschijning.fietsje gekocht en ga nu lekker shoppen op talat.het is mijn plekje wel. :clap: weinig farang. :lol: ideaal
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: samut prakan

#19 Bericht door Farang Baa » maandag 22 augustus 2016, 16:19

Als je geen, maar dan ook geen enkele farang wilt zien, kom naar Narathiwat. Echt Thais is het leven hier echter niet; eerder een mix van Thais en Maleis. Maar wel echt en onbedorven door toerisme. Farang-prijzen, daar doet men hier niet aan. O ja, je moet wel tegen hoofddoekjes kunnen. :lol:

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: samut prakan

#20 Bericht door torkom » maandag 22 augustus 2016, 18:54

Farang Baa schreef:Als je geen, maar dan ook geen enkele farang wilt zien, kom naar Narathiwat. Echt Thais is het leven hier echter niet; eerder een mix van Thais en Maleis. Maar wel echt en onbedorven door toerisme. Farang-prijzen, daar doet men hier niet aan. O ja, je moet wel tegen hoofddoekjes kunnen. :lol:
Farang Baa schreef:Als je geen, maar dan ook geen énkele farang wilt zien: ga naar Yala. Ik ben drie dagen in de stad, met bijna 100.000 inwoners, geweest en heb nergens een farang gezien. Een voordeel van dit gebrek aan (farang) toeristen zijn de lage hotelprijzen, ook in het 'hoogseizoen'. Een nadeel is natuurlijk de veiligheidssituatie; zo gaat er wel eens een bommetje af, al houdt dat de échte avonturier niet tegen.

Ik heb liever wat toerisme en helemaal geen bommetje maar ja... dat kun je van HH en andere ook al niet meer zeggen, ik zal dan wel niet avontuurlijk genoeg zijn..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: samut prakan

#21 Bericht door pong » vrijdag 26 augustus 2016, 20:19

Ergens vaag kan ik me herinneren dat dat van dat schip wel heb gezien-ooit, ikmeen dat de welbekende Sjon Hauser er ooit ook eens over heeft geschreven. De truc is dat je dus NIET aan de drukke kant waar die BTS wordt gebouwd boven Sukhumvit moet gaan, maar via de westkant, vanaf prapradaeng-helaas is daar de doorgaande weg echter NOG stukken drukker, en afgeragd-smaller, vanwege de trucks-10wheel voor al de factories, maar er loopt een BMTA stadsbus tot het eind, waar je op een kleine pont kan stappen, ca. ter hoogte van PakNam-stadje aan de overkant.
Naar dat stukkie beach van de stad BKK (provincie krung Thep) kan je ook al-als je Thai ken lezen en echt de weg weet, per stadsbus komen-duurt wel wat uurtjes vanaf de centrale stad-is enkel weekends aardig, dan stikt het er van de goede seafood-restrts die op plateaus in meren staan en het gevraagde zo voor je uit de sea/lake eronder opscheppen. Wel heel veel mosquitos.
Nu ik dit opnw nog eens lees wel merkwaardig hoe mensen kunnen strijden over wat nou dat ''echte Thai'' zou zijn en het zowel betitelen als ja als nee. Maar in dat isanié is het volgens mij dus GEEN Thai-ze spreken en doen er Lao. Toen dat rode gespuis zo in opstand kwam dacht ik dat ze daar maar moesten afscheiden en met die volksrepubliek over de rivier fuseren gaan.
Overigens klein ander tippie: Pak Nam heeft in het oosten-langs de oude Sukhumvit rd, ook een vrij lang stuk strand-nog iets verder als de aanvliegroute voor swampy, wel wat modderig, Bang Phu (krab) genaamd, waar het lekker rustig en ouderwets unhurried Thai is-vele Kms achter dat Ancient Siam. Ooit liep daar ook een echte bus langs, die is opgeheven-nu soinghthaews of minibusjes racerij.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: samut prakan

#22 Bericht door jumbo » zaterdag 27 augustus 2016, 03:33

denk aan het botlekgebied tijdens een hittegolf dan heb je een aardig idee over samut prakan
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#23 Bericht door willem » woensdag 31 augustus 2016, 17:21

hmmm,vrij negatief allemaal.maar ik zal volgende week mooie foto maken waar ik ben in Samut prakan.en probeer te plaatsen hier.het is heel leuk hier.rustig leven.maar ik vertel niet waar precies.anders komen jullie allemaal :giggle: :cheesy:
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#24 Bericht door willem » zondag 06 november 2016, 15:43

jumbo schreef:denk aan het botlekgebied tijdens een hittegolf dan heb je een aardig idee over samut prakan
onzin
vroeger komt nooit meer terug.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: samut prakan

#25 Bericht door driver » zondag 06 november 2016, 16:01

willem schreef:
jumbo schreef:denk aan het botlekgebied tijdens een hittegolf dan heb je een aardig idee over samut prakan
onzin
Waar blijven die foto,s ;)

Gebruikersavatar
Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 352
Lid geworden op: donderdag 30 januari 2014, 15:27
Locatie: Thesaban Mueang Narathiwat

Re: samut prakan

#26 Bericht door Farang Baa » vrijdag 11 november 2016, 06:32

Ik sluit niet uit dat het prettig toeven is in SP, maar dat geldt tevens voor de 98% van Thailand waar geen toerist komt. Zelf ben ik reeds eenmaal door de stad gereden, maar als iets anders dan een buitenwijk van Bangkok kon ik het niet plaatsen. En het voor mij veel te drukke Bangkok is wel de laatste plaats waar ik zou willen wonen in Thailand. Datzelfde geldt voor de andere provincies in de 'parimonthon', Groot-Bangkok. Leuk als je shopping malls wilt zien, maar bepaald geen plaats waar je rust zult vinden.

Samut Songkhram is wel heel leuk en ligt net ver genoeg van BKK.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: samut prakan

#27 Bericht door jumbo » vrijdag 11 november 2016, 06:43

Farang Baa schreef:Ik sluit niet uit dat het prettig toeven is in SP, maar dat geldt tevens voor de 98% van Thailand waar geen toerist komt. Zelf ben ik reeds eenmaal door de stad gereden, maar als iets anders dan een buitenwijk van Bangkok kon ik het niet plaatsen. En het voor mij veel te drukke Bangkok is wel de laatste plaats waar ik zou willen wonen in Thailand. Datzelfde geldt voor de andere provincies in de 'parimonthon', Groot-Bangkok. Leuk als je shopping malls wilt zien, maar bepaald geen plaats waar je rust zult vinden.

Samut Songkhram is wel heel leuk en ligt net ver genoeg van BKK.
Hier blijkt duidelijk dat je niet of te weinig in bangkok bent geweest.
Er zijn voldoende, zelfs iddylische, plekjes te vinden in Bangkok waar je heerlijk tot rust kunt komen, banjeren, spelevaren en noem maar op, maar je moet er wel wonen om ze te kunnen vinden
Ook Samut Prakan/Bang Plee heeft dat soort plekjes...
Maar dat soort metropolen zijn uiteraard niet echt voor de rust gebouwd maar uit andere overwegingen waaruit de centralisatie van diensten naar voren is gekomen
Malls maar ook restaurants, entertainment en culturele zaken... alles wat een hoofdstad kan aanbieden aan de urban culture...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#28 Bericht door willem » zaterdag 12 november 2016, 12:59

hmm,ik kom al jaren in bkk,mijn vrouw werkt in cheang wattana,wij reizen daar samen vaak heen,taxi,bts,van,dus ik denk dat ik het wel een beetje ken.
vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#29 Bericht door willem » zaterdag 12 november 2016, 13:45

vroeger komt nooit meer terug.

Gebruikersavatar
willem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 243
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 19:46
Locatie: nw-lekkerland,soms samutprakan

Re: samut prakan

#30 Bericht door willem » zondag 12 november 2017, 15:35

vrouwtje komt volgende week naar holland voor 3 maanden.daarna ga ik met haar mee voor mijn vakantie daar.voelt als thuis komen,lekker biertje drinken met de thaise family. :) ik hoop daarna nog wat leuks te kunnen posten over samutprakan
vroeger komt nooit meer terug.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”