emigreren naar Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

Re: emigreren naar Thailand

#46 Bericht door sarge » maandag 03 februari 2014, 09:58

ja dat is nou juist hetgene wat ik graag doe. ben ex sergeant instructor geweest in een 'special forces unit' para..kan mezelf goe redden! en misschien dat mensen tegen betaling mee nemen met de tijd...met de rangers meegaan ook leuk natuurlijk een keer. ze kennen daar de omgeving. zal eens gaan inzien. thanx.

Dijkshoorn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 14 april 2014, 12:11

Re: emigreren naar Thailand

#47 Bericht door Dijkshoorn » maandag 26 januari 2015, 13:08

ik wil over ongeveer 8 a 9 jaar naar Thailand emigreren of daar gaan wonen permanent.

Waaraan moet ik voldoen om daar te mogen wonen zonder steeds even uit Thailand te moeten?
Ik las 20000 euro moet je hebben op de bank. Is dit bedrag continu vereist op de bank hebben?
En wat moet ik nog meer doen?

Alvast bedankt.
Mijn bezoeklocaties zijn Pattaya en Bangkok over het algemeen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#48 Bericht door prajak » maandag 26 januari 2015, 15:12

Dijkshoorn, hoe oud ben je als je emigreert?
Ben je (dan) gehuwd met een Thaise?

Zoek de forums eens na en zeker de nieuwe link van Phranee http://www.thailand-info.be/thailandvisumalgemeen.htm
op...

retirementverlenging
marriageverlenging

Met 20 k euro red je het niet als je koers op heden ziet in geval van retirement.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: emigreren naar Thailand

#49 Bericht door elst99 » maandag 26 januari 2015, 15:18

En bij 65.000 Bht inkomen moet je nu tenminste 1.795€ per maand inkomen hebben, dus met alleen AOW lukt dat ook niet meer.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#50 Bericht door prajak » maandag 26 januari 2015, 15:23

Elst99, dan ga je op de combinatieregeling of op 8 ton in de bank. Er is wel een mouw aan te passen maar dan moet je wat geld kunnen laten zien in de bank.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: emigreren naar Thailand

#51 Bericht door brake034 » maandag 26 januari 2015, 15:44

8 ton Thai Baht op de bank is inmiddels ~22.000 Euro.
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#52 Bericht door prajak » maandag 26 januari 2015, 15:54

Het huis van Bontje wordt iedere dag in euro duurder..... Dus geen Griek zoeken !

Dijkshoorn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 14 april 2014, 12:11

Re: emigreren naar Thailand

#53 Bericht door Dijkshoorn » maandag 26 januari 2015, 18:41

prajak schreef:Dijkshoorn, hoe oud ben je als je emigreert?
Ben je (dan) gehuwd met een Thaise?

Zoek de forums eens na en zeker de nieuwe link van Phranee http://www.thailand-info.be/thailandvisumalgemeen.htm
op...

retirementverlenging
marriageverlenging

Met 20 k euro red je het niet als je koers op heden ziet in geval van retirement.
Nee, ben niet getrouwd maar wil het wel doen over paar jaar. Ik ben rond 63 jaar al ik wil emigreren of misschien met 64 jaar,. Dat is over 11 a 12 jaar.
Mijn bezoeklocaties zijn Pattaya en Bangkok over het algemeen.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: emigreren naar Thailand

#54 Bericht door serpay » maandag 26 januari 2015, 19:16

Nee, ben niet getrouwd maar wil het wel doen over paar jaar. Ik ben rond 63 jaar al ik wil emigreren of misschien met 64 jaar,. Dat is over 11 a 12 jaar.
beetje warrig geen touw aan vast te knopen.
of mis ik een paar dingen
Alfisti rebeli

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: emigreren naar Thailand

#55 Bericht door torkom » maandag 26 januari 2015, 19:27

Meneer is dus nu 52 jaar als ik het goed begrijp...
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Dijkshoorn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: maandag 14 april 2014, 12:11

Re: emigreren naar Thailand

#56 Bericht door Dijkshoorn » maandag 26 januari 2015, 20:17

torkom schreef:Meneer is dus nu 52 jaar als ik het goed begrijp...

tja ik ben al 52. En ben nog fris en jong hier op de deze site. Ik zal komende tijd in deze materie duiken. Dank
Mijn bezoeklocaties zijn Pattaya en Bangkok over het algemeen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#57 Bericht door prajak » dinsdag 27 januari 2015, 00:38

Als je naar hier komt en 50 of + bent heb je snel een retirementverlenging; de voorwaarden staan in het forum en in de site van Phranee.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: emigreren naar Thailand

#58 Bericht door stevenl » dinsdag 27 januari 2015, 03:31

Dijkshoorn schreef:ik wil over ongeveer 8 a 9 jaar naar Thailand emigreren of daar gaan wonen permanent.

Waaraan moet ik voldoen om daar te mogen wonen zonder steeds even uit Thailand te moeten?
Ik las 20000 euro moet je hebben op de bank. Is dit bedrag continu vereist op de bank hebben?
En wat moet ik nog meer doen?

Alvast bedankt.
800.000 op een Thaise bank is vereist. Bij aanvraag moet je dit 60 dagen op de bank hebben, bij verlenging 90 dagen. In die tijd mag je er dus niet aankomen. Alternatief is een combinatie van inkomen/vermogen.

Eurobedragen noemen heeft heel weinig zin, behalve als je weet wat de wisselkoersen de komende 8-9 jaren gaan doen.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: emigreren naar Thailand

#59 Bericht door stevenl » dinsdag 27 januari 2015, 03:38

prajak schreef:Als je naar hier komt en 50 of + bent heb je snel een retirementverlenging; de voorwaarden staan in het forum en in de site van Phranee.
Tja, die website, waar bijvoorbeeld gesproken wordt over een retirement visum en een familievisum. Die site maakt dezelfde fout die hele veel mensen maken: visum wordt verward met verlenginging van verblijf oftewel extension of stay. En een visum is iets heel anders als een extension of stay.
Nog even gekeken, en er staan nog veel meer fouten in die website. Dit bijvoorbeeld "Er is wel een beperking. Toeristen die Thailand binnenkomen met een ‘Visa Exemption’ (zonder visum), mogen maximaal slechts 90 dagen in Thailand verblijven, binnen een periode van 6 maanden" en dit "Stel dat je om één of andere reden toch enkele dagen langer dan de 30 toegestande dagen in Thailand moet blijven, dan kan je de stempel in je paspoort bij een Thaise immigratiedienst slechts één keer voor 7 dagen laten verlengen." is volstrekte onzin.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#60 Bericht door prajak » dinsdag 27 januari 2015, 03:51

' Nog even gekeken, en er staan nog veel meer fouten in die website. Dit bijvoorbeeld "Er is wel een beperking. Toeristen die Thailand binnenkomen met een ‘Visa Exemption’ (zonder visum), mogen maximaal slechts 90 dagen in Thailand verblijven, binnen een periode van 6 maanden" en dit "Stel dat je om één of andere reden toch enkele dagen langer dan de 30 toegestande dagen in Thailand moet blijven, dan kan je de stempel in je paspoort bij een Thaise immigratiedienst slechts één keer voor 7 dagen laten verlengen." is volstrekte onzin....'

Ik ben er ook voor om mensen die zo lang willen blijven DRINGEND te adviseren niet op een aankomststempel te komen. Laat ze toch een T visum halen. Ben je van veel gedoe af.

Het advies van Phranee is van EEN Imm kantoor. Dit land heeft er tig veel en allemaal hebben ze andere regels. Het blijft een rommeltje.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”