emigreren naar Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sarge
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: woensdag 29 januari 2014, 20:15

emigreren naar Thailand

#1 Bericht door sarge » vrijdag 31 januari 2014, 21:09

hallo binnen een paar maanden ga ik voor het eerst naar Thailand toe...maar tevens met de bedoeling om te emigreren. Ik woon momenteel met mijn partner en 'kids' aan de Belgische kust. een grote stap..daar ik de afgelopen 13 jaar niet meer weg ben geweest.

ik ga voor 'personal reasons', business (wil de markt daar gaan bekijken en een eigen bedrijf starten) en natuurlijk voor het 'toerisme gedeelte'.

misschien zijn er mensen die gelijk een 'vooroordeel' of een eigen mening erop na houden en een ander het geluk niet echt willen geven...maakt me niet uit. ik weet wat ik wil en ga ervoor.
Ik moet sowieso naar Thailand toe om mijn Thaise paspoort en ID card te gaan ophalen. ja ik ben Thais..alleen spreek ik helaas de taal nog niet.

ik wil graag business class vliegen. iemand die een goede airline kent die in de top 5 staat als het gaat om business class vliegen? graag verneem ik uwe ervaringen, tevens ben ik op het internet aan het rond informeren en lezen.(vertrek Brussel, Amsterdam of Paris)

mijn planning is om te beginnen in Bangkok. wil het hele land gaan verkennen. ik wil gaan verblijven in (serviced) apartementen/ condo? ben druk aan het zoeken online ..de verschillen, ..de stadsgedeeltes, etc.

gelukkig heb ik Thai vrienden daar en die zouden me gaan helpen waar ze kunnen.

mijn idee is om min. 2 maanden in strategische plaatsen te verblijven en om zo de omgeving en plaatsen te verkennen. ontdekken. Bangkok, Pattaya, Koh Samui (wil uiteindelijk graag een leuk iets aan het strand of zeer dichtbij het strand huren). lekker 's ochtendsvroeg joggen op het strand. UdonThani, Chang Mai, Hua Hin ...

iemand ervaring met apartementen/ huisjes ..tot 20.000Tbaht? kan ik voor onder die prijs iets leuks verkrijgen? liefst rond de 10.000 zelfs of lager. ik lees op het internet verschillende verhalen en ervaringen..

ja wilde ideeën :clap: ..ben benieuwd. wil daar iets moois gaan opbouwen en geld gaan verdienen. en hopelijk komt mijn partner dan ook die kant op met de 'kids'.

eerste jaar wil ik 6-8 maanden blijven en mezelf de tijd geven om het land te ontdekken. het jaar erop langer en hopelijk heb ik dan een leuke plek gevonden waar ik langere tijd wil gaan wonen. wish me luck!

ook wil ik een auto huren en /of motor huren om zo de plekken te ontdekken. iemand ervaring met een goede autoverhuur bedrijf (liefst 4x4 pickup ofzoiets ivm de wegen en ruige terrein) of motor verhuur bedrijf? het links gaan rijden denk dat ik daar nog wel wat problemen mee ga krijgen... :lol:

veel dingen moet ik nog gaan regelen...hoe zit het met de zorg in Thailand? heb namelijk Diabetes en ben benieuwd of ik daar dezelfde medicatie kan verkrijgen.
hoe zit het met een zorgverzekering in Thailand? waarschijnlijk kan ik deze vragen beter in een ander topic plaatsen ..zorgverzekering of dergelijks. sorry mods moet nog uitvinden.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: emigreren naar Thailand

#2 Bericht door Jim » vrijdag 31 januari 2014, 23:41

:shock:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: emigreren naar Thailand

#3 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 februari 2014, 02:36

Jeetje, nog nooit iemand ontmoet die business class wil vliegen en het liefst maar €200,- wil uitgeven voor het huren van een huis/condo.

Wie ben je echt?

Afbeelding of Afbeelding

:?:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: emigreren naar Thailand

#4 Bericht door Kees » zaterdag 01 februari 2014, 03:00

Jeetje, nog nooit iemand ontmoet die business class wil vliegen en het liefst maar €200,- wil uitgeven voor het huren van een huis/condo.
Wil hier ook zeker niet negatief doen, maar dit bevreemde mij ook wel ja.
Niet klagen, maar dragen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: emigreren naar Thailand

#5 Bericht door dutch » zaterdag 01 februari 2014, 03:18

Kees schreef:
Jeetje, nog nooit iemand ontmoet die business class wil vliegen en het liefst maar €200,- wil uitgeven voor het huren van een huis/condo.
Wil hier ook zeker niet negatief doen, maar dit bevreemde mij ook wel ja.
Wees niet zo simpel zeg.
Heeft blijkbaar een goed inkomen of gevulde bankrekening en geniet daar van.
Lijkt me zinvoller om op zijn vragen in te gaan en niet (jaloers?????) te reageren op zijn levens stijl.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#6 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 03:33

Jij bent Thai ! Dat is al een groot voordeel bij het ontwikkelen van activiteiten hier. Je loopt niet tegen visumzaken en werkvergunning aan. Als jouw partner en kinderen ook Thai zijn hebben zij die problemen ook niet, en indien niet kunnen ze mogelijk een verlenging krijgen omdat ze een Thaise echtgenoot/pa hebben. Die zorg is al van je weg. Bezoek voor visumzaken de site van de Thaise immigration.

Grappig dit: je komt binnen met jouw B/NL paspoort en haalt jouw Thais paspoort op. Kun je er dan 'uit' met jouw Thais paspoort ? Anders zou ik maar eens binnenlopen op de ambassade in Brussel. Dit is een punt van aandacht want anders heb je wel een visum nodig voor 8 maanden Thailand.

Business vliegen heb ik gedaan met Thai en met China Airlines en dat beviel me prima. Vliegt Thai niet op Brussel ? Zeker wel op Parijs.

Zorg; je woont in Vlaanderen en hebt denk ik een Vlaamse polis. Bezoek het forum van de buren eens, thailandforum.be daar zitten Vlamingen met dezelfde plannen als jij. Heb je een Nederlandse polis ga er dan van uit dat die stopt en dat je internationaal dan wel in Thailand moet gaan zoeken. Er is een hoofdstuk 'verzekeren in Thailand' in dit forum en er zit een NL-er in Hua Hin die je kan helpen, Matthieu heet hij. Diabetes komt ook in Thailand voor en de zorg hier is state of the art, zeker in grote steden. Thailand heeft een grote farma-industrie en zal jouw pillen wel hebben en anders vraag je dat toch in een grote 'khaa yaa' hier ?

Als je 8 maanden blijft ben je geen toerist meer en zal een verhuurbedrijf een Thais rijbewijs willen. De politie anders ook. Dat is een punt van aandacht. Neem sowieso jouw rbw en een internationaal rbw mee.

Met woningen kan ik je niet helpen, ik woon te ver van Bangkok. Over autoverhuurbedrijven vind je items in dit forum. Over school voor jouw kinderen ook al heb je dat niet gevraagd.

Dan schrijf je dit...

"...misschien zijn er mensen die gelijk een 'vooroordeel' of een eigen mening erop na houden en een ander het geluk niet echt willen geven...maakt me niet uit. ik weet wat ik wil en ga ervoor...."

Het verbaast me dat je à bout portant deze kreet plaatst in jouw eerste bericht in dit forum. Alsof je wilt zeggen dat je hier ervaringen heb die je tegenstaan ? Dat is bepaaldelijk een slechte start hier. Als je wilt dat wij jou open benaderen doe dat dan ook naar ons.

Succes.

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: emigreren naar Thailand

#7 Bericht door yandre » zaterdag 01 februari 2014, 04:21

nu medicijnen diabetic geen probleem in thailand
heb diversen zieken huizen bezocht ver ander nog wel eens
van woon plaats .
als je in terese heb iets aan het strand kijk eens op bath-sold
even via google staat wel leuke dingen te huur aan strand .
sucses

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: emigreren naar Thailand

#8 Bericht door Jeanette » zaterdag 01 februari 2014, 04:53

dutch schreef:
Kees schreef:
Jeetje, nog nooit iemand ontmoet die business class wil vliegen en het liefst maar €200,- wil uitgeven voor het huren van een huis/condo.
Wil hier ook zeker niet negatief doen, maar dit bevreemde mij ook wel ja.
Wees niet zo simpel zeg.
Heeft blijkbaar een goed inkomen of gevulde bankrekening en geniet daar van.
Lijkt me zinvoller om op zijn vragen in te gaan en niet (jaloers?????) te reageren op zijn levens stijl.
Nee hoor, ik ben niet jaloers, ik ben burgerlijk tevreden Dutch. [8)
Ik vraag me een paar dingen af (die mogelijk op een hoax wijzen) waaronder ook de wensloze vrouw/partner en 'kids' op de achtergrond.
sarge schreef: .....
misschien zijn er mensen die gelijk een 'vooroordeel' of een eigen mening erop na houden en een ander het geluk niet echt willen geven...maakt me niet uit. ik weet wat ik wil en ga ervoor.
Ik gun je net zoveel geluk als jij geeft aan je vrouw en kinderen.
(hopelijk meer dan je door laat schemeren in je post)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#9 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 05:43

Jeanette, de laatste opmerking in mijn antwoord aan meneer Sarge geeft aan dat ook ik twijfel. Mensen kwalijk nemen dat ze 'een eigen mening' hebben is wel erg vreemd; alsof we leven in de tijd van de 'body snatchers' en ons als robots moeten gedragen voor meneer Sarge.

Ik benader hem positief tot het tegendeel blijkt. We hebben al heel veel rare snuiters hier gehad maar je zult dan net zien dat Sarge een gewoon persoon is......

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: emigreren naar Thailand

#10 Bericht door Kees » zaterdag 01 februari 2014, 05:52

dutch schreef:
Kees schreef:
Jeetje, nog nooit iemand ontmoet die business class wil vliegen en het liefst maar €200,- wil uitgeven voor het huren van een huis/condo.
Wil hier ook zeker niet negatief doen, maar dit bevreemde mij ook wel ja.
Wees niet zo simpel zeg.
Heeft blijkbaar een goed inkomen of gevulde bankrekening en geniet daar van.
Lijkt me zinvoller om op zijn vragen in te gaan en niet (jaloers?????) te reageren op zijn levens stijl.
Denk dat ik zeker niet simpel ben, en jaloers al helemaal niet.
Gun een ieder een heel goed leven, en ik kan gelukkig voor mezelf zeggen dat ik het ook goed heb. Kan helaas echt niet alle dingen doen die ik zou willen doen, maar je moet ook een keer tevreden zijn, en kijk wat dat betreft dan ook zeker naar mensen die het, veel, minder dan ik hebben.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: emigreren naar Thailand

#11 Bericht door Jim » zaterdag 01 februari 2014, 09:15

nou, blijkbaar leest iedereen hier over heen :o
sarge schreef:hallo binnen een paar maanden ga ik voor het eerst naar Thailand toe...
zou je niet eerst even een keertje op vakantie gaan voor je emigratie plannen gaat maken?
dat je thai bent zegt helemaal niets over het feit of je er wel kunt aarden.
mjn vrouw woont nu amper 7 jaar in nederland en begint er nu al over dat ze niet meer permanent terug wil naar thailand.
ik ga voor 'personal reasons', business (wil de markt daar gaan bekijken en een eigen bedrijf starten) en natuurlijk voor het 'toerisme gedeelte'.

(..)

wil daar iets moois gaan opbouwen en geld gaan verdienen. en hopelijk komt mijn partner dan ook die kant op met de 'kids'.
je gaat tegen de stroom in.
99% van de thai verlaat thailand om geld te verdienen.
zelfs met een goede baan kom je amper aan het minimumloon van nederland.

ga eerst lekker op vakantie en ga rustig de 3 overbekende stadia door:
1. thailand is het meest fantastische land waar je ooit bent geweest
2. thailand is het meest waardeloze land waar je ooit bent geweest,
3. thailand is een land met goede en slechte kanten, net zoals ieder ander land.

en eventueel het 4de stadium.. thailand is een mooi vakantieland.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: emigreren naar Thailand

#12 Bericht door Hua Thale » zaterdag 01 februari 2014, 09:21

ik wil graag business class vliegen. iemand die een goede airline kent die in de top 5 staat als het gaat om business class vliegen?
Op deze site is die informatie te vinden sarge.

http://www.airlinequality.com/Experienc ... _seats.htm
mijn planning is om te beginnen in Bangkok. wil het hele land gaan verkennen. ik wil gaan verblijven in (serviced) apartementen/ condo? ben druk aan het zoeken online ..de verschillen, ..de stadsgedeeltes, etc.
Zogauw je weet waar je ongeveer wil verblijven is Google een erg goede vriend.
En zie dat je het over Thaise vrienden hebt die moeten je zonder meer van goed advies kunnen voorzien.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zaterdag 01 februari 2014, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: emigreren naar Thailand

#13 Bericht door dutch » zaterdag 01 februari 2014, 09:23

Je vergeet een ding.
Thailand is zijn vaderland.
Hij heeft totaal andere mogelijkheden als wij arme ,tijdelijk voor een-jaar geaccepteerde luxe toeristen.
Hij zou zich bijvoorbeeld als 51% (thaise) partner bij een nederlander aansluiten etc.etc.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: emigreren naar Thailand

#14 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 09:25

"...99% van de Thai verlaat Thailand om geld te verdienen...."

O Jee, Wilders ! Daar komen 67 miljoen Thaise mensen aan. En ze hebben net de Grote Rekenmeester Mr drs Frans Weekers er uit gedwongen. Kan 'Distelblom' dat wel aan ? Was 'Pinksterblom' er nog maar, die zou dat aankunnen..... :giggle2:

Gelukkig voor Thailand komt Sarge wel hierheen.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: emigreren naar Thailand

#15 Bericht door dutch » zaterdag 01 februari 2014, 09:25

Hua Thale schreef:
ik wil graag business class vliegen. iemand die een goede airline kent die in de top 5 staat als het gaat om business class vliegen?
Op deze site is die informatie te vinden sarge.

http://www.airlinequality.com/Experienc ... _seats.htm
mijn planning is om te beginnen in Bangkok. wil het hele land gaan verkennen. ik wil gaan verblijven in (serviced) apartementen/ condo? ben druk aan het zoeken online ..de verschillen, ..de stadsgedeeltes, etc.
Zogauw je weet waar je ongeveer wil verblijven is Google een erg goede vriend.
En zie dat je het over Thaise vrienden hebt die moeten je zonder meer van goed advies kunnen voorzien.
En zeer voorzichtig zijn.Thaise verhoudingen zijn nogal verschillend van Nederlandse.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”