Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#16 Bericht door Loe » zaterdag 01 februari 2014, 15:23

Falang ki nok,

Elst, is volgens mij nog niet in de isaan geweest, dus geeft alleen een voorbeeld vwb de snelheden.
3g is in een heel groot gedeelte wel te ontvangen in de isaan. Dus de kans dat jij ook op jouw rijstveldje goede ontvangst heb is groot.
Zelf heb ik true move 3g en kan bijna altijd face book en skype gebruiken.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#17 Bericht door mai mi tang » zaterdag 01 februari 2014, 16:48

falang_ki_nok schreef: Inderdaad. Dat vreesde ik dus al van die snelheid. En als ik dan zeg dat ik dit een belachelijke snelheid vind (Thailand loopt ver achter met 3 en 4 g, vergeleken met omringende landen) dan vinden sommige forumleden dat ik de Thai in de grond loop te trappen en ik lekker thuis mot blijven. En dan wil ik diegene weleens zien, hoe hij midden op een rijstveld een 'u-tube' filmpje kijkt met z'n slimme telefoon! Wat betreft de besparing van 3 tientjes! Heb je me naam niet gezien? We zijn niet allemaal miljonair! Die tickets, alle overige cadeaus voor de family en de hele vakantie zijn al duur genoeg. Ik moet hier hard werken om er 3 werkjes heen te kunnen, dat jij daar nou lekker zit met je wao-uitkering! Makkelijk lullen.

Dank voor de positieve bijdragen, en de rest: zeg dan gewoon niets.
Ik heb nog niks gezegd :roll: Maar ik ben een beetje dislectisch :oops: Wanneer kom jij in aanmerking voor een aow-uitkering :?:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#18 Bericht door prajak » zaterdag 01 februari 2014, 17:08

Ja ja, M.M. Tang ! Het verschil tussen AOW en WAO is velen te machtig.

Het zijn ook maar liefst DRIE letters die men moet onthouden en uit elkaar houden. Dat is voor velen een probleem, niet alleen voor de meneer die niet weet hoe hij 'farang' moet schrijven en hoe hij 'khi' moet schrijven. Je ziet wel, 3G of 4G onthouden is gemakkelijker maar....wellicht...je weet maar nooit...al doende leert men. Ooit.

Maar het is langzaamaan de teneur in deze maatschappij. Kun je met woorden niet winnen begin dan maar te schelden of mensen te bedreigen. Het is een teken van zwakte en onzekerheid.

Daarmee red je het niet als buitenlander in Thailand. Hier overleven alleen de sterke farang. De zwakke broeders en zusters taaien af, met sloten woorden hoe slecht het hier wel is.

Ik zie het lachend aan :giggle: :giggle2: :giggle3: en denk : was dan niet gekomen.

falang_ki_nok
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 13
Lid geworden op: donderdag 12 december 2013, 12:28

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#19 Bericht door falang_ki_nok » zaterdag 01 februari 2014, 19:57

prajak schreef:Ja ja, M.M. Tang ! Het verschil tussen AOW en WAO is velen te machtig.
bla bla

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#20 Bericht door Herbergier » maandag 17 februari 2014, 09:02

Hier midden in de Isan (Buriram) is alles via je smartphone te ontvangen, bijna overal heb je hier in de hotels, restaurants en koffietentjes (Amazon e.d.) Wi-Fi vanaf het 3G netwerk, het zou wat zijn als bijna ieder kind boven de 8 jaar hier niet op zijn smartphone kan facebooken en skypen, want gewoon face-to-face praat de jeugd hier ook al niet meer. Ik heb op mijn computer hier een Ping van 11 ms, DL 16,62 Mbps en UL 2,15 Mbps, dit is een moment opname midden op de dag.

Vandaag de reclame folder van de Big C nog binnen gekregen en daar staan zat smartphone's in die geschikt zijn voor 3G, zoals de Nokia Asha 503 voor 3,090 bht, de Samsung Galaxy S DUOS S 7562 voor 5,490 bht, de i-mobile IQX BLIZ voor 11,500 bht, de Nokia LUMIA 625 voor 7,490 bht en de Samsung MEGA voor 12,500 bht.
Alles van waarde is weerloos.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#21 Bericht door carpediem » maandag 17 februari 2014, 09:30

i-mobile i-STYLE 2.3

deze net gekocht 2.290 THB.

bijna alles erop en eraan, b.v. geen flits op de camera.

Kan nu ook gelukkig urenlang naar het schermpje van mijn telefoon kijken en hoef ik niet te praten.

Geen internet abonnement want overal is wel wifi.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#22 Bericht door foppo » maandag 17 februari 2014, 12:31

Ik heb in Ubon Ratchthani afgelopen december 2013 een 3G kaart gekocht voor m'n tablet met onbeperkt data gebruik van AIS.
Heb m'n tablet vooral gebruikt voor GPS in de huurauto waarvan de meegeleverde GPS zo goed als onbruikbaar was.
Kon ik overal (ook in het afgelegen AngSila)gebruiken.
Telefoon en Internet.
Kaartje is geldig tot maart 2014 geloof ik maar dat is eigenlijk niet zo interessant want hier in Nederland doet tie het toch niet.....
Als er Wifi van AIS beschikbaar is schakelt het daar automatisch op over anders blijft tie op 3G draaien, mits dat op het tablet zo staat geinstalleerd..
Kon ik prima "uitzending gemist" en "journaal24" op bekijken.
Kaartje kostte ca. 700 Baht.

Snelheid was overal erg goed.

Het kaartje werkt natuurlijk ook op de Smartphone

Overigens: Ik logeerde in het Tohsang Ubon Hotel waar zeer snel (ongewoon snel voor Thailand) beschikbaar was.
Ik kon geen verschil ontdekken in de snelheid thuis in Nederland (glasvezel van XS4All, zakelijk pakket 100/100) en in het Hotel hoewel ik geen meting heb gedaan maar gewoon gevoelsmatig.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#23 Bericht door genesis » maandag 17 februari 2014, 16:35

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 04:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#24 Bericht door Jim » dinsdag 18 februari 2014, 00:10

de oude van dagen op dit forum begrijpen niet helemaal dat de ene telefoon niet de andere is :P
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#25 Bericht door prajak » dinsdag 18 februari 2014, 00:59

"...de oude van dagen op dit forum begrijpen niet helemaal dat de ene telefoon niet de andere is..."

Dat heet hier semi-oud, Jim. En die semi-ouwetjes hier zijn gelukkig nog nuchter genoeg om te weten dat een telefoon er primair is om te bellen..... :giggle2:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#26 Bericht door Jim » dinsdag 18 februari 2014, 01:42

ah kijk.. dat is al meteen een misconceptie :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#27 Bericht door genesis » dinsdag 18 februari 2014, 03:46

.
Laatst gewijzigd door genesis op dinsdag 22 april 2014, 04:42, 1 keer totaal gewijzigd.

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#28 Bericht door michaleo » donderdag 20 februari 2014, 19:36

prajak schreef: te weten dat een telefoon er primair is om te bellen...
Dat zie ik anders bij de jeugd.
Die zijn de hele tijd in facebook, whats-up, tango en line.
Mijn vrouw vind dat Samsung en Nokia de beste mobiles zijn in de Isaan, en D-Tac en one 2 call de beste kaartjes.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

hanshu

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#29 Bericht door hanshu » dinsdag 01 april 2014, 10:37

genesis schreef:Een telefoon van € 159 voor een 'nichtje van je vrouw'?! :shock:

Tja............... dan word ik blijkbaar oud te oud (met m'n net paar maanden oude/jonge Abraham), maar het lijkt me enorm veel geld voor een meisje uit de Isaan die, als ze al werkt, rond de 4 tot 8K baht per maand verdient!

Koop een I-mobile telefoon in Thailand, die zijn echt enorm goed voor hun centjes en dan heb je inderdaad alle service die je maar nodig hebt, die toestellen heb je met alle faciliteiten die je zoekt (en meer dan dat) al voor 2000 tot 3000 Baht.

Imho ga je je volledig vergaloperen als je gaat aankomen met telefoontjes uit Holland van € 159.......Dat belooft dan nog wat voor ze voor de toekomst wat ze van je mogen gaan verwachten....... :Whistle: (ATM mannetje..... :giggle: )

Zomaar een paar gedachten van mij, ben nou niet bepaald een ervaringsdeskundige, maar na een relatie van zo'n 1,5 met een Thaise en familie heb ik icm de feedback van de jongens hier van het forum en eigen ervaring toch wel wat op gestoken in die korte tijd.(hoop ik) :mrgreen: ;)
Genesis
De toestellen die op android draaien (in elk geval de samsungs) in nederland hebben geen thaise taal aan boord. Nu kun je wel een app downloaden waarmee je het toetsenbord op thai tekens kunt zetten maar de rest van het toestel niet. Dat komt omdat de android versie regio gebonden is....In thailand kun je bij samsung een thaise android er op laten zetten voor 300 bath op eigen risico.Lekker daar kopen dus....

hanshu

Re: Nederlandse smartphone permanent gebruiken in Isaan??

#30 Bericht door hanshu » dinsdag 01 april 2014, 10:53

foppo schreef:Ik heb in Ubon Ratchthani afgelopen december 2013 een 3G kaart gekocht voor m'n tablet met onbeperkt data gebruik van AIS.
Heb m'n tablet vooral gebruikt voor GPS in de huurauto waarvan de meegeleverde GPS zo goed als onbruikbaar was.
Kon ik overal (ook in het afgelegen AngSila)gebruiken.
Telefoon en Internet.
Kaartje is geldig tot maart 2014 geloof ik maar dat is eigenlijk niet zo interessant want hier in Nederland doet tie het toch niet.....
Als er Wifi van AIS beschikbaar is schakelt het daar automatisch op over anders blijft tie op 3G draaien, mits dat op het tablet zo staat geinstalleerd..
Kon ik prima "uitzending gemist" en "journaal24" op bekijken.
Kaartje kostte ca. 700 Baht.

Snelheid was overal erg goed.

Het kaartje werkt natuurlijk ook op de Smartphone

Overigens: Ik logeerde in het Tohsang Ubon Hotel waar zeer snel (ongewoon snel voor Thailand) beschikbaar was.
Ik kon geen verschil ontdekken in de snelheid thuis in Nederland (glasvezel van XS4All, zakelijk pakket 100/100) en in het Hotel hoewel ik geen meting heb gedaan maar gewoon gevoelsmatig.

Ik heb dit kaartje van AIS ook gebruikt in mijn (chinese imitatie samsung) smartphone in de isaan. Van Nong kai tot Udon en Maha Sarakham tussen de rijstvelden en in de kleinste dorpen altijd goede 3G ontvangst gehad met redelijke snelheid.
Kosten dacht ik 899 bath voor de eerste maand (ivm aanmeldkosten?) en verder 699 voor de volgende maanden.Ik kan me niet herinneren dat ik ergens geen bereik had en ben toch veel onderweg geweest door de kleinste gehuchten. 6 Gb onbeperkt.....

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”