Binnenlandse vlucht direct boeken?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#16 Bericht door MariekeG » dinsdag 25 maart 2014, 11:22

Begin juni 2014 wil ik vliegen van Chiang Mai naar Bangkok.
Boeken via het reisbureau waar ik de rest van mijn reis boek blijkt bijna 85% duurder te zijn (THB 3.800 vs THB 6.800 voor 4 personen). Dat komt onder meer doordat het reisbureau bagagekilo's in rekening brengt die wij niet zullen hebben.
Ik heb nu een vlucht gevonden met Nok Air. Die wil ik betalen met mijn creditcard en daarvoor moet ik mij registreren bij SCB (https://www.scbeasy.com/online/easynet/ ... 01_01.aspx).

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het veilig? Is er wellicht een andere manier om te betalen?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#17 Bericht door prajak » dinsdag 25 maart 2014, 16:23

Vliegwinkel punt nl biedt ze aan voor 40 euro Thai Air Asia pp van Chiang Mai (CNX) naar BKK als naar DMK voor 40 euro pp. Ik denk dat ze in NL duurder zijn dan wanneer je direct op de site boekt. Ja, dat is ook jouw ervaring.

Ik zou eens proberen op de site van Thai Air Asia en misschien kun je wel gewoon per creditcard betalen zonder verdere poespas.

Een andere optie is het iemand van de forumleden te laten doen maar.....dan gaan vier paspoorten het internet over voor de tenaamstelling. Wederzijds vertrouwen is dan een must. Ken je mensen in Thailand ?

De laatste mogelijkheid is in Chiang Mai gaan boeken, in persoon, paspoorten er bij en cash betalen. Juni is geen vakantiemaand en er zitten geen nationale feest- of religieuze feestdagen in die maand wanneer het hele land op reis is. Ik zou die gok wagen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#18 Bericht door prajak » dinsdag 25 maart 2014, 16:28

Jouw concrete vraag nu.

SCB is de Siam Commercial Bank, een van de grote banken in dit land. Ik denk maar spreek niet uit ervaring (zit bij een andere grote bank hier) dat hun website net zo veilig als jouw pc mits met een goede en actuele virus- en spyscanner.

Overigens, veel/alle creditcards zijn verzekerd als jij de voorwaarden in acht neemt.

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#19 Bericht door MariekeG » dinsdag 25 maart 2014, 16:44

prajak schreef:Overigens, veel/alle creditcards zijn verzekerd als jij de voorwaarden in acht neemt.
Ja, dat klopt. Dat heb ik laatste aan den lijve ondervonden.

Dankjewel voor de antwoorden.
Ik heb inmiddels besloten niet zelf te boeken voor € 95 voor 4 personen, maar via het reisbureau voor € 170. Het is procentueel wel veel meer, maar die € 20 p.p. kan er ook nog wel bij. Altijd goedkoper dan cheaptickets, want daar kwam ik op iets van € 235 uit!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#20 Bericht door prajak » dinsdag 25 maart 2014, 17:00

OK, je betaalt dus voor de zekerheid iets meer maar hebt wel de tickets.

Ik wens je een goeie vakantie hier.

Neem je wel de juiste pillen mee ? Thailand werkt verslavend, je komt nooit meer los of je moet...

Nee, geintje. Maar eenmaal Thailand, altijd Thailand..... :giggle2:

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#21 Bericht door MariekeG » dinsdag 25 maart 2014, 19:25

Tja, die pillen is ook nog n dingetje.
We gaan n jungletour doen in juni en ik heb begrepen dat er dan veel muggen zijn.
Ik ben n soort muggenmagneet en twijfel over malariapillen. Hoorde dat je ze ook in Thailand kunt kopen. Misschien is het beter om in n geimpregneerde klamboe te investeren?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#22 Bericht door prajak » woensdag 26 maart 2014, 01:03

Ik zie dat je je jouw credit-card vraag ook al elders hebt gesteld.

Muggen ? Juni is regentijd en dan zijn er extra veel. Heel Thailand is muggengebied en er is nog steeds geen vaccin tegen de vier gevaarlijke ziektes die muggen verspreiden. En tegen jeukende en soms pijnlijke prikken helpt ook nog steeds niets of het moet 'voorkomen' zijn.

Een klamboe is nodig als je slaapt in ruimtes zonder goede horren. Klamboes kun je goedkoper hier kopen dan in NL maar mogelijk koop je in NL betere kwaliteit. Muggenolie op basis van DEED is in Thailand te koop, de ons bekende blauw/witte flesjes met 25% DEED en er is Sketolene op basis van 15 of zo procent. Malariapillen werken maar gedeeltelijk, en ze werken niet tegen de andere ziektes. Raadpleeg jouw arts.

Voor een jungletocht beveel ik je aan iets te lezen over teken en de ziekte van Lyme. Ook daar kun je veel zelf aan voorkomen.

Goeie reis gewenst.

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#23 Bericht door MariekeG » donderdag 27 maart 2014, 10:33

Ik ga mij inderdaad richten op "voorkomen". Hoop dat dat lukt. Hoorde ook over een anti-mug-spray in een oranje bus die Off! heet. Ken je dat?
Ik vraag mij altijd af of muggen per regio verschillend zijn en dus ook anders reageren op sprays (bv Autan voor Europese muggen en dat spul van jou voor Aziatische). :lol:
Teken en Lyme hebben we hier ook. Daar hoor je inderdaad nare verhalen over. We nemen sowieso een tekenverwijderpen mee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#24 Bericht door prajak » donderdag 27 maart 2014, 15:30

Nee, Off ! ken ik niet.

Nu ik hier 12+ jaar woon heb ik geen lijfspray meer maar een huis dat goed in de horren zit. We hebben wel 'killspray' en dat is ook voor mieren en kakkerlakken en ander kruipend gedoe.

Zoek eens op internet naar Manop mosquito Thailand, DE muggenexpert van dit land.

Malariamuggen steken in avond en vroege morgen; dengue muggen overdag. De veroorzakers van japanse encefalitis vind je niet in heel Thailand en de veroorzakers van elefantiasis alleen aan de grenzen met Birma en Malaysia.

Op die uren moet je je beschermen in de natte tijd. Koop hier DEED spray zoals ik aangaf en gebruik zoveel mogelijk een klamboe als je buiten een hotel slaapt. In het hotel hou je de kamerdeuren potdicht en zitten er muggen dan koop je een bus Baygon, spuit wat en verlaat de kamer voor een uurtje of 2.

Een beetje opletten; je hebt het helemaal zelf in de hand.

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Binnenlandse vlucht direct boeken?

#25 Bericht door Thaigoods » donderdag 27 maart 2014, 18:23

En vergeet niet een lange broek en lange mouwen, elk lichaamsdeel wat bedekt is hoef je niet te smeren met die troep.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”