Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marita
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 20
Lid geworden op: zaterdag 11 januari 2014, 23:18

Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#1 Bericht door Marita » vrijdag 17 januari 2014, 00:49

Ik vertrek 7 April naar Thailand en zit nog een beetje in twijfel over mijn reis.

Ik heb mijn planning iets te vol gemaakt, dus er moet iets sneuvelen...
Nu ben ik benieuwd welk eiland er leuker is als je alleen reist; Koh Tao of Koh Phangang?

Ik wilde Koh Phangang sowieso aandoen vanwege de Full Moon Party, maar is het verstandig om daarheen te gaan als vrouw alleen?
Welk van de 2 eilanden is er mooier qua baaitjes,stranden en bezienswaardigheden?

Alvast Bedankt!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#2 Bericht door prajak » vrijdag 17 januari 2014, 01:27

"... maar is het verstandig om daarheen te gaan als vrouw alleen? ..."

Dat heeft niets met de eilanden te maken, dat geldt in de hele wereld. In India is een dezer dagen een westerse toeriste door een groepje mannen verkracht toen ze de weg vroeg.... Ze had beter in een taxi kunnen zitten; of niet misschien ? Een gids inhuren, of niet misschien ?

Als je expert bent in verdedigingstechnieken kijk je daar anders tegenaan dan wanneer je kwetsbaar bent. Jouw eigen gedrag is daarbij niet alleen maatgevend. idioten lopen er overal rond, op de Thaise eilanden, in India en ook in Nederland.

Maar mogelijk tref je andere dames die je willen begeleiden. En ook dat geldt voor de hele wereld.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#3 Bericht door Jeanette » vrijdag 17 januari 2014, 03:16

Koh Panang is groter en heeft slechte bergwegen, zeker in de regentijd.
Tijdens de full-moon zijn de prijzen van de hotels hoger.
Wij hebben bij Havanna hotel (of zoiets) gezeten en daar is weinig te doen.
Wel een mooi strand.

Koh Tao is kleiner, rotsachtiger en meer op duiken gericht met een overdaad aan mooie sportieve mannen. :mrgreen:
Vanaf hier kun je ook een full-moon party als excursie doen, sluit je aan bij gelijkgezinden en gelijkgestemden van over de hele wereld 8-) [8) 8-) en ga feesten. Weet van te voren dat 'lam of stoned raken' je grote problemen kan geven zonder vangnet van een vriend(in)

Iedere keer dat je je koffer/rugzak verplaatst kost het je minstens een halve dag aan in- en uitpakken.
Men is hier heel makkelijk als je bij aankomst nog niet precies weet hoeveel nachten je blijft.
Veel plezier Marita

[|)

Gebruikersavatar
baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 255
Lid geworden op: donderdag 03 februari 2011, 19:02

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#4 Bericht door baco101 » zaterdag 18 januari 2014, 04:01

Hallo,

De full moon party (FMP vanaf nu) is net zo veilig/onveilig als elk ander groot feest als je gewoon je gezonde verstand gebruikt ook als vrouw alleen. In april is de kans op regen minimaal normaal gesproken want dan zitten we in het heetste seizoen vh jaar.

De wegen op koh Phangan zijn goed begaanbaar ook in het regenseizoen, maar daar heb je geen last van als je in april komt.

jeanette zat in thong nai pan ja die weg is nu nog gedeeltelijk onverhard maar daar zijn ze hard mee bezig om die weg te verharden. maar als je naar de FMP wil zou ik niet op thong nai pan gaan zitten.
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#5 Bericht door Thaigoods » zaterdag 18 januari 2014, 14:08

Persoonlijk zou ik voor koh phangan kiezen, het is groter en heeft meer mogelijkheden. Koh tao is voornamelijk gericht op duikers, wel een mooi eiland maar beperkter. Als je ook de full moon party wil meemaken dan lijkt mij de keuze eenvoudig, verblijf op koh phangan.

33333333
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 20:32

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#6 Bericht door 33333333 » zaterdag 25 januari 2014, 19:36

Een moeilijke keuze.. ;) Ik ben op beide eilanden al 4/5 keer geweest (in totaal zo’n 30-40 dagen per eiland) en beide eilanden zijn super!

Mijn visie over deze eilanden:
Koh Phangan: staat bekend om de fullmoonparty en is erg leuk om een keer mee te maken. Het is hier niet onveilig, maar toch zijn er altijd wel wat incidenten. Als je daar als meisje alleen naar toe gaat, zou ik in ieder geval adviseren om je niet helemaal lam te zuipen. Zodat je toch wat beter op je hoede bent. Verder is Koh Phangan veel meer dan alleen de fullmoonparty. Het is een redelijk groot eiland en er is genoeg te doen/zien. Op de fullmoonparty na, staat het vooral bekend om de “laid-back sfeer”. Met o.a. ook nog aardig wat marktjes met eetkraampjes zie je hier nog een beetje het “echte” Thailand. Als je van scooter rijden houdt (en hier goed in bent) is het de ideale manier om het eiland (overdag) te verkennen.
Koh Tao: klein eiland, maar super mooi! Koh Tao is zeker één van de mooiste eilanden van Thailand, vandaar dat het ook bekend staat om het duiken. Maar ook als je niet wilt duiken is er genoeg te doen/zien. Prachtige stranden/zee en ook hier een hele relaxe sfeer. ’S Avonds is er ook altijd genoeg te doen (bij het gedeelte Sairee Beach) met allerlei feestjes in strandtenten. Om als meisje alleen naar toe te gaan lijkt het mij hier erg veilig.

PS: ik ben vanaf 5 april op Koh Phangan en ga op beide eilanden 10 dagen blijven, gelukkig hoef ik niet te kiezen! ;)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#7 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 01:11

"...Als je daar als meisje alleen naar toe gaat, zou ik in ieder geval adviseren om je niet helemaal lam te zuipen. Zodat je toch wat beter op je hoede bent...."

En als je je niet lam zuipt stoppen ze mogelijk wat in jouw drankje. "Op je hoede' werkt niet tegen 4 man die je willen 'jonassen'.

Ik zou de adviezen om niet alleen te gaan naar party's maar serieus nemen. Thailand is een veilig land, net als Nederland. 100% Garantie heb je evenwel nergens. Dit is mijn tweede antwoord op jouw vraag "...maar is het verstandig om daarheen te gaan als vrouw alleen?...".

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#8 Bericht door ron » zondag 26 januari 2014, 01:25

@Prajak:

" Thailand is een veilig land, net als Nederland"


Afbeelding


Prajak toch..........
:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

33333333
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 20:32

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#9 Bericht door 33333333 » zondag 26 januari 2014, 01:41

@Prajak: volgens mij haal je Thailand een beetje door de war met India, maar goed.. Overdrijven is ook een vak! ;-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#10 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 01:49

Ben je die mevrouw Marita nu aan het wegjagen van Thailand ?

Als je vindt dat Thailand onveilig is geef dan gemotiveerd commentaar op het item zelf zoals Jeanette en ik. Je bent een ervaren Thailandganger en kent ook de risico's. Een plaatje met een lange neus plakken maakt Marita niet wijzer hoor. :giggle2:

En met het nauw verholen commentaar van Ron in zijn plaatje is mevrouw 33-zoveel ook beantwoord. Die mevrouw leest denk ik geen kranten in Thailand.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#11 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 01:52

http://www.smh.com.au/travel/travel-inc ... 2u0mk.html

en dat is er maar een van de vele..... :mrgreen:

Thailand is veilig, maar idioten heb je hier ook die op andere dingen uit zijn dan een feestje op het strand..

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#12 Bericht door ron » zondag 26 januari 2014, 03:33

@PRAJAK:" Als je vindt dat Thailand onveilig is geef dan gemotiveerd commentaar op het item zelf zoals Jeanette en ik".

Oefffffffffff,nou sorry hoor.......verkeerd beentje uit bed?
Kan de beste gebeuren hoor......... :clap:

Thailand’s Full-Moon Parties Have Become a Trashy Disgrace

Onetime bastion of peace and alternative living has degenerated into a modern-day Gomorrah of tawdry overindulgence

Read more: Thailand's Full-Moon Parties Have Become a Trashy Disgrace | TIME.com http://world.time.com/2013/07/08/thaila ... z2rT2QzHpm

of:

Heaven or hell? Ashton's death casts new light on Koh Phangan

Read more: http://www.theweek.co.uk/world-news/507 ... z2rT2uRlsb

Zo maar wat voorbeelden over Prajaks vermeende " veiligheid" .......... :cheesy:
Veiligheid is een woord wat in Thailand niet voorkomt.......... [|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#13 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 03:40

Nou, eindelijk komt Ron ook met gegevens.

Je hebt helemaal gelijk, soms is Thailand niet veilig. Net als NL soms niet veilig is. Precies wat ik schreef...

Overigens, als Thailand zo onveilig is, heer Ron, waarom kom jij dan nog naar hier met vrouw en kinderen ? Dan zou ik hier toch wegblijven.

Ik ben hier nu 12 jaar en voel me veilig als de kluis van Fort Knox ! Maar heb mijn ogen open.

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#14 Bericht door jvs » zondag 26 januari 2014, 04:05

Prajak ik denk dat je helemaal gelijk hebt,waar ook ter wereld je bent je eigen gedrag is van grote invloed op wat er met je gebeurd.
Alle incidenten ten spijt is Thailand een van de veiligste landen voor een vrouw die alleen reist.
Loopt een vrouw alleen in NL wordt ze op veel plaatsen voor hoer uitgemaakt?
Gewoon goed uitkijken en weet van te voren dat er tijdens de full moon parties er mannen zijn die op zoek zijn naar gemakkelijke prooien,en dat zijn niet alleen Thaise mannen.
Zolang je geen sieraden draagt,je iphone thuis laten en een beetje normaal doet en vooral geen drugs gebruikt zul je een fijne tijd hebben waar dan ook in Thailand.
Ik ga me maar niet mengen in de signalen die ik tussen de regels door lees van andere posters,dat is een heel ander onderwerp.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Koh Tao of Koh Phangang? (full moon party of niet?)

#15 Bericht door ron » zondag 26 januari 2014, 09:47

prajak schreef:Nou, eindelijk komt Ron ook met gegevens.

Je hebt helemaal gelijk, soms is Thailand niet veilig. Net als NL soms niet veilig is. Precies wat ik schreef...

Overigens, als Thailand zo onveilig is, heer Ron, waarom kom jij dan nog naar hier met vrouw en kinderen ? Dan zou ik hier toch wegblijven.

Ik ben hier nu 12 jaar en voel me veilig als de kluis van Fort Knox ! Maar heb mijn ogen open.
Zeker een paar dingen gemist Heer Prajak?
Vertrek naar Nederland is nabij,mocht je dat niet weten............zal ws door verkeerde medicatie komen??
Dat jij je veilig voelt als in Knox is zeker wel te begrijpen,hahaha...... :cheesy: :clap:

Thailand vergelijken met Nederland qua veiligheid........denk een beetje te hoog gegerepen. :giggle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”