moet me van het hart............................

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: moet me van het hart............................

#61 Bericht door genesis » vrijdag 17 januari 2014, 04:09

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: moet me van het hart............................

#62 Bericht door prajak » vrijdag 17 januari 2014, 04:17

Thai en Thai, het is verschillend maar wat ik nu weer heb...

Net voor ik mijn poot brak kwam er een druppeltje lekwater uit de aansluiting van de billenspuit in junior zijn wc. Daar zit een 'eindstuk' met intern schroefdraad en er zit een kraantje op en daaraan de billenspuit want die slangen zijn zwak en zo kun je easy vervangen.

De hoogedele heer ingenieur was net in de tuin dus wordt geroepen, ik was even weg, en ik kom net te laat aan bij dat lek.

Wat ik dan zou doen: water af, kraantje uitdraaien, spul nakijken, tape er af, nieuwe tape er op, water terug, en zien wat er gebeurt.

De hoogedele komt met een (mijn) baco en draait het zaakje even aan. Klaar is kees.

Nu na drie maanden kom ik er achter dat het na een paar dagen harder begon te lekken. De hoogedele had het te zwaar aangedraaid; het is maar plastic !

Ik lag in het ziekenhuis. Denk je dat ik dat hoor ? Ik kom met de rolstoel niet in die wc want de deur is net te smal. Nee ! Ik hoor niks. Ook niet toen mijn broer hier was en de stroomdingen deed hoorde ik niks. Een half uur werk, een paar leidingen omleggen, nieuw gaatje boren voor de billenspuit, zo gepiept zelfs als ik dat doe met mijn twee linkerhanden.

Ik hoor de pomp gaan als ik alleen in huis ben. Raar. Ik hoor in de nacht ook de pomp gaan. Dus maar eens op zoek. Drip druppel drap ! Vloer van de wc nat. Even een emmer er onder ? Even mij roepen ? En het gaat steeds harder druppelen, uiteraard.

Ik vraag Kai de Hoogedele te roepen. Nee, die is te druk, over een paar weken. Ikzelf kan echt helemaal niks vanuit mijn rolstoel.

Vandaag besloten: we gaan er samen aan werken. Water af, leidingen leeg, zaakje droog gemaakt, isolatietape er op.....nee, daar komt het doorheen. Het gaat weer harder druppelen. Er zit een barst in het eindstuk, geen gat.

Jammer. Kai, zeg ik, ik sluit die badkamer af (er zit een tussenkraan buiten), jullie douchen en poepen maar op de andere badkamer, plantjes water geven doe je maar met een emmer, het alarm kan er niet op.....zuur smoel....en ineens heeft de hoogedele morgen misschien tijd. Mogelijk, ze is het nu vragen.

Het had al lang gemaakt kunnen zijn, mijn broer is elektrotechneut maar een simpel waterleidinkje, wat bochtjes, T-stuk, nieuw eindstuk, lijm, beugeltjes....dat kan hij ook en beter dan ik.

Wat is dat dan ? Ze zijn toch niet allemaal zo van 'laat God's water over God's akker vloeien...' ?
Laatst gewijzigd door prajak op vrijdag 17 januari 2014, 04:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: moet me van het hart............................

#63 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 04:18

Had er dan even bij moeten zetten als regio waar dan ook ter wereld Genesis. ;)
Europa zien we dus als Christelijk en dit gedeelte van de wereld als Boeddhis midden oosten mag je zelf invullen.


:cheesy: :cheesy:

@ prajak

Typisch voorbeeld van losing face /saving face de boel heel gewoon laten verrotten kraantje en de ellende zal de kop niet kosten of je relatie maar men doet dit ook zonder meer met zaken die levensbedreigend of zeer frusterend voor de relatie zijn en ja zeg maar niet te veel op de Europese manier hoe het zou moeten gebeuren want ja dan ben je toch echt die uiterst domme Farang. :Whistle:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op vrijdag 17 januari 2014, 04:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: moet me van het hart............................

#64 Bericht door genesis » vrijdag 17 januari 2014, 04:26

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: moet me van het hart............................

#65 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 04:30

Harde gevoelens worden minder na vijf jaar hier wonen en bijna 60 lentes .
Snap hem Genesis jij ook :?:

:worshippy:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: moet me van het hart............................

#66 Bericht door prajak » vrijdag 17 januari 2014, 04:32

"...Uiteraard zijn er vele invloeden die de gradatie bepalen maar ken redelijk veel mensen (farangs) die toch een leven lijden wat men echt niet voor ogen had..."

Maar ik niet ! Ik lijd niet onder het leven hier en dat was mijn plan ook niet. Ik kom hier een gelukkig leven leiden al hoort daar af en toe wat 'gram' bij...... Maar that's life ! Daar ga je aan werken tot het geluk je verder leidt zoals het plan was.

En een partner hebben betekent delen, lief en leed zoals men wel zegt. Iets toegeven is daar een onderdeel van. Iets....niet teveel alsjeblieft.... :giggle2:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: moet me van het hart............................

#67 Bericht door prajak » vrijdag 17 januari 2014, 04:39

Hua, dat ding wordt wel gemaakt al moet ik iemand in de stad bellen als de hoogedele niet kan komen. Maar die laksheid, die snap ik niet altijd. Je hebt alles netjes in orde dus waarom dat lek dan niet ? Ik zal het wel nooit begrijpen.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: moet me van het hart............................

#68 Bericht door genesis » vrijdag 17 januari 2014, 04:45

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: moet me van het hart............................

#69 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 04:53

En een partner hebben betekent delen, lief en leed zoals men wel zegt. Iets toegeven is daar een onderdeel van. Iets....niet teveel alsjeblieft....
De meeste zullen dat ook wel trekken ook al moet je soms diep gaan maar wederom niet iedereen is het zelfde dus ja het gaat wel eens minder goed.
En als de slagroom van de taart is wegen 'dingen' regelmatig zwaarder als ze zouden moeten zijn.
Denk dat de wrijvingen tussen Farang/Thai relaties door face en familie bemoeienis regelmatig van een niveau is wat niet wenselijk is.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: moet me van het hart............................

#70 Bericht door weten » vrijdag 17 januari 2014, 08:07

dutch schreef:
weten schreef:Fijn he zo,n Thaise vrouw veeeel beter dan een Europese heerlijk zo,n rustig en gezellig leven met z,n tweetjes.

Neem ze mee naar Holland en als je over 10 jaar weer terugkomt begint het hele spel weer opnieuw.

Grote bekken daar zijn ze goed in hand ophouden zijn het meesters in niks doen en huilen is een aangeboren eigenschap.
Je denkt toch niet dat het milieu waaruit jij komt of tussen verkeert,voor iedereen geldt ??
Wat en uitspraak zeg! [|(

Och mijn milieu zit wel goed hoor ruim 33 jaar een goede relatie met dezelfde vrouw gekapt met de familie en 110 procent voor mij gekozen.

Wat ik wel leuk vindt is toen ik pas op het forum kwam ging ik altijd in de verdediging als de Thais weer eens aangevallen werden, zoals ze hebben , allemaal hts , jij een Thai vertrouwen je bent gek, forumleden die geen goed woord over hadden voor de thais , en nu noem ik het zo als ik het lees , en dan kom ik ineens uit een slecht milieu????

Wel ik kom uit een milieu dat recht voor z,n raap is ook al trap je daar sommige mensen mee op de schenen , eerlijk en oprecht en ja dat je dan weleens aan iemand z,n territorium komt helaas , beter dan om de boel heen draaien toch.

Lees het forum nog maar eens goed door dan is het commentaar niet van de lucht indirect of direct , ik geef gewoon m,n mening en het typische is dat sommige Thaise dames die mening (die jij verafschuwt ) volkomen delen.

En joh probeer je bij het onderwerp te houden en ga niet met modder gooien.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: moet me van het hart............................

#71 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 17 januari 2014, 09:12

Hua Thale schreef: Denk dat de wrijvingen tussen Farang/Thai relaties door face en familie bemoeienis regelmatig van een niveau is wat niet wenselijk is.
Ik verbaas mij er keer op keer er weer over. Zelf houd ik niet van de harde confrontatie en ben daardoor redelijk meegaand. Als ik de confrontatie wel aanga, dan is het dus belangrijk, voor mij. Verbazingwekkend genoeg komen sommige onderwerpen keer op keer weer terug en eigenlijk zit de familie er dan altijd achter. Ik heb deze week weer eens stilte mogen meemaken..... was kort, duurde maar 2 dagen.

Sommigen zeggen dat je dat in het begin van de relatie had moeten uitvogelen, maar zo werkt het niet. De familiebanden werden pas na de geboorte van onze kinderen (en dan met name onze oudste zoon) sterker.
- -

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: moet me van het hart............................

#72 Bericht door Hua Thale » vrijdag 17 januari 2014, 09:39

Gelukkig hebben we een leuk

Afbeelding

(Grapje meneer wereldvreemd)
Sommigen zeggen dat je dat in het begin van de relatie had moeten uitvogelen, maar zo werkt het niet.
Nee zo werkt dat niet wereldvreemd.
Soms zijn ze ver weg en dus geen probleem.
Of heel erg klein en later niet zo klein meer.
Of men is zeer tevreden over je totdat men het niet meer is.
Of het ging eigenlijk wel goed met ze maar nu niet meer.

Thaise familie :crazy:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: moet me van het hart............................

#73 Bericht door carpediem » vrijdag 17 januari 2014, 09:54

Konklusie:

Trek je eigen plan en hou je daaraan.
Ga nooit te dicht bij je thaise familie wonen.
Wees duidelijk wat en hoeveel je sponsort naar de familie en je relatie.
Houdt geen rekening met gezichtsverlies.
Zet zoveel mogelijk op je eigen naam.
Wacht zo lang mogelijk met kopen huis.
Wie betaald, bepaalt.
Doe alle mededelingen met een grote glimlach.
Zorg ervoor dat je in bed niets tekort komt.
Drink matig.
Erger je niet.

En zo zal alles goedkomen.
pluk de dag (carpediem)

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: moet me van het hart............................

#74 Bericht door ron » vrijdag 17 januari 2014, 10:35

carpediem schreef:Konklusie:

Trek je eigen plan en hou je daaraan.
Ga nooit te dicht bij je thaise familie wonen.
Wees duidelijk wat en hoeveel je sponsort naar de familie en je relatie.
Houdt geen rekening met gezichtsverlies.
Zet zoveel mogelijk op je eigen naam.
Wacht zo lang mogelijk met kopen huis.
Wie betaald, bepaalt.
Doe alle mededelingen met een grote glimlach.
Zorg ervoor dat je in bed niets tekort komt.
Drink matig.
Erger je niet.

En zo zal alles goedkomen.

Toevallig 11?
De 11 geboden van Carpediem

Afbeelding


1)Trek je eigen plan en hou je daaraan.
2) Ga nooit te dicht bij je thaise familie wonen.
3) Wees duidelijk wat en hoeveel je sponsort naar de familie en je relatie.
4) Houdt geen rekening met gezichtsverlies.
5) Zet zoveel mogelijk op je eigen naam.
6)Wacht zo lang mogelijk met kopen huis.
7)Wie betaald, bepaalt.
8) Doe alle mededelingen met een grote glimlach.
9) Zorg ervoor dat je in bed niets tekort komt.
10) Drink matig.
11) Erger je niet.


eigenlijk 1 teveel.....maar ja,dat kan geen kwaad. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: moet me van het hart............................

#75 Bericht door carpediem » vrijdag 17 januari 2014, 11:35

O.K., nummer 9 doen we er dan maar af.
pluk de dag (carpediem)

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”