Hotels wel of niet van tevoren boeken?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#1 Bericht door taimi » vrijdag 10 januari 2014, 18:45

Ik heb deze vraag al in een ander bericht gesteld maar ik probeer t nog maar n keer. Is het nodig om eind juli/begin augustus de hotels vast te leggen in Krabi, Koh Samui en Koh Phangan of kunnen we dat gewoon ter plekke steeds regelen? Ik heb namelijk geen idee hoe druk het in die periode is. Voor de duidelijkheid: we zijn een gezin met 3 kinderen van 17, 15 en 9 en zullen dus meestal wel 2 kamers nodig hebben.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#2 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 11 januari 2014, 01:02

Die periode is tamelijk rustig dus kan je het er op wagen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#3 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 01:04

Kom je naar de Isan dan had je al lang antwoord van me gehad hoor. Rustigste tijd van het jaar. Als het toch vol zit op de eilanden dan kom je toch naar de Isan ? Frisse buien net als in NL maar betere temperaturen.

Goeie reis !

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#4 Bericht door Pieter » zaterdag 11 januari 2014, 01:08

Dan is het hier allang burgeroorlog dus heel goedkoop dan

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#5 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 01:15

Nee, Pieter, er komt geen burgeroorlog, doe niet zo somber. Staatsgreep en boos 'rood' volk op straat is wat anders dan burgeroorlog. En het blijft beperkt tot Bangkok net als de vorige keer.

Er is meer herrie en er vallen meer doden in het diepe zuiden dan bij een staatsgreep. En over dat zuiden praat niemand meer, die dagelijkse lijst met doden is 'gewoon' geworden... :mrgreen:

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#6 Bericht door Thaigoods » zaterdag 11 januari 2014, 08:39

Als je weet waar je heen wil gaan en op welke dagen, waarom zou je dan niet boeken? Bij aankomst in een nieuwe plaats ben je vaak blij dat je meteen het hotel in kunt, zeker met kinderen die misschien geen zin hebben om eerst nog een half uur op zoek moeten naar een verblijf maar liever meteen de zee in springen!

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#7 Bericht door v@go » zaterdag 11 januari 2014, 09:50

Thaigoods, dat ben ik helemaal met je eens. Dat is ook goedkoper om te doen dan aan de balie van een hotel.
Neem Agoda.nl als leidraad voor de prijzen. En die zijn behoorlijk omlaag nu de THB zo laag staat.
En voor mij is vakantie ook rust. Niet gesjouw van hotel naar hotel om nog een slaapplaats te regelen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

john19656
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: zondag 05 januari 2014, 08:07

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#8 Bericht door john19656 » zaterdag 11 januari 2014, 14:48

ik zou niets boeken in die tijd zijn er zat kamers vrij
lekker genieten van de vrijheid is het leuk blijf je wat langer
niet leuk morgen weer weg

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#9 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 15:23

Ze zijn met 5 personen en dan is wat zekerheid nooit weg. De jongste is 9, voor hem/haar zou ik geen slapen in de open lucht riskeren of urenlang zeulen. Dus reserveer gerust....

taimi
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: zaterdag 21 december 2013, 17:42

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#10 Bericht door taimi » zaterdag 11 januari 2014, 15:40

Dank voor jullie antwoorden. We willen best een paar dagen in Krabi blijven maar ik lees geregeld, en ook van vrienden gehoord, dat t daar slecht weer kan zijn in die periode. Als je dan niets hebt vastgelegd kunnen we eerder doorreizen....Echter ben ik het er helemaal mee eens dat als je hotel geboekt is dat meer rust geeft, kortom we gaan in overleg.... 8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#11 Bericht door prajak » zaterdag 11 januari 2014, 15:48

Taimi, het kan in juli en augustus in heel Thailand slecht weer zijn. Je komt midden in de moesson en dat betekent....

en je hebt echt niks te kiezen...

in de morgen en de avond een giga plensbui van een uur en daarna schitterend weer......

of

druilerig, regenachtig, miezerig, motterig een week lang of langer....

33333333
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 20:32

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#12 Bericht door 33333333 » zaterdag 25 januari 2014, 18:40

Om te beginnen als tip/mededeling: in die periode van het jaar is het weer op Koh samui en Koh phangan (veel) beter dan bij Krabi. Vorig jaar was ik in die periode ook in Krabi en toen heeft het 3 dagen lang alleen maar geregend. Toen ben ik naar Koh Samui en Koh Phangan gegaan en daar was het weer prima. I.p.v. Krabi zou je ook Koh Tao kunnen overwegen. Dat ligt dichtbij Koh Phangan en Koh Tao is een prachtig eiland, een van de mooiste eilanden van Thailand!

Voor wat betreft de hotels: als je al weet hoelang je overal wilt verblijven, zou ik van te voren al hotels boeken via bijvoorbeeld booking.com. De eerste paar jaar heb ik ook alles ter plaatse geregeld, maar dan zijn de beste opties vaak al vol en/of kom je wellicht op een minder goed gedeelte van het eiland terecht. De laatste paar jaar boek ik gewoon alles via booking.com en dat bevalt prima. Goede prijzen en je kan op je gemak alles uitzoeken/bekijken. Zo zijn de referenties van de gasten die al eerder in die hotels hebben verbleven erg handig!

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#13 Bericht door trangerkuda » zondag 26 januari 2014, 02:45

33333333, quote: "in die periode van het jaar is het weer op Koh Samui en Koh Phangan (veel) beter dan bij Krabi", unquote.
En je vervolgt je betoog dan op een wijze, die suggereert, dat ditzelfde ook dit jaar het geval zal zijn, een en ander gebaseerd op jou eigen 'weerlogica', dat omdat jij vorig jaar in die periode op genoemde locaties bepaalde weersverschijnselen hebt meegemaakt, het dit jaar ongetwijfeld weer zo zal zijn.
Je behoort blijkbaar tot het type vragensteller, dat in januari vraagt wat voor weer het in augustus op een bepaalde locatie zal zijn.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#14 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 03:34

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#15 Bericht door Kees » zondag 26 januari 2014, 05:06

prajak schreef:Afbeelding
Is dit een soort van "raad de plaat"?
Ik heb in ieder geval geen idee.
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”