Hotels wel of niet van tevoren boeken?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#16 Bericht door De Beweerder » zondag 26 januari 2014, 05:08

Laat ik is een gokje wagen, koffie dik kijken?
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#17 Bericht door Pieter » zondag 26 januari 2014, 05:50

debeheerder schreef:Laat ik is een gokje wagen, koffie dik kijken?
eerste hotel boeken (wanneer maakt niet uit) de rest vanuit het laatste hotel via agoda


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#18 Bericht door prajak » zondag 26 januari 2014, 06:24

Jawel, meneer de beheerder....koffiedik kijken.... :giggle2:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#19 Bericht door Kees » zondag 26 januari 2014, 07:05

:thumbsup: Ik heb hem :mrgreen:
Niet klagen, maar dragen.

33333333
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 20:32

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#20 Bericht door 33333333 » zondag 26 januari 2014, 17:14

trangerkuda schreef:33333333, quote: "in die periode van het jaar is het weer op Koh Samui en Koh Phangan (veel) beter dan bij Krabi", unquote.
En je vervolgt je betoog dan op een wijze, die suggereert, dat ditzelfde ook dit jaar het geval zal zijn, een en ander gebaseerd op jou eigen 'weerlogica', dat omdat jij vorig jaar in die periode op genoemde locaties bepaalde weersverschijnselen hebt meegemaakt, het dit jaar ongetwijfeld weer zo zal zijn.
Je behoort blijkbaar tot het type vragensteller, dat in januari vraagt wat voor weer het in augustus op een bepaalde locatie zal zijn.
Ik ga nu al 5 jaar achter elkaar naar Thailand, altijd in juli en augustus. En al is dit in het "regen-seizoen", het weer is aan de zijde van koh Samui/phangan altijd (veel) beter geweest dan aan de zijde van krabi/phuket. Dit is dus niet mijn "weerlogica", maar slechts feiten die ik 5 lang lang constateer. Als je op internet rond kijkt zie je dit ook veel terug. Een voorbeeld: http://www.klimaatinfo.nl/thailand/kohsamui.htm : Ko Samui heeft in wezen twee seizoenen. Het warme en tropische deel van het jaar heeft een kort regenseizoen. In tegenstelling tot Phuket en de meeste van de rest van Zuid-Thailand, die een 6 maanden durende regenseizoen tussen mei en november heeft, is het weer Samui relatief droog zijn voor het overgrote deel van het jaar, met de regentijd wordt voornamelijk beperkt tot november. Samui heeft twee regenseizoenen, een van de normale die duurt van mei tot augustus, net als in de rest van dit deel van Thailand. De tweede begint meestal in oktober, en maakt deel uit van de moessonseizoen. Deze regens zijn zeer zwaar en duren lang, en blijven hier tot december. In het gewone regenseizoen valt hier relatief weinig regen vergeleken met de rest van Thailand.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#21 Bericht door trangerkuda » maandag 27 januari 2014, 04:56

8x3, leuk hoor, dat citeren van (reis-)boekjeswijsheid betreffende regenseizoenen in diverse delen in Thailand. In het beste geval wordt in dit soort boekjes een gemiddelde beschreven, een gemiddelde al dan niet gebaseerd op betrouwbare registraties en gegevens.
Maar als het er op aankomt, heb je daar in de praktijk niet veel aan. Het weer - waar ook ter wereld - laat zich niet dwingend vastleggen in statistiekjes.
Zelfs de door jou als ultiem bewijs opgevoerde periode van vijf jaar, vijf jaar waarin jij in de periode juli/augustus enige tijd op een paar locaties in Thailand hebt doorgebracht, dient met de spreekwoordelijke korrel zout gelezen en geinterpreteerd te worden.
Ik zelf woon al wat langer dan die vijfjaarperiode in het zuiden van Thailand, op ongeveer 120 kilometer van het stadje Krabi en ik kan met stelligheid zeggen, dat ik in die periode nimmer heb kunnen constateren, dat er in een bepaalde periode van het jaar met zekerheid beweerd kan worden, dat het in bepaalde gebieden dan geheid zal regenen. Hetzelfde geldt voor andere weertypes.
Nooit kan met zekerheid gezegd worden, dat het op bepaalde dagen ergens heet, warm, benauwd, koud, bewolkt, regenachtig of wat dan ook zal zijn.
Ook gedurende regenseizoenen kan het voorkomen dat er kortere of langere periode van droogte voorkomen. Ook de hoogte van de dagelijkse temparatuur kan dan zeer verschillend zijn.
Niemand kan echter met zekerheid geruime tijd vooraf zeggen hoe het weer zich op bepaalde dagen zal gedragen.
Wat mij betreft is dit einde discussie.

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#22 Bericht door trangerkuda » maandag 27 januari 2014, 04:58

8x3, in aansluiting op mijn vorige bericht, mocht je ook dit jaar weer enige tijd (in juli/augustus?) je vakantie ergens in Thailand doorbrengen, dan bij dezen alvast een aangenaam verblijf en goed weer toegewenst.

33333333
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 20 januari 2014, 20:32

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#23 Bericht door 33333333 » maandag 27 januari 2014, 20:00

Nee helemaal niks is zeker in het leven. Maar n.a.v. mijn eigen ervaringen en die van vele vrienden die ook regelmatig in Thailand zijn, ben ik er toch echt van overtuigd dat de kans groter is dat je goed weer treft op Samui/Phangan dan op Krabi.

Ik ga nu in april, dan schijnt het weer nog beter te zijn. Maar laten we hier maar geen discussie over voeren :-). Bedankt, ik zal het zoals gebruikelijk hoogstwaarschijnlijk leuk hebben in Thailand!

Crysta
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: dinsdag 14 januari 2014, 15:54

Re: Hotels wel of niet van tevoren boeken?

#24 Bericht door Crysta » dinsdag 11 februari 2014, 12:25

Wij zijn nu al 4 keer in Thailand geweest (ook omdat we er familie hebben wonen) en wij hebben altijd van te voren geboekt bij http://www.viengtravel.com/index.php?me ... =1&taal=nl
Maar via booking.com is ook prima.

Voor plaatsen met de minste regen zie hier: http://www.worldweather.org/089/m089.htm

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”