Rondreis ervaringen bij div organisaties.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ArJenMaLa
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 11 december 2013, 17:06

Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#1 Bericht door ArJenMaLa » woensdag 11 december 2013, 17:37

Er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Het plan is om volgend jaar juli naar Thailand te gaan. Met een groepsrondreis mee, dat is absoluut niet mijn ding. Jaren geleden zijn wij naar Java geweest en hadden een chauffeur en een gids, voor ons twee, en die ervaring was super! De organisatiemwaar wij dit in nl bij boekte bestaat echter niet meer.
Nu heb ik veel dingen op internet voorbij zien komen, qua georganiseerde individuele tours, maar war doe ik verstandig aan?
Ik heb o.a. op de site va 333 travel gekeken, leuke reizen, maar soms mis ik het eea.
Nu kwam ik ook Greenwood travel tegen. Een organisatie in Thailand, van een Nederlander.
Erg leuke tours voor leuke prijzen. Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Deze is niet aangesloten bij anvr/sgr dus bij problemen ben je geld kwijt, maar los daarvan heeft iemand ervaring met hoe de rondreizen zijn georganiseerd enzo?
Als er tips zijn voor andere organisaties of reistips, dan hoor ik dat erg graag.
Ben erg benieuwd!

We reizen overigens met z'n vieren, mijn man, 2 dochters van resp 20 en 17 en ik.
De planning is dus juli en dan 2 1/2 a 3 weken. Wil het eea voor 1/1/14 geregeld hebben.


Bedankt !! :asian22:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#2 Bericht door ron » woensdag 11 december 2013, 17:52

Lees de ervaringen van je voorgangers ...............

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58178
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#3 Bericht door pong » donderdag 12 december 2013, 09:04

Eigenlijk dacht ik dat Greenwood met 333 samenwerkt en gewoon de Thaise uitvoerder is, die 333 in NL verkoopt. Grwd richt zich specifiek op de NL markt en kan ook van alles voor kleinere groepen organiseren, aan hogere prijs uiteraard.
Maar: zelf ken ik Indo ook behoorlijk goed, en om ''georganiseerd'' met bvb auto met sjofeur/gids heel TH af te gaan is overbodig. Het is ook nogal ongebruikelijk-lonen liggen hier een stuk hoger als in Indo, goed engels sprekend personeel is schaars, dus duur en afstanden veel, veel groter. In bepaalde plaatsen kan het voor onbekenden beter zijn je de plaatselijke dingen zonder veel zorgen te laten zien, maar reizen tussen plaatsen-er is heel vaak eigenlijk niks echt te zien ertussen, heel anders als java, en met een miniem beetje inzet kan iedere NLer met wat ervaring dat prima zelf regelen. Het is ook nergens voor nodig dat allemaal al maanden tevoren precies te boeken-kan meest niet eens, behalve flights. Het is totaal onnodig om dat nou perse voor NwJr te doen-dat zijn NLse dwanggedachten.
Overigens is het vaak heel nuttig om een prospekt of reisaanbod van rondreizen te bekijken-die volgen nl. juist de plekken waar toeristen heen willen en die op een makkelijke route liggen-gebruik dat als ideeenwijzer.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#4 Bericht door Pieter » donderdag 12 december 2013, 09:15

ArJenMaLa schreef:Er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

Het plan is om volgend jaar juli naar Thailand te gaan. Met een groepsrondreis mee, dat is absoluut niet mijn ding. Jaren geleden zijn wij naar Java geweest en hadden een chauffeur en een gids, voor ons twee, en die ervaring was super! De organisatiemwaar wij dit in nl bij boekte bestaat echter niet meer.
Nu heb ik veel dingen op internet voorbij zien komen, qua georganiseerde individuele tours, maar war doe ik verstandig aan?
Ik heb o.a. op de site va 333 travel gekeken, leuke reizen, maar soms mis ik het eea.
Nu kwam ik ook Greenwood travel tegen. Een organisatie in Thailand, van een Nederlander.
Erg leuke tours voor leuke prijzen. Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Deze is niet aangesloten bij anvr/sgr dus bij problemen ben je geld kwijt, maar los daarvan heeft iemand ervaring met hoe de rondreizen zijn georganiseerd enzo?
Als er tips zijn voor andere organisaties of reistips, dan hoor ik dat erg graag.
Ben erg benieuwd!

We reizen overigens met z'n vieren, mijn man, 2 dochters van resp 20 en 17 en ik.
De planning is dus juli en dan 2 1/2 a 3 weken. Wil het eea voor 1/1/14 geregeld hebben.


Bedankt !! :asian22:
Ik zou zeggen neem eens contact op met Michiel Bosch; die heeft samen met zijn Thaise vriendin Air iets wat je zoekt zeker voor Bangkok en omstreken
http://www.bkktours.com/nl/

n.b. ik heb natuurlijk bevooroordeeld omdat het een ex collega is
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#5 Bericht door Jeanette » donderdag 12 december 2013, 09:28

Voor mij is Greenwoodtravel prima. Wij hebben het ticket er geboekt en de rest zien we wel als we er zijn.
De eerste maand zitten we 200 km zuid/oosten van Bangkok, dan de 2 dagen Bangkok en dan de Andamanzee.
We vullen dat laatste ter plekke in en alleen al de telefoon waarmee je altijd iemand in het Nederlands kunt bellen is zo fijn als een goede verzekering - je hoopt het niet nodig te hebben. :idea:

Natuurlijk zou het zonder goedkoper kunnen maar wij weten niet welke chauffeur b.v. veilig rijdt en welke zich vol red bull gooit of erger.

Dus ga naar de site, lees je in, verzamel je vragen en chat via Skype zou ik - alweer - willen aanraden.

8-) [8) 8-)

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 88
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 22:27

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#6 Bericht door Inge62 » zaterdag 14 december 2013, 22:35

Tickets boeken en gaan! Boek je eerste nacht in Bkk om bij te komen van je reis.
Veel goedkoper en leuker om zelf jullie reis samen te stellen.
Kijk op internet waar jullie heen willen en wat jullie willen zien en leg niet te veel van te voren vast.
Ik ben alleen met 2 jongens van toen 15 en 13 op reis geweest en was op deze manier hartstikke leuk.

Markbr
kenner
kenner
Berichten: 103
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 23:04

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#7 Bericht door Markbr » dinsdag 17 december 2013, 00:56

Inge62 schreef:Tickets boeken en gaan! Boek je eerste nacht in Bkk om bij te komen van je reis.
Veel goedkoper en leuker om zelf jullie reis samen te stellen.
Kijk op internet waar jullie heen willen en wat jullie willen zien en leg niet te veel van te voren vast.
Ik ben alleen met 2 jongens van toen 15 en 13 op reis geweest en was op deze manier hartstikke leuk.
Sinds we alles zelf regelen en doen heb ik het gevoel dat je dan het echte land krijgt te zien en niet
een soort van pasklaar imago. Geen voorgeschotelde verhalen waar je later ontdekt dat de helft niet klopt enzo.
We nemen wel altijd door wat onze eventuele wensen zijn maar over het algemeen is het gewoon gaan en zien
wat je tegenkomt. Zoals in Hua Hin bijvoorbeeld. Zoeken de floating market en krijgen er 3 :) Vlak bij elkaar.
Als de hele meute links gaat, ga jij rechts, hihi Geen stress, geen idioten die jou reis verpesten met telkens te laat
komen enzo. We willen echt nooit meer anders

ireen123
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 173
Lid geworden op: vrijdag 08 december 2006, 10:35
Locatie: Venlo

Re: Rondreis ervaringen bij div organisaties.

#8 Bericht door ireen123 » donderdag 19 december 2013, 21:11

Wij willen komend jaar ook op reis in Thailand.
Plan is idd de vlucht boeken en het verblijf van 3 dagen in Bangkok.
DE verdere reis hebben we grof in gedachten maar we besluiten ter plaatse, is het leuk dan blijven we nog wat langer, is het niet leuk dan vertrekken we eerder.
Je hebt volwassen kinderen, dus het is ook zo mogelijk voor jullie.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”