Inklaren sportuitrusting

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jolandab
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zondag 10 november 2013, 11:34

Re: Inklaren sportuitrusting

#16 Bericht door jolandab » dinsdag 12 november 2013, 20:53

Beste, Allen,

Allereerst hartelijk bedankt voor jullie snelle antwoorden. De sportuitrusting waar we over praten zijn paramotors en paragliders. We willen met een groepje van 10 man daar een aantal weken gaan vliegen, demo's geven e.d.
1 uitrusting compleet weegt ca. 50kg maar het makkelijkst is om een container te huren (ivm afmetingen en motoren mogen het vliegtuig niet in) Dit wil ik doen bij een firma die veel containers verscheept naar Thailand, die ook de nodige papieren zal invullen. Hij heeft wel aan gegeven dat ik een ATA carnet bij de KvK moet aanvragen. Mocht je hier aanvullende informatie over hebben dan hoor ik het graag.

Groet Jurg
http://www.skydance.nl

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Inklaren sportuitrusting

#17 Bericht door Pieter » woensdag 13 november 2013, 03:11

Ik wil me er niet mee bemoeien maar net als in nederland is dat officeel verboden hier

en een Farang == geld ; dus kijk maar uit

n.b. ik heb ze hier ook al zien vliegen ook de buurt van m'n huis

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Inklaren sportuitrusting

#18 Bericht door stevenl » woensdag 13 november 2013, 03:22

Demo's geven? Wordt al heel snel als werk gezien, 1 jaloers iemand is genoeg om je het leven erg moeilijk te maken hier.

Kijk hier enorm mee uit, je zit voor je het in de gaten heb dik in de problemen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inklaren sportuitrusting

#19 Bericht door prajak » woensdag 13 november 2013, 03:42

"...je zit voor je het in de gaten heb dik in de problemen...."

Ho, bleef het maar bij 'in de problemen'. IN DE BAK ! En mogelijk de spullen geconfisqueerd.

Overweeg nog maar eens goed waar je aan begint. Invoerrechten en BTW lijken het minste probleem te worden....

Of....je moet een officiële uitnodiging krijgen van een autoriteit of hotemetoot die de tijdelijke invoervrijstelling regelt en een werkvergunning voor demo's. Heb je zo'n contact ?

Bij mij in de buurt zie ik ze ook wel eens. Mensen onder een scherm hangend en een klein benzinemotortje er bij. Het trekt aandacht. Is er geen club in Thailand die je zou kunnen vragen om je bij te staan ?

Jurg ! Ik dacht ene Jolanda tegenover ons te hebben hier. Maakt niet uit hoor.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Inklaren sportuitrusting

#20 Bericht door prajak » woensdag 13 november 2013, 03:45

ATA carnet.

Zie http://www.kvk.nl/ondernemen/internatio ... ta-carnet/ en er staat een landenlijst waarin Thailand staat.

Je kunt zien welke groep artikelen onder het carnet kan vallen.

Beroepsmateriaal, valt het daaronder ? ja, als Rieu komt wel denk ik.
Tentoonstellingsmateriaal ? Handelsmonsters ?

Ik zou maar eens de KvK vragen of ze ervaring hebben, of de ambassade hier.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Inklaren sportuitrusting

#21 Bericht door Jos Flachs » woensdag 13 november 2013, 08:10

Ik sluit me volledig bij de vorige sprekers aan. In Thailand is sportvliegen nogal gelimiteerd. De luchtmacht is praktisch gesproken eigenaar van het luchtruim, en ziet niet graag concurrentie. Alles wat kan vliegen is aan hele strenge regels gebonden. Het barst van de no-fly zones. Vooral (en met name) voor niet Thais.

Zekers, je ziet heel veel vliegtuigjes of kamikaze apparaten boven de baai van Pattaya. Maar dat zijn Thais(e eigenaars/operators), en geen farangs. Hooguit als nuttige lading.

Voor je contact zoekt met een vervoerder zou ik eerst contact zoeken met luchtvaart autoriteiten en kijken hoe die er tegenover staan. Als die niet direct positief reageren, en heel lang op zich laten wachten met antwoord is dat vrijwel zeker het antwoord: "nee". Maar dan beleefd.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Inklaren sportuitrusting

#22 Bericht door brake034 » woensdag 13 november 2013, 09:16

Misschien kunnen deze jongens je antwoorden: http://thailandparamotor.com/
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”