Gunstige vliegdagen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Gunstige vliegdagen

#1 Bericht door menan » donderdag 24 oktober 2013, 03:59

Wij willen een vakantie boeken naar Nederland en vroegen ons af of er dagen zijn waarbij wat minder passagiers in de vliegtuigen zit. Met een beetje geluk heb je dan niemand naast je. En dan is de overweging om in het middenpad te boeken in de hoop dat de stoelen naast je leeg blijven. Heeft iemand hier en idee over of ervaring mee?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Gunstige vliegdagen

#2 Bericht door carpediem » donderdag 24 oktober 2013, 04:13

Ik dacht 31 december j.l. is wel zo'n dag. Het vliegtig van china air Ams-Bkk zat hartstikke vol. Geen enkele plaats meer vrij.
Laatste paar jaar zelden meegemaakt dat de stoel naast mij vrij was.
pluk de dag (carpediem)

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Gunstige vliegdagen

#3 Bericht door menan » donderdag 24 oktober 2013, 04:24

Wij willen tussen 1 en 9 november vertrekken. En dan het liefst op een dag dat er wat minder mensen vliegen. Ik neem aan dat er populaire dagen zijn en minder populaire dagen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Gunstige vliegdagen

#4 Bericht door Jos Flachs » donderdag 24 oktober 2013, 04:58

Dat is vrijwel onmogelijk te bepalen. Airlines doen er alles aan om zo vol mogelijk te vliegen, da's logisch lijkt me. Omdat je online kunt boeken kunnen mensen tot vlak voor de dag van vertrek nog boeken. Dus als je vandaag denkt dat op dag X het vliegtuig half leeg is kan dat morgen compleet anders zijn.

Vanaf november tot begin februari is het Thaise hoog seizoen. Je moet dus geluk hebben.

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Gunstige vliegdagen

#5 Bericht door menan » donderdag 24 oktober 2013, 05:04

Jos Flachs schreef:Dat is vrijwel onmogelijk te bepalen. Airlines doen er alles aan om zo vol mogelijk te vliegen, da's logisch lijkt me. Omdat je online kunt boeken kunnen mensen tot vlak voor de dag van vertrek nog boeken. Dus als je vandaag denkt dat op dag X het vliegtuig half leeg is kan dat morgen compleet anders zijn.

Vanaf november tot begin februari is het Thaise hoog seizoen. Je moet dus geluk hebben.
Tot maart kun je vanaf Bangkok voor 26.750 baht vrijwel elke dag boeken. Ze kunnen ze aan de straatstenen niet kwijt. Komt daarbij dat de vliegtuigen kleiner zijn geworden. Dan ga ik er maar vanuit dat er halfvolle vliegtuigen in die periode zijn. Alleen weet ik niet welke dagen maandag, dinsdag, etc half leeg zouden kunnen zijn.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Gunstige vliegdagen

#6 Bericht door elst99 » donderdag 24 oktober 2013, 08:11

Op dagen dat je denkt dat het rustig zou kunnen zijn, is dinsdag en woensdag, maar maar dan zijn de tickets goedkoper en dan raad je het al, vol.
We hebben het bij verschillende MIj's geprobeerd, maar helaas.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Gunstige vliegdagen

#7 Bericht door serpay » donderdag 24 oktober 2013, 09:18

of je gaat gewoon eerste class vliegen privatie ruimte net wat je hebben wild.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Gunstige vliegdagen

#8 Bericht door joepattaya » donderdag 24 oktober 2013, 09:20

Een kwestie van geluk dus.
Voor 3 keer niks een vlucht boeken in economy en dan hopen dat je zit als in business.......dat willen we allemaal toch?
Boek anders op een dag dat juist iedereen verwacht dat het vliegtuig stampvol zit.............. :neus:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Gunstige vliegdagen

#9 Bericht door Jeanette » donderdag 24 oktober 2013, 09:23

Vlieg je 'Elite' bij EvaAir dan heb je niks aan een half leeg toestel want die (lekker brede) armleuning zit vast.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Gunstige vliegdagen

#10 Bericht door BKK_Bert » donderdag 24 oktober 2013, 11:08

Afgelopen zondag heb ik geboekt Ams-BKK bij China Air, 591 euro. Aangezien CI niet meer met de 747 vliegt maar sinds een jaartje of zo met de A340 is het vliegtuig elke keer afgeladen vol, ook komt dit door het feit dat CI in de alliantie (Skyteam) zit met o.a. KLM en andere maatschappijen. Dus mensen die o.a. via KLM hebben geboekt kunnen in hetzelfde vliegtuig zitten.
Home is not where you live, but where they accept you.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Gunstige vliegdagen

#11 Bericht door pong » vrijdag 25 oktober 2013, 08:39

hangt ervan af of je direkt of met ovestap vliegt. Maar ben nu dag 2 weer terug in BKK, dit keer met EY=Etihad, pas op de NL-markt, maar beide kisten mudjevol.
Beste raad is een erg onbekende airline te nemen, die af en toe op de risicolijst staat-maar is dat het je waard?
Tourwim to TH is booming-alweer+ 10/12%m aantal planes stijgt niet zoveel,dus...
Verder een kwestie van geld/ticketkkosten: die airlines laten die bijna niks betalen, niet in de beste positie zitten-ook daar zijn programma's voor. Voorin en met wat geluk wat lege plekken naast je is voorbehouden aan elite vliegers met status en hogere prijzen.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Gunstige vliegdagen

#12 Bericht door robin33 » zaterdag 26 oktober 2013, 12:46

Vorige week voor het eerst naar een niet thailand bestemming gevlogen, lange afstand.

Gelijk ook voor het eerst met klm.... Nooit meer.
Service is goed.
Maar de stoelen zijn zo krap. En wil je zelfs maar naar het gangpad verplaatsen pak je beurs maar....

Zelfs in de comfort class zat ik niet zo ruim als de eva standaard

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”