Bangkok - Hua Hin per motobike

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#16 Bericht door BKK_Bert » maandag 25 november 2013, 14:53

Ik heb in Nederland AbnAmro. Hier in Thailand heb in een rekening bij KasiK.
Het was de bedoeling om geld op te nemen van mn ABN en dan te storten op mn kasiK account. Is deels gelukt, maar bij een nieuwe poging om geld op te nemen ging het mis.

Heb ondertussen contact opgenomen met Kasik, die zeggen dat als de pas even te lang in de ATM blijft, deze automatisch wordt ingeslikt en onbruikbaar wordt gemaakt.
Ook contact gehad met ABN. Deze bevestigen dat de pas "vernietigt" wordt binnen een aantal minuten. Verder is voor de zekerheid de pas geblokkeerd.
De bank stuurt een nieuwe pas naar mijn huisadres..., heb ik weinig aan op dit ogenblik. Het is niet anders.

Betalingen die ik moet doen via internetbankieren, immers niet alles wordt automatisch overgemaakt, moet nu telefonisch worden doorgegeven aan de bank en zij regelen de rest. Ook een bedrag naar mijn Kasik kan dan geregeld worden.
Mn vriendin wil me ook helpen, dat heb ik liever niet tenzij voor een korte periode, totdat ABN geld heeft overgemaakt.

Eventueel en indien nodig kan ik gebruik maken van een soort "noodfonds". Maakt het mogelijk om, indien noodzakelijk, een beperkt bedrag naar mijn thaise rekening over te maken. Ook bij aankomst op Schiphol kan ik, indien nodig, gebruik maken van dat fonds.
Home is not where you live, but where they accept you.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”