Bangkok - Hua Hin per motobike

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Bangkok - Hua Hin per motobike

#1 Bericht door BKK_Bert » maandag 07 oktober 2013, 17:01

Sawatdee krup,

Is het te doen om met de motobike van BKK naar Hua Hin te reizen en vv. Welk is de beste route? We hebben geen haast en we zien dan meer. We zijn al eerder met de trein en met bus gegaan, ook leuk, maar we ( met name ik) willen nu wat anders.
Mijn vriendin en ik plannen nu om die trip met de motobike te doen. Ik hoef de motobike niet te huren, ik heb een Honda zoomerx en die staat bij mn vriendin in BKK (Hua Mark).

Ik ga in half nov. weer 1 maand naar Thailand.

Alvast bedankt voor tips en (reis)info.

Bert
Home is not where you live, but where they accept you.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7572
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#2 Bericht door driver » maandag 07 oktober 2013, 17:18

Tuurlijk is dat te doen zover is dat niet.
m.i gewoon op een detail kaart een route uitstippelen.
Zoomer...net even gekeken wat dat is maar dat is wel een kek fietsje om te zien vindt ik.
Wel wat klein voor 2 personen misschien maar als je geen haast hebt ...gewoon doen zou ik zeggen en misschien is het leuk om er een verslagje incl fotoos van te maken dan hebben wij ook weer wat kijk en leesvoer hier :thumbsup:

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op maandag 07 oktober 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#3 Bericht door prajak » maandag 07 oktober 2013, 17:20

GAAN !

Zal een 180 km enkele reis zijn, ik ken de zoomerx niet, heb een airblade 110 cc, heb op een dag al meer km gedaan dan 180, maar zat er wel alleen op...... Er zal weinig ruimte zijn voor tassen want de zoomerx is een kleine scooter.

Je komt in november, het zal droog zijn, denk en hoop ik, fris als je in de vroege morgen rijdt dus neem iets als een jek mee.

Route ? Ik heb geen detailkaarten van die regio, kan je hier mee niet helpen. Maar 180 km 'only' geeft je de ruimte ruim over binnenwegen te gaan en misschien wel langs de zee door dorp en dorp en dorp.

Je kunt jouw vriendin vragen in BKK kaarten te kopen van Samut Sakhon, Samut Songkram en vooral van Phetcha Buri en Prachuap Khiri Kan provincies. Dat geeft je de ruimte leuke lokale wegen uit te zoeken.

Ballen ! Dat hebben scooterrijders. Mooie reis gewenst.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#4 Bericht door BKK_Bert » maandag 07 oktober 2013, 17:22

Afbeelding

110 CC, zelfde kleur die ik heb.
Home is not where you live, but where they accept you.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#5 Bericht door BKK_Bert » maandag 07 oktober 2013, 17:24

oops, beetje groot uitgevallen... in-uitzoomen dan maar.
Home is not where you live, but where they accept you.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#6 Bericht door prajak » maandag 07 oktober 2013, 17:25

Driver, dit is hem....

http://motomalaya.net/blog/2012/09/06/2 ... -launched/

110 cc 'underbone' net zoals de airblade.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#7 Bericht door prajak » maandag 07 oktober 2013, 17:32

Je was me net voor, Bert....

Hij is een stuk zuiniger dan de Airblade; ik rij 1 op 25. Ik rij overal naar toe met dat ding, tot verdriet van Kai, maar meer dan wat schrammen en een hond onder de Honda heb ik er nog niet aan gehad.... Afkloppen....!

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#8 Bericht door BKK_Bert » maandag 07 oktober 2013, 17:39

Hij is een stuk zuiniger dan de Airblade; ik rij 1 op 25. Ik rij overal naar toe met dat ding, tot verdriet van Kai, maar meer dan wat schrammen en een hond onder de Honda heb ik er nog niet aan gehad.... Afkloppen....!
yup, deze doet het 1 op 30.

Heeft ook nog niet veel op de teller staan. Heb hem in jan. 2013 gekocht.
Voor en paar dagen heb je niet zoveel bagage nodig, rugzak oid zal wel voldoende zijn.

Maar ok, als deze trip bevalt wil ik later een keer richting Isaan ( Roi Et) gaan, ben er nog nooit geweest.
Home is not where you live, but where they accept you.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7572
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#9 Bericht door driver » maandag 07 oktober 2013, 17:54

Okee, ik had wat andere gegoocheld maar deze ziet er ook leuk uit vindt ik.
Gewoon gaan Bert ..mooi weer en geen haast wat wil je nog meer.

Maarrr...jij hebt een thaise vriendin begrijp ik wil die wel achterop ivm bijkleuren iets waar de meeste thaise een bloedhekel aan hebben weet ik inmiddels die zitten liever in een grote airco auto toch ;)

gr driver

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#10 Bericht door weten » dinsdag 08 oktober 2013, 06:51

BKK_Bert schreef:Sawatdee krup,

Is het te doen om met de motobike van BKK naar Hua Hin te reizen en vv. Welk is de beste route? We hebben geen haast en we zien dan meer. We zijn al eerder met de trein en met bus gegaan, ook leuk, maar we ( met name ik) willen nu wat anders.
Mijn vriendin en ik plannen nu om die trip met de motobike te doen. Ik hoef de motobike niet te huren, ik heb een Honda zoomerx en die staat bij mn vriendin in BKK (Hua Mark).

Ik ga in half nov. weer 1 maand naar Thailand.

Alvast bedankt voor tips en (reis)info.

Bert
Heel goed te doen we gingen naar korat en zijn dwars door bangkok gereden we waren alleen wel enigszins zwart.

Wij zweren bij een honda scoopy, comfortabel en ik kan m,n gps kwijt op het stuur.
Alleen met z,n tween op een brommer nee dat vind ik niks, een motor oke maar zo,n eind is voor de driver als passagier niet echt lekker vind ik ,mijn vrouw en ik rijden altijd appart op de scooter maar wij rijden dan ook zo,n 6000 km. per seizoen (4mnd.)
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#11 Bericht door BKK_Bert » dinsdag 08 oktober 2013, 12:01

driver schreef:Okee, ik had wat andere gegoocheld maar deze ziet er ook leuk uit vindt ik.
Gewoon gaan Bert ..mooi weer en geen haast wat wil je nog meer.

Maarrr...jij hebt een thaise vriendin begrijp ik wil die wel achterop ivm bijkleuren iets waar de meeste thaise een bloedhekel aan hebben weet ik inmiddels die zitten liever in een grote airco auto toch ;)

gr driver
Daar zit wat in..... Denk wel dat ze dat wil. Als het lastig is om zo een paar uur te rijden doen we het wat rustiger aan. Tijd genoeg.
Onderweg moet toch getankt en gegeten worden. Fotootje/ filmpje maken.
Zal wel lukken dan.

Net even op G-maps gegeken voor de route... Wil niet de hele trip op de weg zitten die maps opgeeft. Dus moet nog verder uitzoeken. I.i.g wel via Cha-am.

NB: G-maps (streetview) is verder uitgebreid in Thailand.
Home is not where you live, but where they accept you.

BKK_Bert
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 331
Lid geworden op: zaterdag 11 mei 2013, 15:29
Locatie: Leiden/Songkhla/Bangkok
Contacteer:

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#12 Bericht door BKK_Bert » maandag 25 november 2013, 07:51

Hmmmm, van deze trip zal niks komen. Ben mijn bankpas kwijt, ingeslikt door de ATM, en zal voor de rest van mijn vakantie wel in BKK blijven. :(

Dom natuurlijk om maar 1 pas mee te nemen... Doe ik al drie jaar, ging altijd goed tot gisteren.... balen als een stekker.

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor andere vakantiegangers. Liever 1 pas teveel dan geen pas meer op zak hebben
Home is not where you live, but where they accept you.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7572
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#13 Bericht door driver » maandag 25 november 2013, 08:54

BKK_Bert schreef:Hmmmm, van deze trip zal niks komen. Ben mijn bankpas kwijt, ingeslikt door de ATM, en zal voor de rest van mijn vakantie wel in BKK blijven. :(

Dom natuurlijk om maar 1 pas mee te nemen... Doe ik al drie jaar, ging altijd goed tot gisteren.... balen als een stekker.

Laat dit ook een waarschuwing zijn voor andere vakantiegangers. Liever 1 pas teveel dan geen pas meer op zak hebben
Heb je geen geld staan op de Thaise rekening van je vriendin ?
Wij hebben altijd een Visa card bij ons zowel Suk als ik kost je vlgs mij 12,50 pp per jaar maar dan heb je al 2 pin /betaal mogelijkheden.
Cash geld neem ik altijd mee en Suk heeft in Thailand haar eigen bankrekening nog waar we ook indien nodig geld vanaf kunnen halen.
Bij aankomst in Thailand storten we daar ook wat geld op een malig zodat pinnen later niet iedere keer die provisie kost van die ATM pin automaten.
Dan heb ik nog een SNS pas voor het geval dat...

gr driver

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#14 Bericht door Loe » maandag 25 november 2013, 11:45

Bkk-bert

Dit was mij in cambodja overkomen vorige week. Kreeg de volgende dag wel mijn pas terug, maar kan nu nergens pinnen in thailand. Gelukkig heb ik meerdere passen dus ik red het die vier maanden wel zonder deze pas.

Maar er zijn toch genoeg mogelijkheden om toch aan geld te komen, daar hoef je je vakantie toch niet te laten verzieken.
Je kunt toch wel internetten? Dan kun je geld overboeken naar iemands rekening en deze kan weer thais geld op de thaise rekening van jouw of je vriendin storten.
Of rechtstreeks een buitenlandse boeking doen via internet duurt maar een of twee werkdagen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bangkok - Hua Hin per motobike

#15 Bericht door ron » maandag 25 november 2013, 12:42

Weet niet welke bank je hebt,maar er is altijd wel een mogelijkheid om geld op te nemen van je rekening.

https://www.google.nl/webhp?sourceid=na ... d&safe=off
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”