Ethiad?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Ethiad?

#1 Bericht door afra » zaterdag 28 september 2013, 17:27

Ik zie ticket prijzen die me wel aan staan bij Ethiad.
Ook de stop over tijden zijn te doen, denk ik want vloog eerder altijd met Eva en dus rechtstreeks.( 3.15 uur)
Iemand ervaring?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ethiad?

#2 Bericht door elst99 » zaterdag 28 september 2013, 18:23

Niet met Etihad, wel met de Emirates 380 via Dubai, ook een tussenstop, goed bevallen! Ruime stoelen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Ethiad?

#3 Bericht door Loe » zondag 29 september 2013, 01:01

Ik reis al drie jaar met etihad, prima m aatschappij met zeer goede service. Is al jaren gekozen tot de beste maatschappij. Heb deze keer steeds de stoel bij de deur kunnen kiezen zonder exstra kosten. De prijzen zijn altijd bij een van de laagste en de overstap in abu dabi is snel voorbij en ik kies voor een overstap dan kan ik lekker even goed bewegen. Door etihad staan de prijzen bij iedereen onder druk.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Ethiad?

#4 Bericht door pong » zondag 29 september 2013, 11:46

code is EY en het is ETIHAD, gebaseerd in Abu Dhabi, waar je dus altijd overstapt.
Heb hem jaren geleden veel gebruikt vanaf FRA of LON, nu vliegen ze sinds kort ook zelf op AMS en vertrek met hun over 3-4 week. Agree with loe-prima airline, net zo'n goede service als EK=emirates, maar geen AB380. Itt tot EK meest niet lang overstaptijd op AUH. VLieg je wat vaker, dan heb je al snel Silver status, met freebees als lounge-toegang en nog meer gratis bagage.
Tip-als je op geld gaat en er de moeite voor wilt doen: vaak is het NOG goedkoper door AMS-BKK en terug naar DUS te boeken (uitgebreid screen zoeken bij begin), dit ivm samenwerking met wat ooit AirBerlin was.
Je kan er vrijwel van uitgaan dat ALLE mid-east/gulfy airlines prima service bieden en splinternieuwe planes hebben, dat hoef je niet voor elke weer apart na te vragen. Ongemak is de verplichte overstap in hun thuisbase.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Ethiad?

#5 Bericht door Fritsie » zaterdag 19 oktober 2013, 08:52

Heeft iemand enig idee of de luchthaven van Abu Dhabi een beetje overzichtelijk is, daar de overstap tijd bij Etihad slechts een kleine twee uur is. Ik denk eraan om mijn ouders met Etihad te laten vliegen vanwege de goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar als de overstap lastig (onduidelijk) is met grote afstanden te overbruggen, dan gaan ze uiteraard met eens rechtstreekse vlucht.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Ethiad?

#6 Bericht door Loe » zaterdag 19 oktober 2013, 09:08

Twee uur is tijd genoeg, ze moeten gewoon naar hun nieuwe gate lopen dit duurt ongeveer 20 min. En dan nog door de check. Op iedere hoek staan wel mensen om ze te helpen. Zonder hun vertrekken ze toch niet, want hun bagage is doorgelabeld. Mocht het toestel vertraging oplopen dan staat er een hele ploeg klaar om ze een snelle route te wijzen, dus geen enkel probleem.

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Ethiad?

#7 Bericht door Fritsie » zaterdag 19 oktober 2013, 09:50

Dank je Loe, dat lijkt allemaal goed te doen.

Gebruikersavatar
bjornie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: maandag 05 mei 2008, 14:54

Re: Ethiad?

#8 Bericht door bjornie » dinsdag 04 februari 2014, 14:11

Beste,

Ik kan er ook niets negatiefs over zeggen. Ik vlieg al 7 jaar met hun en zal zelden of nooit met een andere maatschappij vliegen, of het moest door omstandigheden niet gaan.
En het eten is ook best lekker, en die tussenstop vind ik persoonlijk zeer ideaal om een sigaretje te kunnen roken. En je hebt tussen je vlucht tijd zat om naar de andere gate te gaan.

Grts Bjorn.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Ethiad?

#9 Bericht door pong » woensdag 19 februari 2014, 08:25

ben nu-momenteel in Banguio/PH=filippines, 3x met ze AMS-BKK of DUS gevlogen en helaas-de overstap in AUH is momenteel een bezoeking-door de enorme rijen en te weinig plaats. Je wordt als slachtvee door bulderende militairen door alle hoeken geleid-om plek voor de enorme rij te hebben. Dus niet lang talmen en eerst rondshoppen-dat kan je erna net zo goed doen. Service voor AUH-BKK is merkmaar minder als voor EUR-AUH. Alle planes uit AMS altijd vol.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”