wifi in mijn huurhuis

Alles over bellen en internet in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#46 Bericht door Loe » donderdag 05 september 2013, 20:19

Henk,

Heb je wel de juiste router besteld? Er heeft er maar een ook de 850 herz en die zou je in thailand nodig hebben maar kost iets van 141 euro, deze heb ik gekocht E586W

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#47 Bericht door Henk Korat » donderdag 05 september 2013, 20:34

Loe, dat is de mifi dat ik heb gekocht. Maar ik heb er minder voor betaald. Mis ik iets Loe? Ik zal in ieder geval melden hoe het ding in Thailand werkt. Volgende maand ben ik er.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#48 Bericht door Loe » donderdag 05 september 2013, 20:37

Henk,
Dan hebben we dezelfde maar ik heb 117 ex btw betaald. En ik ga al de 17 van deze maand :mrgreen:
Onderscheid moet er zijn

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: wifi in mijn huurhuis

#49 Bericht door Henk Korat » donderdag 05 september 2013, 20:42

Bofkont. :clap: :clap: :clap:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#50 Bericht door stevenl » vrijdag 06 september 2013, 03:25

Henk Korat schreef:
hema schreef:Op het forum kan ik ook na goed zoeken niet het duidelijke antwoord vinden van wat ik wil.

Mijn vraag
Wij huren voor 4 maanden een huis in de omgeving van Rayong, vorig jaar had ik daar internet met mijn notebook via een dongel en een dtac simkaart de 2e maand kreeg ik een buurman die wifi had en niet afgeschermd, dat was ideaal voor mij.
Dit jaar moet ik afwachten of ik dezelfde buurman ga krijgen, zo niet denk dat ik dan zelf wel een wifi verbinding zou willen hebben omdat er nu buiten de laptop ook nog eens 2 tablets meegaan.
Kan iemand mij een duidelijk antwoord geven hoe ik dat aan moet pakken, wat ik dan nodig heb en wat dat ongeveer kost per maand.
Niet teveel met technische termen gaan gooien want dan ga ik het vast niet meer snappen.
Ik wil beslist geen olie op het vuur gooien. Maar Hema, ben je zelf niet schuldig aan de verwarring? Je intro was absoluut onduidelijk over de wijze waarop je gebruik maakt van de wifi van je buurman. Jouw boosheid doet mij dus niets en vind ik totaal onbegrijpelijk. Volgende keer aub duidelijk zijn.
Zelfs al zou de buurman er niets van geweten hebben, dan nog was de reactie van brake034 gigantisch overdreven. Dus verwarring of niet, gewoon fatsoenlijk met anderen omgaan is een goed gebruik, en dat was brake034 hier even uit het oog verloren.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: wifi in mijn huurhuis

#51 Bericht door Loe » vrijdag 06 september 2013, 04:21

Marcels reaktie was fout en voorbarig maar hij heeft al uitgelegd waarom hij zo verkeerd reageerde en zijn excuus aangeboden.

Punt is nu dat hema en henk en ik weten wat we nodig hebben en dat is de winst van dit forum.
Je kunt het dus goedkoop kopen in thailand of duurder in nederland, ieder zijn eigen keus.
Maar ik wil een die ik in nederland en thailand kan gebruiken en geef daarom liever iets meer uit.
Tenslotte verdien je toch ieder maand enkele keren ongeveer 900 baht terug.ik had de laatste vakantie 3 abonnementen van true a 950 baht per stuk en heb nu nog maar 1 abonnement nodig en de kleine kan ook nog erbij op internet. Prima toch :clap: :clap: :clap:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#52 Bericht door Gardensafari » vrijdag 06 september 2013, 20:35

Het is heel eenvoudig: als Hema een afspraak had met z'n buurman, of die vond het goed, dan is er niets aan de hand.
Zo niet, dan is hij een dief.
Als iemand zijn verbinding niet heeft beveiligd heb jij geen enkel recht er dus maar gebruik van te maken. Basta.

Maar welk van de twee ook: een open WiFi is erg onverstandig.
Nog afgezien van de mogelijke diefstal van bandbreedte.

Stel de buurman heeft open WiFi.
Hema mag daarvan gebruik maken.
Maar derden en met name hackers, kunnen dat ook.
Heel erg gevaarlijk.

Buurman moet zijn WiFi dichtdoen.
En het password in vertrouwen geven aan Hema, dan is er niks aan de hand.

Hema, je moet niet zo snel boos worden.
Dat is slecht voor je bloeddruk, je humeur en dit forum.
Je eerste berichtje was vaag.
Sommigen zijn daarop ingesprongen.
Dat was niet jouw bedoeling, want eigenlijk heeft jouw buurman niks te maken met je eigenlijke vraag.
Je laat het antwoord op de vraag of en wat buurman wist ook volledig in het midden.
Logisch, omdat het voor de vraag ook van geen enkel belang was.

Maar het is geschreven taal.
En dat is vaak de meest onduidelijke communicatievorm die er is.
Geen intonatie, geen lichaamstaal: slechts 20% van de normale communicatie tussen mensen.
En dat ging hier verkeerd.
En dat zal nog vele malen verkeerd gaan op dit en andere forums.
Neem het de forumleden niet kwalijk en blijf gezellig hier.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: wifi in mijn huurhuis

#53 Bericht door Jeanette » vrijdag 06 september 2013, 21:12

Veel vrouwen weten helemaal niet dat je niet op een onbeveiligde wifi mag inloggen.
Hema wist het niet en ik ook niet. :? En niet vaag, gewoon niet. (ja, nu wel)

Marcel was ergens nijdig over en heeft het op Hema afgereageerd.
Ik denk dat hij nu ongeveer zoveel spijt heeft als iemand met 'la Tourette' die in de kerk heeft gevloekt.
Die tokkie-achtige zinnen, het was niks voor jou Marcel, ik zie je bijna als een boeddhistische Jehova getuige. :giggle3:

Had ik je maar per pb gewaarschuwd dan had je het weg kunnen halen. :(

Maar - oké - laten we weer verder gaan.

[|)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: wifi in mijn huurhuis

#54 Bericht door brake034 » zaterdag 07 september 2013, 00:55

Hallo Hema, het spijt me dat ik zo uit mijn sloof schoot. Het was onnodig om te reageren zoals ik gedaan heb en ik geloof niet dat het dit forum waardig was. Dus blijf gewoon komen en posten, mijn reactie was geen goed voorbeeld van hoe dit forum moet zijn.
Marcel

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: wifi in mijn huurhuis

#55 Bericht door stevenl » zaterdag 07 september 2013, 04:14

Marcel, klasse.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#56 Bericht door hema » zaterdag 07 september 2013, 08:16

Dank voor je excuus, is ook aanvaard, maar ik blijf bij mijn besluit om van dit forum geen gebruik meer te maken. Heb alleen nog geen antwoord hoe ik mijn registratie ongedaan kan maken.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: wifi in mijn huurhuis

#57 Bericht door Jeanette » zaterdag 07 september 2013, 09:28

Volgens mij kan dat niet.
Schrijven op internet is als veren uit een kussen van een toren afstrooien - je kunt ze nooit meer allemaal terughalen.

Ik ben ook beheerder van een dieet site voor darmklachten (daarom is het daar ook een zooitje) en - net als hier - is maar een paar procent actief.
Je kunt wel je pb uitzetten en gewoon nooit meer terug komen.

Wil je wel blijven lezen dan kun je 'onzichtbaar inlogen' dan staat er bij 'laatst ingelogd' een streepje ipv een datum.

Groetjes en misschien tot de winter.

Jeanette.

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

Re: wifi in mijn huurhuis

#58 Bericht door hema » zaterdag 07 september 2013, 10:00

[quote="Jeanette"]Volgens mij kan dat niet.
Schrijven op internet is als veren uit een kussen van een toren afstrooien - je kunt ze nooit meer allemaal terughalen.

Ik ben ook beheerder van een dieet site voor darmklachten (daarom is het daar ook een zooitje) en - net als hier - is maar een paar procent actief.
Je kunt wel je pb uitzetten en gewoon nooit meer terug komen.

Wil je wel blijven lezen dan kun je 'onzichtbaar inlogen' dan staat er bij 'laatst ingelogd' een streepje ipv een datum.

Groetjes en misschien tot de winter.

Jeanette.[/quote

Toch wel vreemd jeanette want dat moet toch een kwestie van uitvinken of iets degelijks zijn, ze verwijderen toch ook regelmatig accounts die niet of nauwelijks op dit forum aanwezig zijn.
Ja wij gaan weer voor 4 maanden, onze vrienden voor 3, dus als jullie ook daar weer verblijven komen we elkaar vast en zeker tegen

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: wifi in mijn huurhuis

#59 Bericht door ron » zaterdag 07 september 2013, 10:08

Denk dat niets en niemand gewist wordt Hema.
Zie dat er 4278 leden zijn,maar klik maar eens iemand aan,en je ziet dat deze mensen al sinds 2009 niet meer hebben ingelogd.

http://www.thailandforum.nl/memberlist. ... start=4250

Als je hier geen zin meer hebt,kan je toch gewoon niet meer inloggen,en natuurlijk in jou acount aangeven dat je geen e-mail krijgt als er een bericht voor jou is.

Succes,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: wifi in mijn huurhuis

#60 Bericht door Jeanette » zaterdag 07 september 2013, 10:15

Ja we willen weer naar Ton en Hans van Laemya Inn maar ook een paar weken naar Krabbi of Phuket.

Om op dit toppic terug te komen, de wifi is gratis bij Laemya (je krijgt dan de code) en kost 800 baht bij Nice Beach Hotel per week.

[|)

Plaats reactie

Terug naar “Bellen en Internet”