Woonlandbeginsel afgeserveerd

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#16 Bericht door serpay » zaterdag 24 augustus 2013, 09:32

voor wie duch, voor de hard werkende net modaal of iets minder verdiener,
of voor de graaiheren die nu toch al genoeg hebben?
(las net dat wiegel ook al lekker bezig is)
regeltjes ja deze zijn er genoeg maar vallen voor 99 % in de verkeerde handen door het grote falen ( of niet willen)
van de overheid.
een tip aan de overheid . maak de belasting waterdicht en u zult zien alle staatsschulden verdwijnen als sneeuw voor de zon.


overheid groter gajes bestaat er niet
Alfisti rebeli

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#17 Bericht door Jeanette » zaterdag 24 augustus 2013, 10:24

Ik heb in mijn leven al van veel 'regeltjes' geprofiteerd, mijn broer - 4 jaar jonger - greep steeds vaker mis.
Daarom heb ik het gevoel dat het voorlopig mijn beurt is om gekort te worden.
Ik maak me geen financiele zorgen voor mijn oude dag maar meer .... 'zijn er dan nog genoeg handen aan het bed' ...zorgen.
De PGGM zegt in 2020 20 % van de schoolverlaters nodig te hebben.
Dat krijgen ze nooit. En het spul wat nu rond de 10 jaar is is verwender dan in mijn tijd met een kamer bij papa en een bij mama en soms opa en oma 3 of zelfs 4 door alle scheidingen. Hoe leer je zelfstandigheid als je steeds maar geholpen wordt. Hoe leer je sparen als je alleen maar .... opaaaa? .... hoeft te zeggen en schattig te kijken?

De thuiszorg is veel te duur en ze mogen niet veel van de arbo.
De mensen die ik spreek voelen zich geen werkgever meer en zouden graag de werkster van vroeger terug willen, te vertrouwen en niet zo nieuwsgierig en vol van opdrachten waaraan de thuiszorg lijdt. Studenten die 10 minuten over een kamer stoffen en zuigen doen.

En nu is de subsidie van de boodschappenbus ook al gestopt. Ik werk gratis en vrijwillig en nog is het te duur.

Zomaar even een uitbarsting, :mrgreen: en nu gaan we waterfietsen.

8-)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#18 Bericht door prajak » zaterdag 24 augustus 2013, 10:40

Ik doe niet aan doemdenken. Dat we wat minder moeten doen over x jaar is me wel duidelijk. We ontkomen niet aan de buikriem. Maar die zijn potdorie niet te krijgen..... :giggle2:

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#19 Bericht door Gardensafari » zaterdag 24 augustus 2013, 12:00

prajak schreef:Gardensafari, IK heb dat verdrag niet gemaakt.
Nee, dat klopt.
En ook als je het niet zou willen moet je er gebruik van maken.
Zo zitten wet en verdragen nu eenmaal in elkaar.

Neemt niet weg dat ik het een onwenselijke situatie vind.
En dat heeft niets, nou bijna niets, met jaloezie te maken.
Ik vind dat in principe pensioen belast hoort te zijn in de staat waarin het is opgebouwd, zeker voor een land als Nederland, waar de premie aftrekbaar is.
Veel andere landen werken met een simpel omslagstelsel en ja, daar ligt het anders.
Jij kent ook wel de voorbeelden van rijkaards die in de eigen BV een pensioen hebben opgebouwd en die eventjes emigreren om dat belastingvrij te kunnen incasseren, hoewel dat later moeilijker gemaakt is.

Maar ik geef toe: het botst met het recht van mensen om na hun arbeidzame leven daar te gaan wonen waar ze willen.
Als je het goed aanpakt heft Thailand (nog) geen belasting over pensioenen.
Jij hebt die regeling al eens uitgelegd en die is al net zo bezopen als veel Nederlandse regels.
De politiek is in alle landen even begrijpelijk...
En dat gaat ook niet voor alle landen in de wereld op.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#20 Bericht door Gardensafari » zaterdag 24 augustus 2013, 12:05

dutch schreef: wat minder overheidsinbreng zal straks weer een ommekeer brengen :thumbsup:
Nu is het mijn beurt om te roepen: "Droom rustig verder".

De hele samenleving wordt alleen maar ingewikkelder.
En de bemoeizucht van de politiek neemt echt niet af.
Al 20 jaar is er de roep om een kleinere overheid.
Maar die bedenkt dan zelf regels als die van de Toeslagen.
Om nog iets van het Bulgarengeld terug te zien heb je toch een overheid nodig...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Woonlandbeginsel afgeserveerd

#21 Bericht door prajak » zaterdag 24 augustus 2013, 15:43

"...Jij kent ook wel de voorbeelden van rijkaards die in de eigen BV een pensioen hebben opgebouwd en die eventjes emigreren om dat belastingvrij te kunnen incasseren, hoewel dat later moeilijker gemaakt is...."

Hier kan ik een lang stuk over schrijven maar dan kom ik buiten het item. "Eventjes" wordt wel levenslang en de pot moet groot genoeg zijn om de AOW en pensioenen te kunnen vergeten; ook erfenissen uit NL mag je vergeten.

Ik heb de indruk dat het niet betalen van giga fiscale claims door deze truc niet leidt tot signalering van het paspoort. Maar daarover kan iemand anders wellicht wat meer vertellen.

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”