Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#16 Bericht door stevenl » zondag 03 november 2013, 10:56

An-1984 schreef:Ik vind het jammer dat de trein zo wordt afgeraden. Ik weet dat het niet de ideale manier van reizen is, maar het lijkt me juist leuk om die manier van reizen een x te ervaren. Is het wel een optie om bijvoorbeeld van BKK met de trein naar het zuiden te gaan? Dat ik het stuk BKK-CM met het vliegtuig doe en het zuiden met de trein reis?
Zeker is dat een optie, je kunt zonder problemen naar Surat Thani en verder naar het zuiden treinen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#17 Bericht door prajak » zondag 03 november 2013, 11:19

An-1984, de trein C-Mai is er niet in die periode. Afgeraden door ons of niet, ze is er niet. Er wordt aan het spoor gewerkt. Misschien is een deeltraject open en gaat de rest met bussen.

Maar het voorstel van Steven is uitstekend en mocht je niet genoeg krijgen van treinen, er is ook nog Bangkok-Nongkhai en Bangkok-Ubon Ratchathani; twee boemeltjes naar Rayong en naar Kanchanaburi en verder westelijk en tenslotte een sukkelaartje van Khorat naar Nongkhai........derde klasse en houten bankjes....

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#18 Bericht door Jeanette » zondag 03 november 2013, 11:43

Op de facebook pagina van Greenwoodtravel staat een heel verhaal over treinreizen met foto's.


https://www.facebook.com/GreenWoodTrave ... ion=stream

[|)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#19 Bericht door elst99 » maandag 04 november 2013, 10:39

Ervaring met BKK naar het zuiden,de meeste treinen rijden s'nachts,zeker niet snel, dus qua zien van natuur, niet interressant! Zou kiezen voor vliegen, scheelt tijd!
En de treinen hebben vaak grote vertraging,de laatste keer van Bangkok naar Surat Thani in Hua Hin al 3 uur, wordt je niet vrolijk van.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#20 Bericht door prajak » maandag 04 november 2013, 10:53

Ach Elst99, het kan altijd nog erger, weet je nog ?
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... g#p8230428

An-1984
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: maandag 05 augustus 2013, 18:36

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#21 Bericht door An-1984 » woensdag 06 november 2013, 20:52

Ik denk dat we maar vliegen. Maar mijn man kijkt iets te veel naar "air crash investigation" en is niet zo'n fan van de binnenlandse vluchten :mrgreen:. Maar goed, hij heeft weinig keus denk ik :giggle: :Whistle:

Ik ben ook niet van plan om al te boeken omdat ik me niet vast wil leggen. Ben bang dat ik anders nog helemaal niet weg wil uit het noorden. Denk dat ik vanaf CM het vliegtuig neem naar Krabi. Vanuit Krabi naar Koh Lanta, hier een aantal dagen verblijven. En dan nog een aantal dagen op Koh Lipe. En van uit deze 2 eilanden uitstapjes maken naar andere mooie plekjes.

Vanuit Koh Lipe wil ik dan terug naar Bangkok, hoe kan ik dit het beste doen? Eerst terug naar Krabi en vliegen vanaf Krabi of zijn er nog andere opties?

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#22 Bericht door stevenl » donderdag 07 november 2013, 03:22

Ja, vliegen is zeker de makkelijkste weg. Maar je kunt ook bijvoorbeeld de trein pakken in Surat Thani of Trang.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Westelijke golfkust, andaman kust of beiden?

#23 Bericht door De Beweerder » donderdag 07 november 2013, 04:55

An-1984 schreef: Vanuit Koh Lipe wil ik dan terug naar Bangkok, hoe kan ik dit het beste doen? Eerst terug naar Krabi en vliegen vanaf Krabi of zijn er nog andere opties?
Beter vlieg je terug vanaf Had Yai anderhalf uur rijden van de pier waar je aankomt met speedboot/ferry.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”