Termieten-ellende

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Termieten-ellende

#16 Bericht door v@go » zaterdag 07 juni 2014, 09:06

Hua Thale schreef:Begrijp even niet waarom dit bij termieten ellende staat foppo. ?
Kan je het niet onder een noemer wegzetten. :?:
Volgens mij om gewoon op foto te laten zien hoe zo'n ringleiding in de fundering wordt geplaatst.
dus wel degelijk on topic, maar als je de post van Ruudthai niet hebt gelezen kan ik je reactie wel voorstellen.

"Tegenwoordig, eigenlijk al vele jaren, kun je tijdens de bouw van een huis een leidingsstelsel onder je huis laten aanleggen waar ze een anti-termietenstof in doen. En dat wordt jaarlijks aangevuld. Schijnt goed te helpen maar je moet het wel tijdig tijdens de bouw laten aanleggen. Hebben we bij onze beide huizen niet aan gedacht om te doen."
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Termieten-ellende

#17 Bericht door Hua Thale » zaterdag 07 juni 2014, 09:19

Als de zwarte leiding iets met termieten van doen heeft is het mij duidelijk.
On topic is het dan al gauw.
Bedoelde met onder een noemer meer dat de buitenstaander het wel en wee van foppo zijn bouwgeheimen overzichtelijk kan volgen.

Ik had er niks over te zeggen dat is het nadeel van een resort je tekend je koopcontract en het huis wordt gebouwd volgens voorbeeld.
Meerwerk boven de fundering of onder was in 2003 minimaal en als je in Nederland ben ook niet echt te overzien.
Heb die beesten trouwens minimaal aangezien vrijwel alles aan en op het huis niet op hun menu lijst staat.
Plantje of een struikje en dan nog tijdens de aanplant of ouderdom.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Termieten-ellende

#18 Bericht door foppo » zaterdag 07 juni 2014, 10:15

Hua Thale schreef: Bedoelde met onder een noemer meer dat de buitenstaander het wel en wee van foppo zijn bouwgeheimen overzichtelijk kan volgen.
Heb ik wel aan gedacht maar als ik zie hoe topics door allerlei reacties meestal toch ontsporen heeft dat alleen zin als ik straks als alles klaar is wat foto's laat zien in chronologische volgorde van het hele bouw proces. (en het zijn zeker geen bouwgeheimen :lol: :lol: :lol: )
Mijn foto's van die leidingen was om te laten zien hoe kennelijk tegenwoordig wel haast standaard die termieten bestrijding in de bouw wordt meegenomen en leek mij dit topic wel geschikt.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”