Eerste keer Thailand

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Michelle21
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: zaterdag 13 juli 2013, 08:54

Eerste keer Thailand

#1 Bericht door Michelle21 » zaterdag 13 juli 2013, 09:25

Hallo lieve mensen!

Volgend jaar gaan ik en mijn vriend de laatste 3 weken van juli en de eerste week van augustus naar Thailand.
Voor het eerst backpacken en voor het eerst naar Azie [|) . Nu zijn wij een jong (22 jaar) en sportief koppel. Mijn vriend zit namelijk bij het Korps Mariniers en ik ben zelf ook zeer energiek en sportief aangelegd. Aardig doorpakken en weinig slaap zijn voor ons -ondanks het verschil in temperatuur/luchtvochtigheid wat wij ons, en vooral mijn vriend beseffen- als het goed is geen heel groot probleem. Dan kom ik bij het volgende; ik heb al veel gelezen over plaatsen, bussen, cultuur, nachttreinen enzovoorts. Ik word er alleen echt niet wijzer van. Moeten wij nu juist naar het Noorden ( wat is daar een 'must see'?) of naar het Zuiden? Of kunnen wij dit in drie/vier weken combineren? Wij zouden graag van de laatste week gebruik willen maken om deze reis als een soort 'vakantie' af te sluiten. Zou dit kunnen in Bali (heb gekeken, tickets waren duur :o !!!) of is er een klein paradijsje in Thailand waar wij de laatste dagen kunnen genieten? Wij willen graag wat echte cultuur snuiven, tempels bezoeken, naar een natuurreservaat, slapen in verschillende prijsklassen dus eigenlijk van alles 'iets' zien. Geld is denken wij 'niet echt' een probleem. Wij hopen een retourticket van rond de E650 te kunnen boeken (is dit mogelijk rond die periode) en hebben +- 1000/1200 budget p.p. om mee te nemen.
Ik hoor gaar, zeer graag, jullie aan/opmerkingen! Zijn we te ambitieus of is alles haalbaar? Wat zijn must sees en wat ik voornamelijk heel belangrijk vind; op de foto gaan met platgespoten tijgertjes is NIET onze bedoeling. Hetzelfde geldt voor een eerste ontmoeting met olifantjes of dolfijnen. Dus waar zouden wij op een verantwoorde manier kennis kunnen maken met deze fantastische dieren?

Alvast bedankt!!!

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 13 juli 2013, 10:36

de beste manier voor de beestjes is ze gewoon met rust laten en national geographic kijken
Cultuur is er wel wat maar veel niet hoor, maar omdat het anders is wel apart

ik zou het noorden nemen en met een prive gids naar de grens met laos en birma gaan
als laatste week een eilandje voor de kust van krabi
vliegen is ook goed te doen en niet duur

Ikzelf vind schotland, rosta rica, het oosten van new zeeland en het oosten van java het mooiste qua natuur

Bali is wel mooi maar eigenlijk vervallen op de meeste plaatsen

Thailand is goedkoop qua hotels voor 2000-2500 THB == 50 tot 60 euro per kamer kun je overal 3 a 4 sterren hotels boeken
600 2000 THB kan ook als je minder luxe wilt

Als je tot slot toch beestjes wil kijken de Zoo in Chang Mai hebben panda's en daar gaat de verzorging wel en valt het gezeul met dieren wel mee

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand

#3 Bericht door Jos Flachs » zondag 14 juli 2013, 02:21

Michelle21 schreef:op de foto gaan met platgespoten tijgertjes is NIET onze bedoeling. Hetzelfde geldt voor een eerste ontmoeting met olifantjes of dolfijnen. Dus waar zouden wij op een verantwoorde manier kennis kunnen maken met deze fantastische dieren?
Want denk je van Blijdorp, of Dolfinarium Harderwijk? Scheelt je nog eens E 650 ook.
Als je niet in aanraking mag komen met de dieren in Blijdorp en Harderwijk, zou daar mogelijk een reden voor kunnen zijn, denk je?

Wat precies is het verschil tussen platgespoten tijgertjes met olifanten en dolfijnen? Afgezien van het feit dat die tijgers platgespoten moeten worden om te voorkomen dat ze met het eten gaan spelen, ipv andersom.

Olifanten kan je overal buiten Bangkok berijden. (Niet bereiden.) Kan je best doen, maar je weet nooit hoe die olifanten behandeld worden. "What you see is somewhat different from what they get." Je helpt er in ieder geval de mahouts mee, en de meeste olifanten worden best goed behandeld.

Maar zwemmen met dolfijnen is een heel ander verhaal. Flipper was niet een dolfijn, maar het waren er negen. De vraag is of de dolfijnen het dol fijn vinden. Ik denk dat je zelf het antwoord wel weet.

Wat wel een erg leuk idee is, is om te gaan snorkelen met een zakje brood. Dan zwem je letterlijk in wolken vis. Ik vond dat een enorme belevenis.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand

#4 Bericht door prajak » zondag 14 juli 2013, 02:47

Zwemmen met dolfijnen is big business in de USA ! Er zijn mensen die daarvan opknappen, of zeggen dat ze er van opknappen, of de aan het zwembad verbonden ps... zegt dat ze er van opknappen (wilt u nog een rondje betalen...?) ...maar of je ook in Thailand heilzaam met die dieren kunt zwemmen......Geen idee.

Juli/augustus is top regentijd en je kunt niet inschatten waar het dan droog of nat zal zijn. Ik kijk iedere dag BVN Weer en zie in heel Thailand dikke witte plukken en dat zijn regenwolken. En loop ik vandaag naar buiten dan voel ik dat BVN gelijk heeft ook..... Toch heb ik in dit land eens negen maanden droogte meegemaakt beginnend in augustus.

Goeie reis gewenst; de reis voorbereiden is ook leuk !

Thaigoods
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 27 november 2012, 19:26

Re: Eerste keer Thailand

#5 Bericht door Thaigoods » zondag 14 juli 2013, 08:16

Alhoewel dieren niet voor vermaak van de mens zijn bedoeld is een bezoek aan een dierentuin waarschijnlijk nog de minst slechte optie. Beter dan ritjes op olifanten of apenshows.

Wat zeer leuk en educatief is, is een bezoek aan de snake farm in bangkok (http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... ngkok.html).

Als je 4 weken de tijd het en actief bezig wil zijn is het noorden van Thailand toch wel een mooie uitvalsbasis. Trekkings, mountainbiketochten of minder intensieve dagjes uit zijn er goed mogelijk. Cultuur is er overal alhoewel je niet moet verwachting iets unieks mee te gaan maken wat andere toeristen niet hebben beleefd. Maar het is een prachtig land en zeker voor de 1e keer een belevenis.

Voor een laatste weekje relaxen zijn diverse mogelijkheden. Krabi en de eilanden zijn prachtig, of verder afzakken naar koh lipe. Maar ook koh Tao en koh phangan zijn mooi.

Je hebt nog een jaar om alles uit te zoeken en te lezen.

Qua budget is 1000 pp ex vlucht te doen maar is zeker geen vetpot. Persoonlijk hanteer ik een richtlijn van 2500 voor 3 weken inclusief vluchten en ander vervoer. Maar je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Eerste keer Thailand

#6 Bericht door Jeanette » zondag 14 juli 2013, 08:28

Was er niet ergens een Nederlander die aapjes africhtte om de lokale bevolking te helpen bij de kokos oogst?

Of zo iets?

:?:

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Eerste keer Thailand

#7 Bericht door Pieter » zondag 14 juli 2013, 11:23

Jeanette schreef:Was er niet ergens een Nederlander die aapjes africhtte om de lokale bevolking te helpen bij de kokos oogst?

Of zo iets?

:?:
Ha en die is ook kort op dit forum geweest , maar blijkbaar vond hij echte aapjes lekkerder ruiken dan ons

een soort van monkey training school en het was in Surat Thani

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Eerste keer Thailand

#8 Bericht door prajak » zondag 14 juli 2013, 15:31

Die aap-school regio Surat Thani zit er al veel en veel langer hoor; ik ben er geweest meer dan 20 jaar terug. Mogelijk is die Nederlander met de dochter van de eigenaar destijds getrouwd. Een bezoek waard toen en dat zal nu niet anders zijn.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Eerste keer Thailand

#9 Bericht door Jeanette » zondag 14 juli 2013, 20:16


gerrit11
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 183
Lid geworden op: zondag 30 juni 2013, 11:27
Locatie: ijsselstein/nongwang lahansai

Re: Eerste keer Thailand

#10 Bericht door gerrit11 » maandag 15 juli 2013, 20:31

ik ben eens met de trein naar Chang Mai gegaan, bij elk plaatsje onderweg eruit en ff dagje rondkijken.
hotelletje in de buurt en na dag of 2 dagen weer verder. trein was eg super, door die bergen heen, dat uitzicht was heel mooi!! daar in t noorden hotel bij t station (boss) genomen en met gehuurde brommer rond gereden. tempels, grotten, gijssers en dorpjes waar ze dit of alleen dat maken.
ook zo'n jungle tocht gedaan met wat mede toeristen, elke dag s'avonds na wandeling en half opgegeten te zijn door allerlei beesjes werd er gedronken en volgas geblowd en muziek gespeeld, heel leuk..

erna kan je terug vliegen naar bkk en trip naar Hua hin nemen. daar beetje eilandjes bekijken, vind t daar nog niet zo heel erg toeristisch. je kan zelf je budget bepalen, ergens heen gaan en paar hotelletjes binnengaan en de prijs checken. vind je iets ga je naar plaatselijk boeking office en dan kost t hoteletje vaak nog minder..

ik zou phuket of kho samui of krabi vermijden, dat is niet leuk meer..
zoek iets op waar weinig of minder toeristen komen, dat is nog mooi en goedkoop..

veel plezier.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”